beantwoord

Boete voor verkeerde datum

• 23 februari 2019
  • 9 reacties
  • 297 Bekeken

Ik heb vandaag een boete gekregen voor geen vervoerbewijs nu is het zo dat er ergens iets fout gegaan want ik je een Kruitvat ns kaartje alleen Schijnt deze de datum voor een dag later te hebben kan ik hier wat mee
icon

Beste antwoord door Slidestops 23 februari 2019, 18:14

Zodra je in de trein zit zonder geldig vervoersbewijs kun je inderdaad een boete krijgen. Het is van belang voor je in de trein stapt jezelf er van te verzekeren dat je in het bezit bent van een geldig vervoersbewijs. In dit geval is tijdens controle gebleken dat dit niet zo is geweest. Je kunt bij het ontvangen van de accept-giro kaart in bezwaar gaan. Uit coulance zou het misschien mogelijk zijn om de €50,- verhoging kwijt te schelden. Dit is echter absoluut géén recht. Het zal afhankelijk zijn van je historie en of je direct hebt meegewerkt in de trein.
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Zodra je in de trein zit zonder geldig vervoersbewijs kun je inderdaad een boete krijgen. Het is van belang voor je in de trein stapt jezelf er van te verzekeren dat je in het bezit bent van een geldig vervoersbewijs. In dit geval is tijdens controle gebleken dat dit niet zo is geweest. Je kunt bij het ontvangen van de accept-giro kaart in bezwaar gaan. Uit coulance zou het misschien mogelijk zijn om de €50,- verhoging kwijt te schelden. Dit is echter absoluut géén recht. Het zal afhankelijk zijn van je historie en of je direct hebt meegewerkt in de trein.
Reputatie 7
Badge +3
Ik begrijp het niet helemaal want de datum staat toch op het kaartje???
Tamzin daar licht de fout ook daar is iets in miss gegaan want die had vandaag moeten zijn en niet voor morgen
Reputatie 7
Badge +3
Heb je dan wel bij het verzilveren de juiste datum ingevoerd? En heb je ook gecheckt voor je op reis ging of de juiste datum op het kaartje stond?
Ik heb de kruidvat kaartjes nog niet gebruikt, maar bij de vakantieveiling kaartjes moet je aangeven of je vandaag, morgen of een andere datum in wilt voeren, dan zou het een vreemde fout zijn
Reputatie 7
Badge +3
Boete is terecht als je met een kaartje reist, waarop de datum voor een andere dag staat.
Je zou kwijtschelding kunnen aanvragen. Je betaalt waarschijnlijk dan wel nog voor de reis, want het kaartje met datum van morgen zou je dus morgen weer kunnen gebruiken.
Badge +3
Die 'boete' van €50 krijg je wel terug natuurlijk.

Dat is kaartje voor vandaag betalen, maar waar van A naar B via C wilde je dan met die dagkaart? Je dagkaartje voor morgen is gewoon geldig, en dat krijg je niet vergoed!

@Slidestops krijgt zo iemand dan gewoon een UvB zonder begin/eindstation (want dagkaartje) à € 50,- extra wegens kopen in de trein in feite).

Of moet diegene ook nog betalen voor de reis van {onbekend} naar {zeg het maar} op de verkeerde datum?

Vertrek en bestemming staat niet op het ticket natuurlijk...
Reputatie 7
Een dagkaart is als UVB niet te schrijven. In dit geval wordt het een UVB vanaf begin station naar het gewenste station en eventueel retour.

Als die persoon bijvoorbeeld in Eindhoven instapt en naar Utrecht wil, zou deze een UVB kunnen krijgen om vanaf daar zelf een kaartje te kopen naar Utrecht en terug. Dit is niet goedkoper (vol tarief) dus vaak is het gewoon volledig traject schrijven:)
Hoi Wesleylayla en welkom op de NS Community!

Ik snap dat je baalt van de boete. Ik zie dat je al een aantal antwoorden en tips hebt gekregen.

Helaas kunnen we je geen vergoeding geven voor het volledige bedrag, je hebt immers nog een geldig vervoersbewijs voor de volgende dag.
Wel kan je onze klantenservice benaderen met het verzoek de verhoging van € 50,- kwijt te schelden. Je kan contact met ons opnemen via: Facebook, Twitter, Chat of telefonisch op het nummer: 030 751 51 55.

Reageer