beantwoord

Dagkaart actie NS

Ik wil de dagkaart van 14,50 kopen op de actiepagina van ns.nl (2 personen 29.00)

Ik moet de begin bestemming invullen op de site en de eindbestemming. Nu vraag ik mij af. Ik wil naar Groningen. Dus vul ik als eindbestemming Groningen in. Mag ik ook op een tussenliggend station uitstappen ? Wij willen onderweg namelijk ook even in Zwolle uitstappen om de stad te bekijken, als we toch die lange reis maken en in de buurt zijn.

mijn vraag: kunnen wij gewoon tussentijds dus ook even uitstappen in Zwolle ? WEet niet hoe dat zit kwa code scannen als je de ov poortjes doorgaat, omdat er namelijk als eindbestemming Groningen staat..
icon

Beste antwoord door Momo 23 november 2018, 14:37

Dit mag.
Zwolle ligt op de route naar Groningen van alle stations zuidelijker dan Zwolle. Dan mag je daar je reis onderbreken. De code is alleen nodig om de poortjes te openen, er wordt dan niet gecheckt op eindbestemming.

U zou zelfs poortjes kunnen open op stations die helemaal niet op de route liggen, alleen heeft u dan een probleem bij controle in de trein wanneer u niet volgens het reisadvies van de reisplanner reist.
Het kan natuurlijk wel voorkomen dat er door een verstoring een geheel ander reisadvies wordt gegeven via stations die normaal niet op de route liggen. In dat geval kunt u ook op die stations door de poortjes met de code wanneer dat nodig mocht zijn.

Bekijk origineel

3 reacties

Hi Vincent. Welkom bij de Community.

Als Zwolle op je traject ligt dan mag je in Zwolle met het ticket (de Wintertoer vermoed ik?) je reis onderbreken en later verder reizen naar Groningen.

Kom je er zo uit?
Reputatie 7
Badge +2
Dit mag.
Zwolle ligt op de route naar Groningen van alle stations zuidelijker dan Zwolle. Dan mag je daar je reis onderbreken. De code is alleen nodig om de poortjes te openen, er wordt dan niet gecheckt op eindbestemming.

U zou zelfs poortjes kunnen open op stations die helemaal niet op de route liggen, alleen heeft u dan een probleem bij controle in de trein wanneer u niet volgens het reisadvies van de reisplanner reist.
Het kan natuurlijk wel voorkomen dat er door een verstoring een geheel ander reisadvies wordt gegeven via stations die normaal niet op de route liggen. In dat geval kunt u ook op die stations door de poortjes met de code wanneer dat nodig mocht zijn.
Ok duidelijke antwoorden, dank jullie wel !

Reageer