beantwoord

Dagkaart Dag Daluren

• 17 oktober 2017
  • 79 reacties
  • 3170 Bekeken

Reputatie 4
In een email van NS wordt een Dal-dagkaart aangeboden, zie https://www.spoordeelwinkel.nl/product/dag-daluren

Een van de voorwaarden daarvan is:
"Voordat de spits begint moet je de trein hebben verlaten met dit e-ticket, ook in geval van vertraging"

Stel ik wil met de trein van 14.06u uit Utrecht Centraal terug naar Enschede (geplande aankomst 15.44u), en ik mis de overstap in Amersfoort. Dan mag ik dus vervolgens met de volgende trein tot Almelo reizen (laatste station voor 16u) en daar van 15.54u tot 18.30u wachten om door te kunnen reizen naar Enschede waar ik uiteindelijk 3 uur en 13 minuten later dan gepland aankom.

Dat is toch geen normale voorwaarde meer? :S
icon

Beste antwoord door Thomas NS 18 oktober 2017, 16:09

Beste forumleden,

Bedankt voor alle feedback, ik heb geschakeld met de productmanagers en we hebben geconstateerd dat deze zorgen waarschijnlijk te voelen zijn bij dit product.
Met die insteek maak ik zometeen zelf een sticky topic aan n.a.v. de Q&A die we hiervoor hebben opgesteld. Dit om alles helder te bundelen. Ik wil jullie vragen dat, mochten er nog vragen of opmerkingen zijn, jullie vragen in dit topic te plaatsen. Ik zal zometeen de link naar dit topic in dit bericht aangeven en tevens dit antwoord markeren, zodat meelezers snel bij het juiste topic aankomen.

Edit: Topic Dagkaart Dag Daluren is nu live.
Bekijk origineel

79 reacties

Reputatie 1
Ik mag toch aannemen dat je je rit mag afmaken in de spits, dit is altijd het geval geweest. Waarom dan ineens anders?
Reputatie 7
Badge +3
Ik mag toch aannemen dat je je rit mag afmaken in de spits, dit is altijd het geval geweest.
Dat geldt alleen bij tickets waarmee je moet inchecken zodat NS kan controleren dat je inderdaad op tijd bent vertrokken.
Zal wel (g)een foutje zijn, maar laten we een reactie van de NS even afwachten. Ook als je voor 6:30 op bestemming wilt zijn, dan is het in veel gevallen een lastige opgave. Om tweeëneenhalf uur te ontbijten op een station in de herfst is niet overal een pretje.

....mijn trein komt om 15:55 aan. Oooh 10 minuten vertraging, snel de trein uit! Lol
Badge +3
Dat is wel een hele bizarre voorwaarde inderdaad, vooral dat "ook bij vertraging" want daar kan jij toch niets aan doen als je netjes gepland hebt om voor de spits op je bestemming te zijn?
Ik heb ergens gelezen dat er een proef met e-tickets komt, waar er idd een middagspitsbeperking is. Zal ff navlooien of ik het bericht erover zo kan vinden, maar ik ga niet uit van een fout, aangezien het onmogelijk is om te controleren of men voor de spits begonnen is met reizen.
Of ik er persoonlijk blij van ga worden is ff een ander topic.
Ook in mijn interne bericht wordt aa gegeven dat men zich tijdens de spits niet in de trein mag bevinden met het betreffende e-ticket.
Ik mag aannemen dat ik gewoon in de trein mag blijven zitten als ik om 15:59 verwacht aan te komen en de trein een flinke vertraging heeft. Spoorlopen kan zo dodelijk zijn. 😞 En volgens mij ook een stuk duurder als je een boete krijgt.

'Voordat de spits begint moet je de trein hebben verlaten met dit e-ticket, ook in geval van vertraging'

Een iets andere formulering lijkt mij wenselijk.. :8
Reputatie 7
Badge +3
Nee, als je goed leest mag dat dus niet.
Badge +3
Zie je het voor je?
code:
Beste reizigers,

Zoals u gemerkt heeft zijn we met X minuten vertraging aangekomen op station Y.

Omdat om 16:00 de spits begint en we het volgende station niet halen voor die tijd moet iedereen met een Spoordeelwinkel Dal Dagkaart hier de trein verlaten en tot 18:30 wachten of maar ergens een hapje gaan eten voordat u verder mag reizen.

Alleen als u bereid bent € 50,- extra te betalen kunt u blijven zitten.
De dood of de gladiolen.. Denk dat ik dan toch maar in de trein blijf zitten. 😉
Als ik om 15:59 aan de noodrem trek om aan de voorwaarde te kunnen voldoen, zou ik dan een boete krijgen? 😛
Nog even en dan worden de voorwaarden van Dalvrij ook aangepast. :S

Wordt het niet tijd om de NS verantwoordelijk te stellen voor vervolgschade. Laten we ons uitspreken via een referendum. .... onee dat mag straks ook niet meer....
Goedenavond forumleden,

De voorwaarden kloppen. Zoals Loes aangeeft gaat het inderdaad om een pilot. Hierna wordt het product geëvalueerd. We vernemen daarom graag wat jullie ervan vinden en hoe jullie het product ervaren. En dat kan natuurlijk in dit topic. Ik zorg ervoor dat jullie feedback goed terecht komt.
Wanneer ik meer info heb na mijn uitvraag (zie mijn verdere posts in dit topic) zal ik dit gegeven antwoord uitbreiden.
Goedenavond forumleden,

De voorwaarden kloppen. ...

Dus Iris, wat te doen bij vertraging?
Ik zou om te beginnen de voorwaarden eens behoorlijk formuleren, want de lacherige reacties hierboven zijn een direct gevolg van de kromme formulering.
Daarnaast vind ik het wel heel onbeschoft om als bedrijf eerst niet te leveren wat wordt beloofd (een trein op een bepaalde tijd te laten aankomen) en vervolgens daarvan de klant extra de dupe te laten worden door deze met een paar uur extra reistijd op te zadelen. En dan druk ik me met onbeschoft nog heel netjes uit, want het wordt op dit forum denk ik niet zo gewaardeerd als ik zou opschrijven wat ik werkelijk denk.
Reputatie 7
Badge +3
We vernemen daarom graag wat jullie ervan vinden en hoe jullie het product ervaren. En dat kan natuurlijk in dit topic. Ik zorg ervoor dat jullie feedback goed terecht komt.
Mijn persoonlijke mening? Degenen bij NS Marketing die dit verzonnen hebben zijn rijp voor opname in een inrichting. Mooier kan ik het niet maken.

Laat NS s.v.p. eindelijk eens ophouden met al die dwaze aktietarieven.
Badge +3
Na de invoering van de middagspits (16:30) en de eerste verlenging daarvan (16:00) voel ik bijna aankomen dat ze die dan maar om 15:30 laten beginnen...

Gevolg: Vaste klanten de dupe ten gunste van de e-ticket reizigers die je wilt weren in de spits. 😞
We vernemen daarom graag wat jullie ervan vinden en hoe jullie het product ervaren. En dat kan natuurlijk in dit topic. Ik zorg ervoor dat jullie feedback goed terecht komt.
Mijn persoonlijke mening? Degenen bij NS Marketing die dit verzonnen hebben zijn rijp voor opname in een inrichting. Mooier kan ik het niet maken.

Ik lees goed. 😉
Bedankt voor het delen van jullie meningen. Nooduitgang, ik heb het uitgevraagd en kom z.s.m. met een terugkoppeling over hoe dit dan in zijn werk zal moeten gaan.
Zie je het voor je?
code:
Beste reizigers,

Zoals u gemerkt heeft zijn we met X minuten vertraging aangekomen op station Y.

Omdat om 16:00 de spits begint en we het volgende station niet halen voor die tijd moet iedereen met een Spoordeelwinkel Dal Dagkaart hier de trein verlaten en tot 18:30 wachten of maar ergens een hapje gaan eten voordat u verder mag reizen.

Alleen als u bereid bent € 50,- extra te betalen kunt u blijven zitten.

Dit inderdaad.
Willen jullie hier echt feedback over ? :?

•Voordat de spits begint moet je de trein hebben verlaten met dit e-ticket, ook in geval van vertraging
Persoonlijk begrijp ik niet dat je het topic op beantwoord hebt gezet als de voorwaarden onduidelijk zijn. Vooruitlopen is niet altijd wenselijk en achteraf ... corrigeren al helemaal niet. Dus, wat te doen bij vertraging?
Bij vertraging ? Eerst volgende station uitstappen, haal je dat niet, noodrem trekken en onderweg uitstappen 😃
Badge +3
Ik neem zomaar aan dat je niet hoeft te spoorwandelen omdat je je niet in een (vertraagde) trein mag bevinden tijdens de spits.

Wat Loes zegt dus, dat zij dus ook niet blij zal zijn. Geen uvb uitschrijven is dan de keuze van de conducteur (m/v) natuurlijk. Anders wordt het een omgekeerde GTBV.

Zeker als je nog maar een of twee stations verder moet en onder normale omstandigheden (zonder vertraging of overstap gemist) je bestemming bereikt had buiten de spits.
Reputatie 7
Badge +3
Het probleem ontstaat niet zo zeer als een trein vertraagd is maar bij (oncontroleerbare) gemiste overstappen.

Reageer