beantwoord

dagkaart haarlem

• 17 September 2021
  • 4 reacties
  • 107 Bekeken

Als ik een dagkaart Haarlem koop voor 23 euro. Mag ik dan de reis onderbreken en bijvoorbeeld in Utrecht even uitstappen en ook het station verlaten. En dan na een uur mijn reis weer voortzetten?

icon

Beste antwoord door Thom 17 September 2021, 22:48

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Ja, dat mag met een e-ticket, geen probleem. Met een ov-chipkaart ligt dat anders omdat dat met betalen te maken heeft. Uw e-ticket is  echter al betaald.

U moet er  wel rekening mee houden dat u tijdens de spits het poortje om binnen te komen niet kunt openen.

Reputatie 7
Badge +3

Als het maar op de route ligt van het reisadvies wat de reisplanner aangeeft. Begin je je reis bv in Lelystad of Rotterdam dan ligt Utrecht niet op de route en mag je daar niet langs of uitstappen, maar vanuit Eindhoven weer wel.

Reputatie 6
Badge +1

er bestaan bij mijn weten geen dagkaarten van 23 eur. Met een dagkaart mag je onbeperkt reizen overal-binnen de toegestane tijden.

Er staat gewoon op een e-ticket of echt kaartje (met chip erin uit automaat) OF het een dagkaart is of voor een bepaald traject met begin+eindstation, hetzij als enkel, hetzij als retour. En dat bepaalt dus je reismogelijkheden.

Reputatie 7
Badge +3

Die dagkaarten van 23 euro zijn dagretours.naar een bepaalde stad. Even kijken bij de Spoordeelwinkel en je ziet ze. Het zijn dagjes weg naar een stad met een lunch of koffie met appeltaart. 

Het zijn geen dagkaarten want daar zou je inderdaad onbeperkt mee kunnen reizen. Mensen halen de benamingen wel eens door de war, maar als je een beetje op de hoogte bent van wat er aangeboden wordt aan kaartjes begrijp je wel wat er bedoeld wordt.

Reageer