beantwoord

De actie "50% korting op reizen in de 1e klas" is onduidelijk (verlopen)

• 5 oktober 2015
  • 13 reacties
  • 1719 Bekeken

Vandaag kreeg ik een mailtje met als onderwerp "50% korting op reizen in de 1e klas".

De inhoud:

"Met uw Voordeelurenabonnement reist u al met 40% korting in de voordeeluren. Maar hoe fijn zou het zijn als u ook nog eens geniet van de voordelen van reizen in de 1e klas? Dit betekent meer rust, ruimte en comfort met luxe stoelen en extra beenruimte.

Trakteer uzelf op de 1e klas... dat is tijdelijk extra voordelig. U reist nu met 50% korting in het weekend in de 1e klas, in alle treinen van NS. Dit kan al voor een dag (ideaal om een keertje uit te proberen). U regelt het gemakkelijk met een Klassewissel. De extra korting wordt dan automatisch berekend bij het inchecken."

Begrijp ik het goed dat ik nu (met mijn voordeelurenkaart) met een klassewissel 40% korting heb op een eersteklasreis (behalve op werkdagen voor 9 uur) en dat deze 'eersteklas aanbieding' dit naar 50% korting verandert, maar alleen in het weekend?

Da's nauwelijks een vooruitgang toch? Maximaal iets van 5 euro alleen als ik heel Nederland doorkruis en alleen in het weekend? Of is het 50% korting op de prijs die ik als voordeelurenkaarthouder nu betaal?

En verder is het totaal onduidelijk of dit eenmalig of meerdere keren te doen is (tot 1 januari 2016). Of hoe het werkt om dit niet voor één dag te doen (als de actie dat al toelaat). Enige uitleg ontbreekt, het enige relevante linkje in de mail is naar http://www.ns.nl/reizigers/blind/klassewissel/klassewissel.html - en daar staat geen extra informatie.

Ik ben wel benieuwd naar de details van de aanbieding en hoop dat iemand die me hier kan geven. De chatbot Eva/EVA van NS levert vooral veel frustratie op, die snapte mijn achternaam al niet.
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 6 oktober 2015, 16:41

Nog niet helemaal duidelijk... Waarover wordt die 50% korting berekend?

Ik heb een e-mail van NS ontvangen over 50% i.p.v. 40% korting als ik in de 1e klas reis in het
weekend. Waarom heb ik dat ontvangen?

NS wil haar vaste klanten graag kennis laten maken met het comfort van de 1e klas en biedt reizen in
de 1e klas daarom een periode extra voordelig aan.

Welke korting ontvang ik precies als ik in het weekend in de 1e klas reis met
Voordeelurenabonnement, Dal Voordeel of Altijd Voordeel?

50% (normaal gesproken is dat 40%)

Hoe lang is de verhoging van de korting naar 50% geldig als ik in de 1e klas reis met
Voordeelurenabonnement, Dal Voordeel of Altijd Voordeel abonnement?

Van 1 oktober 2015 tot 31 december 2015

Wanneer is de 50% korting in de 1e klas geldig?

In het weekend, dat is van vrijdag 18:30 uur tot maandagochtend 04:00 uur.

Als ik een Klassewissel op mijn kaart heb gezet en incheck in het weekend, zie ik op de
incheckpaal dan ook 50%korting?

Ja

Geldt de 50% korting op het 1e klas tarief ook bij andere treinvervoerders dan NS?

Nee, alleen bij NS ontvangt u tussen 1 oktober 2015 en 30 april 2016 50% korting op het 1e klas tarief
in het weekend.

Ik heb een Dal Voordeel of Altijd Voordeel abonnement met Reizen op Rekening. Kan ik ook
profiteren van deze korting?

Nee, uw abonnement is uitgesloten voor deze korting.

Hoe kan ik mijn Voordeelurenabonnement, Dal Voordeel of Altijd Voordeel omzetten van 2e
klas naar 1e klas?

Dat kan. U kunt uw klasse voor 1 dag wijzigen bij de NS Kaartautomaat. Dat doet u door uw kaart
voor de lezer te houden en ‘Wijzig Klasse’ te kiezen. Vervolgens volgt u de aanwijzingen op het
scherm. Via Mijn NS kunt u uw klasse voor langere tijd of voor altijd wijzigen.

Geldt de 50% korting op het 1e klas tarief ook over het binnenlandse gedeelte van een
internationaal vervoerbewijs?

Nee, alleen door in- en uit te checken met uw OV-chipkaart bij NS ontvangt u tussen 1 oktober 2015
en 30 april 2016 50% korting op het 1e klas tarief in het weekend. Maakt u een internationale reis,
dan gebruikt u uw OV-chipkaart niet. Niet bij vertrek uit Nederland, en ook niet bij aankomst. Voor het
maken van een internationale reis koopt u een internationaal ticket voor uw gehele reis. Dat wil
zeggen: van uw opstapstation in Nederland tot uw eindbestemming in het buitenland. Heeft u een
Voordeelurenabonnement, Dal Voordeel of Altijd Voordeel? Dan heeft u veelal recht op 40% korting
voor het binnenlandse gedeelte van uw internationale treinreis. Kijk op NSInternational.nl om te zien
op hoeveel korting u recht heeft met uw abonnement.
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

13 reacties

Dat mailtje ligt ook in mijn inbox en ik had er exact dezelfde vragen over. Wanneer leert de marketingafdeling nu eens heldere actievoorwaarden te formuleren?
Badge
Beste Inventio, welkom op het forum. Klanten met een Voordeelurenabonnement, Dal Voordeel en Altijd Voordeel krijgen via Reizen op saldo 1e klas 50% korting (i.p.v. de gangbare 40%) in het weekend. Bij de kaartautomaat op het station kan je een klassewissel voor 1 dag op je kaart laden en vervolgens wordt de 50% korting automatisch berekend als je in- en uitcheckt in het weekend. De korting is zichtbaar voor je bij inchecken op de poortjes/paaltjes. Deze actie loopt van 1 oktober 2015 - 31 december 2015. In deze periode kan je hier meerdere malen gebruik van maken. NS wil haar vaste klanten graag kennis laten maken met het comfort van de 1e klas en biedt reizen in de 1e klas daarom een periode extra voordelig aan.
Reputatie 1
Badge
en vergeet te melden dat de gelukkigen die in en postcodegebied wonen met folders van Spoordeelweken dit geheel gratis kunnen doen-aan normale 2e klas prijs-met een bon uit dat couponboekje.
En ik heb al 15 jaar een voordeelurenabonnement en krijg niets aangeboden. Dus lekker vaste klanten actie.
Reputatie 2

Ik heb een e-mail van NS ontvangen over 50% i.p.v. 40% korting als ik in de 1e klas reis in het
weekend. Waarom heb ik dat ontvangen?

NS wil haar vaste klanten graag kennis laten maken met het comfort van de 1e klas en biedt reizen in
de 1e klas daarom een periode extra voordelig aan.

Welke korting ontvang ik precies als ik in het weekend in de 1e klas reis met
Voordeelurenabonnement, Dal Voordeel of Altijd Voordeel?

50% (normaal gesproken is dat 40%)

Hoe lang is de verhoging van de korting naar 50% geldig als ik in de 1e klas reis met
Voordeelurenabonnement, Dal Voordeel of Altijd Voordeel abonnement?

Van 1 oktober 2015 tot 31 december 2015

Wanneer is de 50% korting in de 1e klas geldig?

In het weekend, dat is van vrijdag 18:30 uur tot maandagochtend 04:00 uur.

Als ik een Klassewissel op mijn kaart heb gezet en incheck in het weekend, zie ik op de
incheckpaal dan ook 50%korting?

Ja

Geldt de 50% korting op het 1e klas tarief ook bij andere treinvervoerders dan NS?

Nee, alleen bij NS ontvangt u tussen 1 oktober 2015 en 30 april 2016 50% korting op het 1e klas tarief
in het weekend.

Ik heb een Dal Voordeel of Altijd Voordeel abonnement met Reizen op Rekening. Kan ik ook
profiteren van deze korting?

Nee, uw abonnement is uitgesloten voor deze korting.

Hoe kan ik mijn Voordeelurenabonnement, Dal Voordeel of Altijd Voordeel omzetten van 2e
klas naar 1e klas?

Dat kan. U kunt uw klasse voor 1 dag wijzigen bij de NS Kaartautomaat. Dat doet u door uw kaart
voor de lezer te houden en ‘Wijzig Klasse’ te kiezen. Vervolgens volgt u de aanwijzingen op het
scherm. Via Mijn NS kunt u uw klasse voor langere tijd of voor altijd wijzigen.

Geldt de 50% korting op het 1e klas tarief ook over het binnenlandse gedeelte van een
internationaal vervoerbewijs?

Nee, alleen door in- en uit te checken met uw OV-chipkaart bij NS ontvangt u tussen 1 oktober 2015
en 30 april 2016 50% korting op het 1e klas tarief in het weekend. Maakt u een internationale reis,
dan gebruikt u uw OV-chipkaart niet. Niet bij vertrek uit Nederland, en ook niet bij aankomst. Voor het
maken van een internationale reis koopt u een internationaal ticket voor uw gehele reis. Dat wil
zeggen: van uw opstapstation in Nederland tot uw eindbestemming in het buitenland. Heeft u een
Voordeelurenabonnement, Dal Voordeel of Altijd Voordeel? Dan heeft u veelal recht op 40% korting
voor het binnenlandse gedeelte van uw internationale treinreis. Kijk op NSInternational.nl om te zien
op hoeveel korting u recht heeft met uw abonnement.
en vergeet te melden dat de gelukkigen die in en postcodegebied wonen met folders van Spoordeelweken dit geheel gratis kunnen doen-aan normale 2e klas prijs-met een bon uit dat couponboekje.

... en dat voor iedereen ditzelfde bonnenboekje gratis te bestellen is via dit webformulier (bron). Daar zit naast de twee overgangsbewijzen van de tweede klas naar de eerste klas ook een meereiskaart in voor twee dagen.
Beste Inventio, welkom op het forum. Klanten met een Voordeelurenabonnement, Dal Voordeel en Altijd Voordeel krijgen via Reizen op saldo 1e klas 50% korting (i.p.v. de gangbare 40%) in het weekend. Bij de kaartautomaat op het station kan je een klassewissel voor 1 dag op je kaart laden en vervolgens wordt de 50% korting automatisch berekend als je in- en uitcheckt in het weekend. De korting is zichtbaar voor je bij inchecken op de poortjes/paaltjes. Deze actie loopt van 1 oktober 2015 - 31 december 2015. In deze periode
kan je hier meerdere malen gebruik van maken. NS wil haar vaste klanten graag kennis laten maken met het comfort van de 1e klas en biedt reizen in de 1e klas daarom een periode extra voordelig aan.

Beste Leny, heeft slechts een deel van de Voordeeluren-klanten deze aanbieding gekregen ? Ik heb namelijk niets ontvangen.
b]Geldt de 50% korting op het 1e klas tarief ook bij andere treinvervoerders dan NS?[/b]

in het weekend.

Als je wel van NS naar een andere vervoerder moet overstappen, wijzigt dan alleen het tarief van 50% korting naar 40% korting, of wordt de reis dan in twee losse delen opgeknipt (doorbreking van de lange-afstandskorting). In geval van doorbreking van de lange-afstandskorting: Is het ook nog mogelijk om bij NS wel gebruik te maken van klassewissel met 40% korting op het eerste-klas tarief, zodat de lange-afstandskorting niet doorbroken wordt bij een overstap naar een andere vervoerder en je dus in veel gevallen minder duur uit bent?
Terechte en ook goede vraag Pe_pe. Moet ik uitzoeken. Ik kom er zo spoedig mogelijk op terug.
* De lange-afstandskorting zal niet worden onderbroken bij overgang naar andere vervoerder
* Bij NS krijg je 50% korting, bij andere vervoerders 40% korting
Bedankt. 🙂
En wat doe je wanneer jouw opstapstation geen NS Kaartautomaat heeft?

Zelfde geldt ook voor de 'samen'reiskorting, is voor velen ook een lastig/onmogelijk verhaal.