beantwoord

Dagretour regels

• 7 augustus 2016
  • 13 reacties
  • 698 Bekeken

Hoi allemaal,

Morgen wil ik vanuit Tilburg naar Venlo & Dordrecht, op een dag. En dus 's avonds weer terug. Nu zag ik in de Spoordeelwinkel een dagretouractie. Mag ik Venlo - Dordrecht opgeven als route en vervolgens morgen Tilburg - Venlo, Venlo - Dordrecht, Dordrecht - Tilburg reizen? Of is dit tegen de regels?

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door GroeneRuiter 7 augustus 2016, 22:02

@jefsz Ik zie dat het gehele traject gedekt is. Geen enkel deel wordt 2 keer gedaan. Hier zal u geen problemen mee krijgen. Dit mag gewoon binnen de geldigheidsperiode. Prettige reis gewenst! En ik hoop uw vraag beantwoord te hebben. (Als ik uw vraag goed beantwoord hebt kan u deze reactie als antwoord noteren. Zodat andere forumleden zien dat deze vraag beantwoord is)

PS: Kan u om er helemaal zeker van te zijn eerst naar Dordrecht gaan en vervolgens naar Venlo? Dan voldoet u aan de route Venlo-Dordrecht.
Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 5
Badge
@jefsz Ik zie dat het gehele traject gedekt is. Geen enkel deel wordt 2 keer gedaan. Hier zal u geen problemen mee krijgen. Dit mag gewoon binnen de geldigheidsperiode. Prettige reis gewenst! En ik hoop uw vraag beantwoord te hebben. (Als ik uw vraag goed beantwoord hebt kan u deze reactie als antwoord noteren. Zodat andere forumleden zien dat deze vraag beantwoord is)

PS: Kan u om er helemaal zeker van te zijn eerst naar Dordrecht gaan en vervolgens naar Venlo? Dan voldoet u aan de route Venlo-Dordrecht.
Reputatie 7
Badge +4
U mag Dordrecht-Venlo als retour opgeven en in Tilburg instappen. Wat niet mag is als u weer terug bent in Dordrecht dan nog eens naar Tilburg reizen. Op de heenreis wordt uw e-ticket gescand en dan blijkt dat u ondanks dat u in Tilburg bent ingestapt u toch uw enkele reis heen al heeft gemaakt als u het laatste stuk van Dordt naar Tilburg reist.

Als uw e-tickets niet worden gescand en er geen knipje oid wordt aangebracht, zou het straffeloos kunnen.
Reputatie 5
Badge
@Thom ik verwacht dat de bedoeling van de reis is: Tilburg-Dordrecht, Dordrecht-Venlo en Venlo-Tilburg. Dit zal wel binnen de geldigheid vallen.

U maf Dordrecht-Venlo als retour opgeven en in Tilburg instappen. Wat niet mag is als u weer terug bent in Dordrecht dan nog eens naar Tilburg reizen.

Hmm, twee tegenstrijdige antwoorden.
Ik doe geen dubbele route, dus strikt gezien zou het volgens mij geen probleem moeten zijn.
Maar als ik van Dordrecht weer naar Tilburg ga, wil ik niet mijn ov kaart gebruiken, want dan kan ik net zo goed voor het hele traject mijn ov-kaart gebruiken (dan ben ik goedkoper uit)
Heeft iemand hier nog een ander antwoord op?

En ook belangrijk: gaan de poortjes in Tilburg open?
Reputatie 5
Badge
@jefsz Hmm u zou het gehele traject met de OV-chipkaart kunnen doen om zeker te zijn geen problemen te krijgen met controle. Na het antwoord van Thom ben ik ook gaan twijfelen. De logica is er, maar ik verwacht dat bij een controle tussen Dordrecht en Tilburg u problemen zou kunnen krijgen als hij ziet dat u de rit richting Venlo al gedaan hebt. Mijn excuses.

De poortjes op Tilburg gaan gewoon open met dit ticket.
@jefsz Hmm u zou het gehele traject met de OV-chipkaart kunnen doen om zeker te zijn geen problemen te krijgen met controle. Na het antwoord van Thom ben ik ook gaan twijfelen. De logica is er, maar ik verwacht dat bij een controle tussen Dordrecht en Tilburg u problemen zou kunnen krijgen als hij ziet dat u de rit richting Venlo al gedaan hebt. Mijn excuses.

Geen probleem. Zijn er toevallig NS conducteurs op dit forum actief die hier uitsluitsel over kunnen geven?
Reputatie 7
Badge +4
Hoe toont u dan aan met een e-ticket aan dat u in Tilburg bent ingestapt en het traject Dordrecht-Tilburg nog niet heeft afgelegd? U moet zelf zorgen voor een geldig vervoersbewijs en een verhaal maakt dat er niet van. Ik zou het niet onredelijk vinden dat het zo kon maar u zult moeten aantonen dat uw kaartje geldig is. Bij een scan tussen Tilburg en Venlo, kunt u die reis niet nog een keer maken want formeel heeft u van Dordt naar Venlo gereisd.
Als u dan van Dordt naar Tilburg reist is dat derhalve voor de tweede keer dat u Dordt-Venlo aflegt en dat mag in geen geval. Het is een heen- en een terugreis die u beide maar een keer mag gebruiken.
U heeft de heenreis echter al verbruikt

U kunt met de vierkante code op de e-ticket de poortjes openen. Gebruik een poortje met 'Scan ticket', veelal rechts bij een breed poortje.
Reputatie 5
Badge
@jefsz Ik weet dat Loes en Slidestops conducteur zijn en dat de moderators het ook wel weten, maar ik weet niet zeker of ze wel reageren.

Daarom stel ik mijn advies bij: Of gebruik een dagkaart of gebruik de OV-chipkaart.
Deze constructie mag helaas niet. De dagretour is daar niet voor bedoeld. Het klopt dat u zegt dat er geen traject dubbel wordt afgelegd, maar het is natuurlijk toegestaan een retour Dordrecht naar Venlo te hebben en pas op te stappen in Tilburg. De terugreis van Venlo naar Dordrecht is de terugreis. Aangezien wij niet kunnen nagaan dat het stuk Dordrecht naar Tilburg niet is genoten, zal elke conducteur dit niet toestaan helaas. Een dagkaart is een optie of een extra kaartje voor Dordrecht naar Tilburg, als u gebruik maakt van deze actie.
Deze constructie mag helaas niet. De dagretour is daar niet voor bedoeld. Het klopt dat u zegt dat er geen traject dubbel wordt afgelegd, maar het is natuurlijk toegestaan een retour Dordrecht naar Venlo te hebben en pas op te stappen in Tilburg. De terugreis van Venlo naar Dordrecht is de terugreis. Aangezien wij niet kunnen nagaan dat het stuk Dordrecht naar Tilburg niet is genoten, zal elke conducteur dit niet toestaan helaas. Een dagkaart is een optie of een extra kaartje voor Dordrecht naar Tilburg, als u gebruik maakt van deze actie.

Helder! Ik heb inmiddels een andere oplossing gevonden. Dank voor het antwoord!
Wat gebeurt er als er halverwege de rit een andere conducteur op de trein komt die vervolgens ook een controlerende maakt? Er zijn genoeg treinen waar onderweg van personeel gewisseld wordt. Dan zou de code toch ook niet meer uitgelezen kunnen worden?
De code wordt niet onleesbaar, aan het stukje papier kan je met je RP immers weinig veranderen. In de backend wordt o.a. gelogd dat ticket x op timestamp y is gescand. Timestamp y + locatie z is boeiend.

Waarbij ik geen idee heb hoe de grafische weergave aan mcl-kant is 🙂
Bedankt Henk!

Reageer