beantwoord

Buiten daluren door werkzaamheden

• 15 juli 2019
  • 1 reactie
  • 131 Bekeken

Hallo,

Ik gebruik Kruidvat treinkaartjes die in de daluren geldig zijn.
Door werkzaamheden aan het spoor heb ik een half uur langere reistijd en dit zou betekenen dat ik om 8.30 in de moet zitten en om 16:30 de trein weer uit kom.
Gaat dat een probleem worden?
icon

Beste antwoord door Thom 15 juli 2019, 23:40

Zeker is dat een probleem, u mag door de week in ieder geval voor 09.00 niet in de trein zitten. Er zijn geen omstandigheden die dit toestaan. Het mag dus gewoon niet. U loopt nog kans op een boete van 50 euro plus het treinkaartje. Dat er werkzaamheden zijn, maakt de regel van pas vanaf 09.00 uur reizen echt niet ongeldig.

De kaartjes zijn goedkoop, maar zijn wel bedoeld om u uit de spits te houden. Daar zit u na 16.00 ook in en dat is uiteraard evenmin toegestaan.

Als u op zaterdag of zondag reist, maakt het niet uit.
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +4
Zeker is dat een probleem, u mag door de week in ieder geval voor 09.00 niet in de trein zitten. Er zijn geen omstandigheden die dit toestaan. Het mag dus gewoon niet. U loopt nog kans op een boete van 50 euro plus het treinkaartje. Dat er werkzaamheden zijn, maakt de regel van pas vanaf 09.00 uur reizen echt niet ongeldig.

De kaartjes zijn goedkoop, maar zijn wel bedoeld om u uit de spits te houden. Daar zit u na 16.00 ook in en dat is uiteraard evenmin toegestaan.

Als u op zaterdag of zondag reist, maakt het niet uit.

Reageer