beantwoord

Dagkaart

• 13 september 2016
  • 11 reacties
  • 214 Bekeken

Ik reis regelmatig met mijn zoon die een beperking heeft en dus een ov-begeleiderskaart, nu krijg ik een aanbieding om dagkaarten te kopen voor 12,50 euro maar die zijn vlgs mij op naam of op chip te downloaden.
Ik breng hem en reis alleen terug, hebben jullie voor mij een oplossing zodat ik er toch goed gebruik van kan maken?
icon

Beste antwoord door Thom 13 september 2016, 14:42

U mag niet met de begeleiderskaart alleen terug reizen, dus het lijkt me een prima optie. Ik zou als ik u was wel even uitrekenen of 12,50 voor wat in de praktijk een enkele reis terug is, wel loont. Reizen op saldo kan goedkoper zijn. U moet dan wel een ov-chipkaart hebben of een los kaartje kopen als de reis minder dan 12,50 kost.
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +4
U mag niet met de begeleiderskaart alleen terug reizen, dus het lijkt me een prima optie. Ik zou als ik u was wel even uitrekenen of 12,50 voor wat in de praktijk een enkele reis terug is, wel loont. Reizen op saldo kan goedkoper zijn. U moet dan wel een ov-chipkaart hebben of een los kaartje kopen als de reis minder dan 12,50 kost.
Tsja, dit had ik ook bedacht. Eigenlijk wil ik op de heenreis dat de dagkaart voor mijn zoon is en terug dat ik ermee kan reizen. Anders heb ik er geen voordeel aan. Allebei hebben we 40% korting dus ik heb er alleen wat aan als ik voor die 12,50 heen en terug kan reizen.
Reputatie 7
Badge +4
Dit soort kaarten zijn op naam en wat u wilt, kan dus helaas niet.
Mooi, dan heb ik er niks aan. Jammer hoor. Ik denk misschien is er een uitzondering voor begeleiders kaart als er maar 1 iemand betaald toch, mooie oplossing zou zijn dat het op de heenreis ook op mijn naam kan. Koploper Thom u bent van NS?
Helaas kan er geen uitzondering worden gemaakt. Op welk traject gaat u reizen?
Hallo Kloenie13 en welkom op het NS forum.

Wat Thom aangeeft dat klopt. Deze kaarten staan op naam en kan niet door 2 verschillende reizigers worden gebruikt. Misschien is het een leuk idee om de dagkaart voor een verre reis te gebruiken waarbij je wel samen met hem mee mag reizen?
Reputatie 7
Badge +4
Mooi, dan heb ik er niks aan. Jammer hoor. Ik denk misschien is er een uitzondering voor begeleiders kaart als er maar 1 iemand betaald toch, mooie oplossing zou zijn dat het op de heenreis ook op mijn naam kan. Koploper Thom u bent van NS?

Ik ben niet van NS, ik heb er, behalve een abonnement, ook geen enkele formele relatie mee.
Helaas kan er geen uitzondering worden gemaakt. Op welk traject gaat u reizen?

Op het traject Schiphol - Apeldoorn
Als u de tijd heeft kunt u op dezelfde dag met de dagkaart ook een andere plek in Nederland bezoeken. Dat is zeker de moeite waard!
Fijn al jullie reacties maar uiteindelijk geven jullie allemaal adviezen en antwoorden op een vraag die ik niet stel. En de antwoorden die ik krijg kan ik zelf ook bedenken. De hoop was dat ik mijn zoon die ik vrijdag ophaal en zondag weer moet terug brengen dat voor 12.50 zou kunnen doen.
Dat kan dus helaas niet. Een dagkaart blijft een dagkaart.

Reageer