beantwoord

dagdal uren kaart weekend.

• 16 July 2021
  • 3 reacties
  • 62 Bekeken

Ik heb een vraag ik heb een kaart gekocht dagdal uren kaart voor zaterdag 17 juli eerste klas van 23.50€ online gekocht .E ticket zit  in mijn app .moet ik dan voor ik in stap nog mijn ov chipkaart inchecken ? Of alleen via de app de Vervoers bewijs laten zien .dat is mij niet duidelijk . 

icon

Beste antwoord door Thom 16 July 2021, 17:03

Nee, niet ook nog met de chipkaart inchecken, dan betaalt u dubbel. U neemt het poortje rechts met de doorzichtige scanner en houdt de code van uw e-ticket ervoor. Dan opent het poortje. Gewone poortjes openen niet, u moet echt het ‘brede’ poortje nemen. In ieder geval eentje met een doorzichtige scanplaat. Zijn er geen poortjes, dan mag u doorlopen. Strikt genomen checkt u met een actiekaartje niet in, maar opent u alleen het poortje.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Nee, niet ook nog met de chipkaart inchecken, dan betaalt u dubbel. U neemt het poortje rechts met de doorzichtige scanner en houdt de code van uw e-ticket ervoor. Dan opent het poortje. Gewone poortjes openen niet, u moet echt het ‘brede’ poortje nemen. In ieder geval eentje met een doorzichtige scanplaat. Zijn er geen poortjes, dan mag u doorlopen. Strikt genomen checkt u met een actiekaartje niet in, maar opent u alleen het poortje.

Reputatie 7
Badge +3

Het e-ticket is uw vervoerbewijs, hiemee kunt u gesloten poortjes open maken en dit e-ticket laat u ook zien bij controle, samen met uw identificatiebewijs. U moet niet inchecken met uw OV-chipkaart. 

Edit, heer Bommel was nu weer eens sneller met zijn antwoord.

Reputatie 7
Badge +4

Soms is het: al is Heer Bommel nog zo snel, die Momo achterhaalt hem wel. :innocent:Heel vaak is het: al is die Bommel nog zo snel, de kater achterhaalt hem wel. De kater heeft deze opmerking ook bedacht. Erg eigenlijk, maar er is een antwoord en daar gaat het maar om.:grinning:

Met uw welnemen,

Th. B. Bommel.

Reageer