beantwoord

Dagretour Spoordeelwinkel

• 11 augustus 2019
  • 8 reacties
  • 238 Bekeken

Goedenavond.

Ik heb via spoordeel winkel een vrije keus dagretour van 19 euro naar Amsterdam Centraal gekocht ( vanaf Hardenberg.) Nu woont een kennis van mij in de buurt van Amsterdam-Zuid en is de terugweg vanaf daar korter en makkelijker ( helemaal niet over na gedacht natuurlijk! )
Moet ik nu verplicht vanaf CS reizen naar huis of kan ik dat ook via Zuid? Want dit scheelt mij +- een half uur reistijd terug.

Alvast bedankt voor de hulp!

Robert.
icon

Beste antwoord door iMark 11 augustus 2019, 19:19

Je kunt je kaart voor de terugreis wel gebruiken vanaf Amsterdam Zuid maar dan zul je een los kaartje moeten kopen van Amsterdam Zuid naar Weesp. In Weesp kom je op de route die je gereisd zou hebben vanaf Amsterdam Centraal.

Een enkele reis van Amsterdam Zuid naar Weesp kost €3,50. Met een aansluitend kaartje kun je overigens gewoon met de rechtstreekse trein van Amsterdam Zuid naar Zwolle reizen, zelfs als de trein niet in Weesp stopt.
Bekijk origineel

8 reacties

Badge +3
Het dagretour is bedoeld voor CS, maar je kunt natuurlijk ook gewoon met de metro naar CS

Of bijv. Muiderpoort. Kom je wel in een sprinter naar Zwolle terecht natuurlijk...

Dit als overstappen verplicht is, maar dat is het dus niet, zie de reacties van @iMark en mijzelf hieronder..

Op Zuid heb je met je kaartje niets te zoeken helaas.
Badge +3
Je kunt je kaart voor de terugreis wel gebruiken vanaf Amsterdam Zuid maar dan zul je een los kaartje moeten kopen van Amsterdam Zuid naar Weesp. In Weesp kom je op de route die je gereisd zou hebben vanaf Amsterdam Centraal.

Een enkele reis van Amsterdam Zuid naar Weesp kost €3,50. Met een aansluitend kaartje kun je overigens gewoon met de rechtstreekse trein van Amsterdam Zuid naar Zwolle reizen, zelfs als de trein niet in Weesp stopt.
Badge +3
Amsterdam Zuid - Muiderpoort kost € 2,40 en dan zit je ook weer op je traject. Of moet die trein daar per se ook stoppen?

Een enkele reis van Amsterdam Zuid naar Weesp kost €3,50.

Bedankt voor uw reactie.
Als ik de reisplanner aflees, zie ik dat ik terug ga over Almere en Lelystad naar Zwolle.
Dan kom ik niet langs Weesp of..? Ik ben echt een leek hierin.
Amsterdam Zuid - Muiderpoort kost € 2,40 en dan zit je ook weer op je traject. Of moet die trein daar per se ook stoppen?
Nee een vriend van mij woont daar bij zuid op de campus. Dus eerst A'dam in en vervolgens naar de campus en dan naar huis. Ik weet dus niet hoe ik dan vanaf A'dam Zuid dan naar huis kom.
Ik heb wel een 40% kortingskaart van de NS.
Badge +3
Nee, ik bedoelde dat je met een extra kaartje Amsterdam Zuid - Muiderpoort je traject helemaal/volledig afdekt en dan gewoon vanuit Zuid naar Hardenberg mag reizen..

Goede reis!
Nee, ik bedoelde dat je met een extra kaartje Zuid - Muiderpoort je traject afdekt en dan gewoon vanuit Zuid naar Hardenberg mag.
Oh zo bedoeld u, ja dat is inderdaad ook nog niet zo gek idee!
Badge +3
Inderdaad is het nog goedkoper om een enkele reis van Amsterdam Zuid naar Amsterdam Muiderpoort te kopen. Dat is €1,10 goedkoper dan mijn suggestie.

@R-oberrt
Je komt zowel op de heenweg naar Amsterdam Centraal als op de terugweg vanaf Amsterdam Zuid langs Weesp. Vanuit Hardenberg reis je naar Zwolle. In Zwolle stap je over op de IC naar Almere Centrum. In Almere Centrum stap je over op de IC naar Amsterdam Centraal. Die trein rijdt langs Weesp.

Reageer