beantwoord

dalkaart inchecken

• 5 juni 2019
  • 3 reacties
  • 207 Bekeken

Ik ga binnenkort reizen met een daluren dagkaart. Mijn trein vertrekt om 09:02, ik wil graag ietsjes eerder zijn, dus kan ik als eerder inchecken aangezien het een daluren kaart is?
icon

Beste antwoord door Thom 5 juni 2019, 17:34

U mag met een kartonnen kaartje waarmee u incheckt, door de week vanaf 08.55 inchecken en in het weekend de hele dag. Reist u met een e-ticket dan mag u zich voor 09.00 echter niet in de trein bevinden.

Let wel: U checkt formeel niet in met een e-ticket, maar opent alleen het poortje. Dat mag wel voor de tijd, u kunt de trein halen.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4
U mag met een kartonnen kaartje waarmee u incheckt, door de week vanaf 08.55 inchecken en in het weekend de hele dag. Reist u met een e-ticket dan mag u zich voor 09.00 echter niet in de trein bevinden.

Let wel: U checkt formeel niet in met een e-ticket, maar opent alleen het poortje. Dat mag wel voor de tijd, u kunt de trein halen.
Reputatie 7
Badge +3
Wanneer het een actie kaartje is in de vorm van een e-ticket dan kan hier niet mee worden ingecheckt. De barcode dient alleen om eventuele poortjes te openen. Er kan alleen met OV-chipkaart of eenmalige chipkaart wordt ingecheckt.
Met e-ticket daluren dagkaart mag u wel al eerder op het station zijn maar pas om 9.00 de trein de trein in.
Hallo berbermeer, welkom bij de NS Community!

Wat leuk dat je een dagje op pad gaat! Ik snap dat je wat eerder aanwezig wilt zijn. 🙂 Kan je iets met de bovenstaande reacties van Thom en Momo?

Reageer