Bookchoice | NS Community
beantwoord

Bookchoice

  • 21 January 2021
  • 25 reacties
  • 2073 Bekeken

Ik kreeg een e-mail met daarin het verzoek mijn geboortedatum op Mijn NS in te vullen. Als dank daarvoor zou ik binnen twee dagen een link krijgen waarmee ik 8 boeken van Bookchoice zou kunnen downloaden. Mijn geboortedatum heb ik ingevuld maar de link nooit ontvangen. Gaat hier iets mis?

icon

Beste antwoord door Erryt NS 21 January 2021, 14:58

Bekijk origineel

25 reacties

Hallo Miriam63 en welkom bij de NS Community,

 

Wij hadden in het verleden wel een actie waarbij je een kortingscode kon ontvangen voor Bookchoice. Deze actie liep tot 31 december. Mag ik vragen wanneer je deze mail had ontvangen en wanneer je je geboortedatum had teruggestuurd?

 

Deze week dus.

Dat is vreemd, maar je krijgt dan deze code toegestuurd als je jarig bent. De vraag is dus was je afgelopen week jarig?

Nee, maar in de mail stond dat jullie niet wisten wanneer ik jarig was en dat ik daarom mijn geboortedatum moest invullen. Maar die had ik al lang daarvoor ingevuld op de site. Daarom dacht ik eerst ook dat het phishingmail was, maar ik kon niets geks ontdekken. Daarom heb ik toch maar op de link geklikt, waarna ik gewoon op de Mijn NS-omgeving belandde.

Mag ik vragen of in de mail stond of je de code na het invullen van je geboortedatum krijgt of nadat je jarig bent geweest? Ik kan dit even niet zo snel achterhalen.

 

Dit stond er dus in de mail.

Ik moet nu even afsluiten, omdat ik een vergadering heb..

Bedankt voor zover voor jullie reactie.

 

Bedankt. Als je de code niet binnen 2 werkdagen hebt ontvangen kan je het beste contact opnemen met onze klantenservice. Daar kunnen mijn collega's je verder helpen. Ik durf geen toezegging te doen of wij gelijk een nieuwe code kunnen opsturen. Onze contactgegevens kan je hier vinden. 

Reputatie 2

@Miriam63

Ik heb nog een aantal ongebruikte Bookchoice codes, ik heb je een privébericht gestuurd met een code en de link om deze te verzilveren. Hopelijk lukt dat. 

Reputatie 7
Badge +3

Als de mail inderdaad van NS afkomstig is vind ik het wel een vreemde actie. TS geeft al aan dat ze haar geboortedatum eerder al had ingevuld dus waarom NS dan aangeeft dat ze niet weten wanneer ze jarig is, is vreemd. Eenzelfde iets zag ik afgelopen week op Twitter en die persoon ontving de mail bovendien op een ander emailadres dan gebruikt voor het abonnement. Ook vind ik het vreemd dat de aanhef “Beste reiziger” is aangezien ik altijd alle mail van NS ovv mijn naam ontvang.

Reputatie 7
Badge

Lijkt me een nep-mail. Of is dat te ver gezocht?

Denk d’r aan dat onder de afzender nog een volledige naam staat van de ontvanger in Outlook. Zichtbaar in het eerste screenshot ;)

Reputatie 7
Badge +3

Als de mail inderdaad van NS afkomstig is vind ik het wel een vreemde actie. TS geeft al aan dat ze haar geboortedatum eerder al had ingevuld dus waarom NS dan aangeeft dat ze niet weten wanneer ze jarig isis vreemd. Eenzelfde iets zag ik afgelopen week op Twitter en die persoon ontving de mail bovendien op een ander emailadres dan gebruikt voor het abonnement. Ook vind ik het vreemd dat de aanhef “Beste reiziger” is aangezien ik altijd alle mail van NS ovv mijn naam ontvang.


Ik heb dezelfde mail gekregen op een mailadres wat niet gekoppeld is aan mijn NS account. Ik heb al tientallen jaren een abonnement, dus vond het vreemd dat er nu om mijn geboortedatum gevraagd werd. Ik heb nog niets er mee gedaan. Mogelijk dat deze actie via de Spoordeelwinkel is of vanwege ooit verzilverde Kruidvat/blokkerkaartjes.

Reputatie 7
Badge +3

Lijkt me een nep-mail. Of is dat te ver gezocht?


De mail is afkomstig van noreply.ns@ns.nl dat is een door NS gebruikt emailadres.

Reputatie 7
Badge

Okee. Ik vind het nogal een vreemde mail en ik vertrouw het niet helemaal.

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb een vergelijkbare mail gekregen. Ik kreeg van de week een herinnering dat ik mijn verjaardagscadeau nog niet had opgehaald. 

Ik vertrouw het wel maar ik heb geen zin om me te abonneren bij een organisatie die ik verder niet ken.

Reputatie 7
Badge +3

Het lijkt me ook voor NS een erg goedkoop cadeau. Op Bookchoice zelf kun je het de eerste maand gratis proberen, dan krijg je ook 8 e-books. Het komt dan ook meer op mij over als een sponsoractie door Bookchoice.

En zeker nu de boekwinkels vanwege de lockdown gesloten zijn vind ik het ook een beetje dubieus om dit soort sponsor acties te doen. Een (digitale) boekenbon te besteden bij je lokale boekhandel lijkt mij nu beter. Steun je boekhandel.

Zelf ben ik volgende maand jarig. De korting voor de Spoordeelwinkel van vorig jaar heb ik nooit kunnen gebruiken. Ben benieuwd wat ik dit jaar ontvang. Als dat ook een code voor Bookchoice is laat ik dit aan me voorbij gaan, ik lees alleen papieren boeken. 

Ik geloof wel dat dit betrouwbaar is.. een soort samenwerking tussen NS en Bookchoice. Ik kreeg eenzelfde mail op mijn verjaardag vorige maand, niets mee gedaan, en afgelopen week een reminder om deze gratis 8 e-books/luisterboeken te downloaden. Blijkbaar blijft dit aanbod nog geldig tot 31-12-21, dus ik zie wel wanneer ik tijd heb voor zoiets. --Grappig, ik zag in oude mail dat ik vorig jaar tijdens de 1e corona-perikelen dezelfde aanbieding heb gehad van BP! Ook 8 boeken en helemaal vrijblijvend. Ik neem aan dat BP hiermee iets leuks wou doen voor de klant die noodgedwongen meer tijd thuis doorbrengt door corona, en dat Bookchoice hiermee nieuwe klanten hoopt te werven. Iets dergelijks veronderstel ik nu ook bij NS.. dus toch voornamelijk aardige geste naar de reiziger toe? :) 

 

Reputatie 7
Badge +3

Lijkt me een nep-mail. Of is dat te ver gezocht?


De mail is afkomstig van noreply.ns@ns.nl dat is een door NS gebruikt emailadres.

Bij mij is de mail afkomstig van info@email.ns.nl. Aanhef is met mijn naam (dus niet zoals bij TS “Beste reizigers”) en de cadeaucode is geldig t/m 31 december 2021 (blijkbaar verlengd,dit nav de melding van Erryt dat de actie liep tot 31 december afgelopen jaar). Er wordt ook bij gezegd “We kunnen u nog even niet op pad sturen met een uitje, daarom hebben we voor nu een cadeau voor thuis, “

Ik heb een vergelijkbare mail gekregen. Ik kreeg van de week een herinnering dat ik mijn verjaardagscadeau nog niet had opgehaald. 

Ik vertrouw het wel maar ik heb geen zin om me te abonneren bij een organisatie die ik verder niet ken.

Er wordt wel vermeld “Het lidmaatschap stopt automatisch, u zit nergens aan vast” dus je abonneert je nergens op. Je krijgt alleen de boekenselectie van de maand waarin je de code verzilvert, dus je kunt niet zelf 8 boeken naar keuze selecteren.

Zoals ik vorige maand al aangaf lees ik alleen papieren boeken, dus dit cadeau ga ik niet gebruiken. Is er hier iemand die ik er wel blij mee kan maken? 

.

Lijkt me een nep-mail. Of is dat te ver gezocht?


De mail is afkomstig van noreply.ns@ns.nl dat is een door NS gebruikt emailadres.

Bij mij is de mail afkomstig van info@email.ns.nl. Aanhef is met mijn naam (dus niet zoals bij TS “Beste reizigers”) en de cadeaucode is geldig t/m 31 december 2021 (blijkbaar verlengd,dit nav de melding van Erryt dat de actie liep tot 31 december afgelopen jaar). Er wordt ook bij gezegd “We kunnen u nog even niet op pad sturen met een uitje, daarom hebben we voor nu een cadeau voor thuis, “

Ik heb een vergelijkbare mail gekregen. Ik kreeg van de week een herinnering dat ik mijn verjaardagscadeau nog niet had opgehaald. 

Ik vertrouw het wel maar ik heb geen zin om me te abonneren bij een organisatie die ik verder niet ken.

Er wordt wel vermeld “Het lidmaatschap stopt automatisch, u zit nergens aan vast” dus je abonneert je nergens op. Je krijgt alleen de boekenselectie van de maand waarin je de code verzilvert, dus je kunt niet zelf 8 boeken naar keuze selecteren.

Zoals ik vorige maand al aangaf lees ik alleen papieren boeken, dus dit cadeau ga ik niet gebruiken. Is er hier iemand die ik er wel blij mee kan maken? 

.

Ik lees veel boeken, ik zou de gratis code graag ontvangen 😁

Reputatie 7
Badge +3

Ik lees veel boeken, ik zou de gratis code graag ontvangen 😁

Zie je prive bericht.

Hoi Vicky_1996. Welkom bij de Community.

We sturen geselecteerde klanten op hun verjaardag een cadeautje van Bookchoice. Uiteraard is het dan wel belangrijk dat je bij ons als klant geregistreerd staat en je geboortedatum bekend is. Het is helaas geen garantie dat, wanneer je jarig bent, je dit aanbod ook daadwerkelijk zal ontvangen omdat het om een groep geselecteerde klanten gaat helaas. Als iemand een code (over) heeft is het natuurlijk geen bezwaar dat men de code aan jou geeft.

Ik was op 6 januari jarig en kreeg een mail dat ik boeken kan downloaden als verjaardagscadeau. Bij het aanklikken van de link om de code te krijgen, krijg ik de volgende melding:

O nee, de kaarsjes zijn uitgeblazen, deze campagne is afgelopen. Volgend jaar sturen we u weer een verjaardagsmail op uw verjaardag

 

In de beschrijving staat dat deze actie geldig is tot 31-12-2022.

vreemd

Reputatie 7
Badge +3

Zie ook een ander topic waarbij een jarige dit Bookchoice cadeau kreeg met een datum geldig tot 31-12-2021. Die persoon ontving het op 30 december en had dus nog net 2 dagen de tijd om de boeken te downloaden. 

Mensen die eerder in het jaar jarig waren (zoals ik in februari) hadden veel langer de tijd om het in te wisselen. Het was al niet handig om het hele jaar dezelfde einddatum te hanteren ipv dat iedereen een zelfde tijd krijgt, maar de melding die jij nu krijgt is natuurlijk helemaal iemand blij maken met een dode mus. Stuur dan gewoon geen verjaardagsmail.

Reageer