beantwoord

Dagkaart

• 14 april 2018
  • 4 reacties
  • 141 Bekeken

Ik heb even dagkaart gekocht van Kruidvat om op 28april mee te reizen maar nu heb ik ontdekt dat op deze dag is er werkzaamheden en is er geen treinen van Goes naar Rotterdam... Er is alleen bussen en ik kan de dagkaart niet gebruiken... Moet ik nu alles zelf betalen en de dagkaart weg gooien???
icon

Beste antwoord door Thom 14 april 2018, 22:57

Het is achteraf niet meer te veranderen, helaas. U kunt echter het kaartje wel gebruiken in de vervangende bussen van NS. U zult wat langer over de reis doen, maar uw kaart is geldig. En u komt echt in Rotterdam.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Het is achteraf niet meer te veranderen, helaas. U kunt echter het kaartje wel gebruiken in de vervangende bussen van NS. U zult wat langer over de reis doen, maar uw kaart is geldig. En u komt echt in Rotterdam.
Reputatie 7
Badge
Ach, het valt wel mee... alleen tussen Breda en Roosendaal rijdt een bus. U doet er een uur langer over, maar kunt in het gezellige Breda nog wat winkelen en/of drinken.
De Kruidvat dagkaart is overigens nog tot medio mei te gebruiken, op alle dagen.
Is dat betekent dat ik inchecken en uitchecken kan met deze dagkaart?
Reputatie 7
Badge +3
U kunt de dagkaart gewoon gebruiken, hiermee kunt u ook met de bussen reizen die NS inzet. U checkt in op station Goes en u checkt dan weer uit op Rotterdam.

Maakt u gebruik van vervangend vervoer met een NS-bus, dan heeft u een geldig NS-vervoerbewijs nodig. Met een OV-chipkaart reist u dan net zoals met de trein. Bij de start van uw reis checkt u in op het NS-station Als uw reis begint met de bus dan checkt u in bij de halte van de NS bus. Hiervoor staan zogenoemde mobiele check-in en check-uit palen bij de bushalte.

Op de NS bushalte bij uw station van bestemming checkt u weer uit bij NS als daar uw reis eindigt. Vervolgt u uw reis met de trein, blijf dan ingecheckt en check pas uit op uw eindbestemming. Op stations die zijn voorzien van poortjes zorgt NS voor voldoende poortjes die openstaan, zodat u zonder extra in of uitcheck uw reis kunt vervolgen.

https://www.ns.nl/reisinformatie/actueel/vragen-antwoorden-en-tips.html

Dit geldt voor een eenmalig chipkaart, zoals het Kruidvatkaartje.
Bij een e-ticket hoeft u niet in of uit te checken (kan niet eens), hiermee kunnen we eventuele poortjes geopend worden.

Reageer