beantwoord

Dagkaart opeens niet meer geldig

• 27 april 2017
  • 9 reacties
  • 219 Bekeken

Heeft iemand ervaring met een dagkaart die opeens voortijdig verlopen blijkt te zijn, terwijl je hem niet hebt gebruikt?
Het gaat om twee dagkaarten van 12,50 die NS aan vaste klanten ter beschikking stelt. Ze zijn ergens eind februari gekocht door een vriendin van mij, die mij de mailtjes heeft doorgegeven (voor elke kaart een apart mailtje, waarmee je je ticket ophaalt als je hem wilt gebruiken). Eergisteren wilde ik ze gebruiken, maar ze blke opeens verlopente zijn! S.v.p. niet reageren met: "dan zul je ze toch echt gebruikt hebben", want dat is niet zo. Ik zou willen weten of het mogelijk is om na te gaan bij NS hoe het kan dat ze ongeldig zijn, terwijl ik noch mijn vriendin ze heeft verzilverd. Kan daar ergens iets fout zijn gegaan? Als je zo'n kaart verzilvert, stuurt NS Reizigers een bericht van "bevestiging van de wijziging in uw bestelling". Daarmee geven ze aan dat je de datum voor de kaart hebt vastgelegd, waarmee die dus is verzilverd. Zo'n mailtje hebben ik noch mijn vriendin van NS reizigers gehad voor de bewuste tickets. Hoe zoeken we nu uit wat er mis is gegaan?
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 27 april 2017, 20:05

De geldigheid van de aanbieding en van de dagkaarten staat in de e-mail die je vriendin heeft ontvangen. Jouw vriendin kan het beste even contact zoeken met onze klantenservice. Via telefoon (030 751 51 55) en Twitter zijn we 24/7 bereikbaar. Ze moet even haar gegevens bij de hand houden, dan kan nagekeken worden of de actiecodes verlopen zijn.
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Die kaarten moet je voor een bepaalde datum verzilveren, anders kan dat niet meer en zijn ze dus verlopen.
De geldigheid van de aanbieding en van de dagkaarten staat in de e-mail die je vriendin heeft ontvangen. Jouw vriendin kan het beste even contact zoeken met onze klantenservice. Via telefoon (030 751 51 55) en Twitter zijn we 24/7 bereikbaar. Ze moet even haar gegevens bij de hand houden, dan kan nagekeken worden of de actiecodes verlopen zijn.
Die kaarten moet je voor een bepaalde datum verzilveren, anders kan dat niet meer en zijn ze dus verlopen.
Misschien had ik het duidelijker moeten aangeven, maar in mijn eerste zin staat "voortijdig verlopen"! Ze zijn geldig tot en met april 2017, dus ik ben zeker op tijd geweest toen ik ze afgelopen maandag probeerde te verzilveren.

Dank voor je reactie. De kaarten waren deze week nog geldig, want mijn vriendin had er nog eentje, die ik toen van haar heb gekregen (bij gebrek aan die van mij). En dat was gisteren (woensdag). Mijn twee kaarten hadden deze week dus ook nog geldig moeten zijn. Het probleem is niet dat ze niet geldig meer waren. Dat woord "verlopen" is verwarrend, maar betekent dus eigenlijk (zo lees ik het tenminste): "gebruikt". Nogmaals: als ik ze wil verzilveren en op de link in de mail klik, kom ik op een scherm waar je normaal kunt doorgaan naar opgave datum / naam reiziger / geb.datum reiziger. Maar dat kan nu niet, omdat er staat dat de kaart "verlopen" is. Maar hij is deze week nog geldig! Het lijkt erop dat NS ze als gebruikt/verlopen heeft aangemerkt, terwijl dat niet klopt. Hoe dat kan, is mij een raadsel, maar het enige dat ik kan aanvoeren, is dat er geen bericht is gestuurd door NS Reizigers (zoals hierboven genoemd), dat aangeeft dat ze zijn verzilverd (vastgesteld op datum en naam van gebruiker).
Zonder de gegevens van de betreffende bestelling kunnen wij jammer genoeg niet inhoudelijk op het probleem ingaan. Heeft je vriendin inmiddels al via een ander kanaal contact gezocht om de tickets na te laten kijken? Zo niet, dan wil ik je zeker adviseren dat even te doen. Dit kan telefonisch via 030-7515155 (lokaal tarief) of door een bericht te sturen via Facebook, Twitter of Live Chat.
Denice, ik begrijp het. Ik zorg ervoor dat mijn vriendin namens mij op het forum kan, dat werkt handiger. En ik vraag haar om de bestelgegevens erbij te pakken. Dank je zo ver!
Misschien had ik het duidelijker moeten aangeven, maar in mijn eerste zin staat "voortijdig verlopen"! Ze zijn geldig tot en met april 2017, dus ik ben zeker op tijd geweest toen ik ze afgelopen maandag probeerde te verzilveren.

Er staan altijd twee datums in de mail.
1. De datum voor wanneer je de kaartjes/codes moet verzilveren (dus betalen, datum uitkiezen etc).
2. Tot wanneer de dagkaarten geldig zijn.

Ik heb deze aanbieding zelf ook gehad. De eerste datum, de verzilverdatum, is reeds verlopen. Als je de codes eerder had verzilverd had je dagkaart gewoon nog gewerkt.
Slidestops,
De verzilverdatum is niet verlopen, die is 30 april. Toen ik mijn kaarten thuis wilde verzilveren, bleken ze "Verlopen", maar toen ik bij mijn vriendin was, die er ook nog eentje had, heeft ze die toen voor mij wel verzilverd. Dat kon dus, terwijl al die kaarten bij dezelfde actie hoorden. Geloof me, er is iets mis gegaan!
Het kopen van deze tickets kon tot en met 25 februari 2017. Bij aankoop kon je het ticket direct op naam/reisdatum zetten of kiezen voor de optie 'later bepalen'. Als je die laatste optie hebt gekozen zou je de tickets nog kunnen gebruiken tot en met 30 april 2017. Maar laat je vriendin, zoals ik al aangaf, zelf even met ons contact opnemen. Zij heeft de bestelling zover ik begrijp gedaan en deze zal dan ook op haar gegevens (e-mailadres) staan. De doorlooptijd van het Serviceforum is langer dan via de kanalen die ik hierboven heb beschreven. Het snelste is dus dat ze even contact opneemt via 1 van die kanalen 🙂

Reageer