beantwoord

Dagretour ticket gebruiken bij vervangend vervoer

Hallo,

ik heb een dagretour ticket gekocht via NS NS spoordeelwinkel. De datum die ik reizen moet is 11 mei. Maar het blijft nu dat er geen trein tussen Den Bosch en Eindhoven op deze gekozen datum. Mag ik de ticket annuleren of naar andere datum kiezen?

Alvast bedankt voor uw hulp.

m.v.g,
Sunny
icon

Beste antwoord door Anonymous 9 mei 2019, 12:05

bedankt voor de reactie. Ik reis met de trein vanaf Hoofddorp naar Eindhoven. Normaal spoken, duurt de reis 1,5 uur, nu met een deel van de bus wordt het 2 uur 15minuten. Dit is echt een vertraging. Zo te zien, heb ik ook een recht om vergoeding te vragen?
ik ga niet met bijna 5 uur op spoor voor een dag retour.

Helaas u heeft geen recht op een vergoeding aangezien dit geplande werkzaamheden zijn. Het had natuurlijk wel netjes geweest als er bij het kopen van het kaartje een pop-up was verschenen dat er werkzaamheden waren. Ik neem even aan dat een dergelijke pop-up niet is verschenen.
Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Nee, NS biedt vervangend busvervoer aan dus u kunt gewoon op reis.
bedankt voor de reactie. Ik reis met de trein vanaf Hoofddorp naar Eindhoven. Normaal spoken, duurt de reis 1,5 uur, nu met een deel van de bus wordt het 2 uur 15minuten. Dit is echt een vertraging. Zo te zien, heb ik ook een recht om vergoeding te vragen?

Helaas u heeft geen recht op een vergoeding aangezien dit geplande werkzaamheden zijn. Het had natuurlijk wel netjes geweest als er bij het kopen van het kaartje een pop-up was verschenen dat er werkzaamheden waren. Ik neem even aan dat een dergelijke pop-up niet is verschenen.
Reputatie 7
Badge +2
Zo'n pop-up verwacht ik ook niet, je dient zelf vooraf te checken in de reisplanner en/of de werkzaamheden pagina.
Reputatie 7
Badge +3
Spijtig want dan ben je gewoon je geld kwijt.
Ik begrijp dus niet waarom mag ik de reis datum niet veranderen. De aanbieding voor zo’n dagretour ticket geldt toch t/m 30 juni.
Badge +3
E-tickets kunnen niet geannuleerd of gewijzigd worden. Dat staat in de voorwaarden.

Dit probleem wordt veroorzaakt door de manier waarop NS de e-tickets verkoopt. Er valt niet te controleren of een ticket toch is geprint en er mee gereisd wordt. Toch zou NS veel duidelijker moeten aangeven dat voor e-tickets geldt: niet goed is geld weg.
Reputatie 7
Badge +2
Alleen wanneer je een eticket nog niet hebt geopend / gedownload is deze nog te cancellen.
Reputatie 5
Vervelend dat de reis langer duurt. Is dat echt een probleem?
11 mei heb je dubbel pech, zowel rond Amsterdam Zuid als tussen Den Bosch en Eindhoven zijn werkzaamheden. Amsterdam Zuid wordt je omheen geleid, maar dat kan normaal gesproken ten minste een kwartier sneller. Den Bosch - Eindhoven is niet omheen te reizen, de afgelopen week kon dat wel door via Rotterdam te gaan maar het weekend niet, dan ligt ook Tilburg-Eindhoven eruit. Ik zou zondag dat traject moeten reizen maar heb dat maar uitgesteld tot maandag, deze week al genoeg extra tijd in de trein gezeten vanwege omleidingen/werkzaamheden.
Toch zou NS veel duidelijker moeten aangeven dat voor e-tickets geldt: niet goed is geld weg.

Geheel mee eens maar nog altijd sprake van een understatement.

Wijs erop dat tijdens het bestellen van een e-ticket, bijvoorbeeld via de reisplanner met een telefoon voorzien van een Android OS, geen enkele mededeling wordt gedaan.
Dit terwijl overduidelijk aangegeven behoort te worden dat e-tickets niet gewijzigd of geannuleerd kunnen worden (vanwege fraudegevoeligheid).
zie ook dit topic.

NS is er mee bezig en als Pasen en Pinksteren op één dag vallen dan zal het waarschijnlijk worden ingevoerd:)

https://community.ns.nl/overige-producten-6/oplossing-voor-verkeerde-datum-etickets-54787

Reageer