beantwoord

dagje weg bestemming omdraaien

• 2 October 2021
  • 9 reacties
  • 124 Bekeken

Kan je de reis met een “dagje weg” ook omdraaien?

Bijv. Dagje weg Haarlem.

In plaats van heen: Den Haag - Haarlem, terug:  Haarlem - Den Haag 

Doen : heen: Haarlem - Den Haag, terug Den Haag - Haarlem 

icon

Beste antwoord door Tochjo 2 October 2021, 09:35

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 6

Nee. Dat kan absoluut niet. Een dagje Haarlem is een retoer naar Haarlem. Dat kan je niet omdraaien. Is er geen Dagje Den Haag beschikbaar?

Reputatie 7
Badge +3

Nee,het gaat om een dagje uit naar Haarlem, niet om een dagje uit naar Den Haag. Op dit moment heeft De Spoordeelwinkel alleen uitjes met overnachting in Den Haag, geen dag-uitje.

Maar in principe is er niemand die weet of mijn heenreis mijn heenreis of mijn terugreis is toch?

Dan zou ik kunnen zeggen als ik in de trein zit van Den Haag naar Haarlem, dit is mijn heenreis (terwijl het eigenlijk mijn terugreis is).

Nee helaas geen dagje weg den haag

Reputatie 7
Badge +3

Maar in principe is er niemand die weet of mijn heenreis mijn heenreis of mijn terugreis is toch?

Dan zou ik kunnen zeggen als ik in de trein zit van Den Haag naar Haarlem, dit is mijn heenreis (terwijl het eigenlijk mijn terugreis is).

Nee helaas geen dagje weg den haag

In principe is wat jij wil niet mogelijk. Wanneer je vanaf Haarlem naar Den Haag reist is dat jouw terugreis van het dagje uit en zul je als je weer naar Haarlem wilt een ander vervoersbewijs moeten kopen. De reis dient gemaakt in de volgorde zoals aangegeven: heen naar Haarlem, terug vanaf Haarlem.

Maar ik als ik in de trein zit, is er toch niets of niemand die controleert of dit mijn heenreis of mijn terugreis is. 

Reputatie 6

Jazeker wordt dat gecontroleerd. Als er controle is uiteraard. 

Ja en dan komt een conducteur; scant mijn kaartje en vraagt (als ze dat al doen): is dit jouw heenreis of jouw terugreis?

En dan zeg ik: dit is mijn terugreis.

einde verhaal.

lijkt mij?

Badge +3

Van Haarlem naar Den Haag is er geen probleem.

Als de conducteur de code op het ticket scant, wordt dat geregistreerd. Als de conducteur op de reis van Den Haag naar Haarlem de code op uw ticket opnieuw scant, is te zien dat de terugreis al gemaakt is. Dan hebt u dus geen geldig vervoerbewijs van Den Haag naar Haarlem.

U kunt wel zonder problemen doen wat u wil als u gebruikmaakt van de aanbieding naar Middelburg. Den Haag ligt op de route van Haarlem naar Middelburg en het is niet nodig om de hele reis te maken. Al is een gewoon dagretour vol tarief goedkoper voor Haarlem-Den Haag.

Dat is een duidelijk antwoord, bedankt! 

Reageer