beantwoord

dagkaart

• 25 oktober 2017
  • 10 reacties
  • 132 Bekeken

Mijn vrouw heeft 2 NS extra dagkaarten besteld en kan deze via een link in een email ophalen en uitprinten of downloaden op haar telefoon of haar OV-kaart zetten. Zijn deze dagkaarten persoonlijk of kan ze ook 1 kaart aan mij geven en zo ja, kan zij dan de email met een link aan mij doorsturen zodat ik de kaart via mijn telefoon kan downloaden?
icon

Beste antwoord door Thom 25 oktober 2017, 19:57

De kaarten zijn niet persoonlijk, iedereen mag ze gebruiken. U kunt ze op de normale manier bestellen en wat u wilt, mag en kan.
Bekijk origineel

10 reacties

Badge +3
Jazeker wel, en wordt steeds vaker mogelijk in plaats van ouderwets moeten uitprinten!
Dus volgens de hoofdconducteur kan in de NS extra app niet meer?
Badge +3
Ah, goeie catch Jac,

Ik moet nog 50 worden dus voorlopig nog geen keuzedagen voor mij. 😉
Reputatie 7
Badge
In dat laatste geval niet vergeten om voor het inchecken even langs een servicepunt (supermarkt e.d.) of kaartautomaat te gaan om het dagkaartje daadwerkelijk op de ov-chipkaart te zetten! :D

Wel even voorzichtig! Als het een OV chipkaart is met Voordeelurenabonnement, kiepert de servicepaal bij de super ongemerkt ook je 7e vrije reis op de chip, en wordt die als eerste verbruikt, als je gaat inchecken. (een nogsteeds niet opgeloste bug)
Bij een NS-kaartautomaat zie je de keuze mogelijkheid, en maak je een bewuste keuze. Meestal bewaren de voordeelurenklanten die vrije dag tot "later een keer".
Ik kom steeds meer digitale tickets in de NS Extra app tegen. Goed om te horen dat dit goed is gelopen Robert ?
Badge +3
Als de optie om het ticket in de Reisplanner Extra app te laden geboden wordt, dan kan dat ook natuulijk. Uw vrouw kan de e-mail eventueel doorsturen aan u.

Klik hiervoor (op uw telefoon) in de link in de e-mail. De app zal dan openen om het ticket te importeren. Met Spoordeelwinkel tickets kan dit gewoon, althans mij is dat vorige week gelukt met een dagkaartje.
Reputatie 7
Badge +4
Zeker, u hoeft uw chipkaart niet bij zich te hebben als u reist op een mobiel kaartje. Wel een ID. De tickets zijn op naam.
Als het goed is hebben de dagkaarten elk een aparte link "Haal kaartje X op" waar je dan kunt kiezen voor datum en manier van 'verzilveren', dus uitprinten (met naam en gebooortedatum van de reiziger) of laden op een ov-chipkaart (gewoon het nummer van die kaart invullen).

In dat laatste geval niet vergeten om voor het inchecken even langs een servicepunt of kaartautomaat te gaan om het dagkaartje daadwerkelijk op de ov-chipkaart te zetten! :D

Ik heb wel een OV-kaart, maar ben elders en heb de OV-kaart niet bij mij, dus wil ik die dagkaart downloaden op mijn mobiele telefoon. Kan dat?
Badge +3
Als het goed is hebben de dagkaarten elk een aparte link "Haal kaartje X op" in de e-mail waar je vervolgens kunt kiezen voor een reisdatum en manier van 'verzilveren', dus uitprinten (met naam en gebooortedatum van de reiziger) of laden op een willekeurige ov-chipkaart (gewoon het nummer van die kaart invullen).

In dat laatste geval niet vergeten om voor het inchecken even langs een servicepunt (supermarkt e.d.) of kaartautomaat te gaan om het dagkaartje daadwerkelijk op de ov-chipkaart te zetten! 😃
Reputatie 7
Badge +4
De kaarten zijn niet persoonlijk, iedereen mag ze gebruiken. U kunt ze op de normale manier bestellen en wat u wilt, mag en kan.

Reageer