beantwoord

dag retour dal

• 2 juli 2021
  • 6 reacties
  • 287 Bekeken

Samen met een vriendin ga ik naar een festival in Amsterdam en willen we een dagretour Dal ticket kopen. Het feest duurt echter van 12:00 tot 00:00  snachts. We reizen dus eigenlijk de dag erna, na 00:00 in de nachtterug. In deze community had ik gezien dat de retour tickets tot in de nacht geldig zijn tot de laatste trein gaat, klopt dit? Er stond dat het kaartje geldig is tot de laatste trein van die dag dienst gaat. 

icon

Beste antwoord door Tochjo 2 juli 2021, 20:56

Gedateerde vervoerbewijzen zijn geldig op de dag die erop staat en tot 4.00 uur de volgende ochtend. U kunt dus met uw dagretour de terugreis na middernacht nog maken.

Bekijk origineel

6 reacties

Badge +3

Gedateerde vervoerbewijzen zijn geldig op de dag die erop staat en tot 4.00 uur de volgende ochtend. U kunt dus met uw dagretour de terugreis na middernacht nog maken.

Reputatie 6
Badge

de echte NACHTTreinen rijden overigens bij mijn weten nog steeds niet-hangt verder van de lijn af wat de leste is. Alweer: raadpleeg de reisplanner eerst en dan nog eens de dag zelf.

Mijn vraag over de dag retour dal kaart gaat over een reis naar Maastricht. Dit is voor 23.50 1e klas heen en terug.  Wij willen dit doen omdat het goedkoper is dan een gewoon kaartje Maastricht. Er is denk ik geen actie voor een enkele reis. Of is deze er wel?

Reputatie 7
Badge +4

Ik vraag me even af welke kaart u precies heeft die volgens u het recht geeft eerste klas te reizen voor dat bedrag. Heeft u de gratis upgrade er in proberen te betrekken? Dat laatste kan niet in combinatie met een actiekaartje. 

Voor de tweede klas zou een groepsticket een optie zijn voor een enkele reis, ook al reist u met twee man. Dan komt dat voor een enkele reis omgerekend op € 16,00. Een upgrade naar de eerste klas kan niet met een groepsticket.

Reputatie 7
Badge +1

Ik vraag me even af welke kaart u precies heeft die volgens u het recht geeft eerste klas te reizen voor dat bedrag. Heeft u de gratis upgrade er in proberen te betrekken? Dat laatste kan niet in combinatie met een actiekaartje. 

Het gaat hier om een Dagretour Dal ticket. Voor €17,50 een retour van en naar elk station in Nederland. Een upgrade naar de 1e klas is hier mogelijk voor €6 extra. 

Reputatie 7
Badge +4

Klopt, met dit kaartje mag het wel, als u het eerste klas kaartje maar direct bestelt. Een enkele reis met een groepsticket biedt dan weinig voordeel, zeker omdat dat kaartje altijd tweede klas is. Voor €23,50 eerste klas naar Maastricht is toch meestal al een koopje, ook als het een enkele reis is.

Reageer