dagretour & E-ticket

• 8 november 2019
  • 4 reacties
  • 112 Bekeken

Is in/uitchecken voor het NS-poortje nodig met een E-ticket / dagretour in de wallet?

4 reacties

Reputatie 6
Badge

In- en uitchecken kan niet met e-tickets. U heeft wel de code op het kaartje nodig om poortjes (met glazen plaat) te openen.

Reputatie 7
Badge +4

Het is nodig om het poortje open te doen. Zij. die er niet, dan kunt u zo instappen. Strikt genomen checkt u niet in of uit, dat heeft met betalen te maken en uw kaartje is al betaald.Of het kaartje in de Wallet of in de app zit, maakt niet uit.

Het poortje openen met de Watch gaat nog mis.

De code op het kaartje is vervangen door de QR-code op de e-ticket in de wallet. Hopelijk gaat daarmee het poortje bij de ingang vh station open.

Tenminste, dat lijkt mij de gang van zaken, zoals ik mij dat voorstel. Dus niet de OV-kaart gebruiken. Slim zou het zijn van NS als dat ook met zo veel / weinig woorden uitgelegd wordt. De toelichting is niet eenduidig voor wie dit niet dagelijks doet. 

Reputatie 7
Badge

Het lijkt me vanzelfsprekend @sprinters dat als je een E-ticket koopt, je daar ook mee gaat reizen, en niet toch je OV-chipkaart gaat gebruiken om poortjes te openen.

Reageer