beantwoord

Dagkaarten niet kunnen gebruiken - geen geld, maar dagkaarten terug

• 24 januari 2015
  • 3 reacties
  • 261 Bekeken

Beste,

In november heb ik als vaste klant twee dagkaarten voor €25 kunnen aanschaffen. Gisteren heb ik de codes gebruikt om twee dagkaarten voor vandaag (24-01-2015) te bestellen. Wij wilden namelijk van Nijmegen naar Amsterdam. Vanochtend bleken er geen treinen van en naar Amsterdam te rijden en jullie hebben aangegeven de reis indien mogelijk uit te stellen. Wij hadden toegangskaarten voor het Rijksmuseum en hebben deze nu kunnen omwisselen voor a.s. zaterdag. Echter, wij kunnen nu niet meer gebruik maken van deze mooie aanbieding. Dus ik wil mijn geld niet terugvragen, maar graag weer twee couponcodes voor een dagkaart!

Bij voorbaat dank!

MVG, mevrouw Levink - Nijmegen
icon

Beste antwoord door Leny NS 26 januari 2015, 09:56

Beste,

In november heb ik als vaste klant twee dagkaarten voor €25 kunnen aanschaffen. Gisteren heb ik de codes gebruikt om twee dagkaarten voor vandaag (24-01-2015) te bestellen. Wij wilden namelijk van Nijmegen naar Amsterdam. Vanochtend bleken er geen treinen van en naar Amsterdam te rijden en jullie hebben aangegeven de reis indien mogelijk uit te stellen. Wij hadden toegangskaarten voor het Rijksmuseum en hebben deze nu kunnen omwisselen voor a.s. zaterdag. Echter, wij kunnen nu niet meer gebruik maken van deze mooie aanbieding. Dus ik wil mijn geld niet terugvragen, maar graag weer twee couponcodes voor een dagkaart!

Bij voorbaat dank!

Levink, welkom op het forum. In verband met de weersomstandigheden was de treindienst afgelopen zaterdag verstoord geraakt. Ik kan je wel helpen. Zou je via een privébericht je NAW-gegevens en e-mailadres willen sturen? Ik heb je vraag verplaatst naar 'acties en uitjes'.
Ps: je stuurt een privébericht door op mijn naam te klikken en vervolgens op 'stuur bericht'.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Dit lijkt me een gevalletje artikel 16, lid c uit EU verordening Nr. 1371/2007:

"Artikel 16
Terugbetaling of vervoer langs een andere route
Indien redelijkerwijs verwacht kan worden dat de vertraging bij
aankomst op de eindbestemming krachtens de vervoerovereenkomst
meer dan 60 minuten zal bedragen, krijgt de reiziger
onmiddellijk de keuze tussen:

[.....]

c) voortzetting van de reis langs de gebruikelijke of langs een
andere route, onder vergelijkbare vervoersvoorwaarden, naar
de eindbestemming op een latere datum wanneer het de rei-
ziger schikt."

Volgens de Europese regels hebt u dus recht op vervangende dagkaarten. Ik ga er van uit dat een van de moderators dit voor U in orde zal maken. Deze keus had u immers onmiddellijk geboden moeten worden!
Dit lijkt me een gevalletje artikel 16, lid c uit EU verordening Nr. 1371/2007:

"Artikel 16
Terugbetaling of vervoer langs een andere route
Indien redelijkerwijs verwacht kan worden dat de vertraging bij
aankomst op de eindbestemming krachtens de vervoerovereenkomst
meer dan 60 minuten zal bedragen, krijgt de reiziger
onmiddellijk de keuze tussen:

[.....]

Dank je!!! En ik hoop inderdaad dat dat geregeld gaat worden!

c) voortzetting van de reis langs de gebruikelijke of langs een
andere route, onder vergelijkbare vervoersvoorwaarden, naar
de eindbestemming op een latere datum wanneer het de rei-
ziger schikt."

Volgens de Europese regels hebt u dus recht op vervangende dagkaarten. Ik ga er van uit dat een van de moderators dit voor U in orde zal maken. Deze keus had u immers onmiddellijk geboden moeten worden!
Badge
Beste,

Bij voorbaat dank!

Levink, welkom op het forum. In verband met de weersomstandigheden was de treindienst afgelopen zaterdag verstoord geraakt. Ik kan je wel helpen. Zou je via een privébericht je NAW-gegevens en e-mailadres willen sturen? Ik heb je vraag verplaatst naar 'acties en uitjes'.
Ps: je stuurt een privébericht door op mijn naam te klikken en vervolgens op 'stuur bericht'.

Reageer