De NS Jongerentoer zomer 2017

Let op: dit topic is bijgewerkt op: 24-05-2017. De reacties in dit topic hebben ook betrekking op de Jongerentoer van 2016.

Jongerentoer is dé opvolger van Tienertoer
Met dit e-ticket, speciaal voor jongeren van 12 t/m 18 jaar oud, reis je 3 dagen in de 2e klas onbeperkt door heel Nederland. Op maandag tot en met vrijdag na 9.00 en op zaterdag en zondag de hele dag. Jongerentoer is geldig van 1 juni t/m 3 september 2017. Inclusief een kortingsbon van Kiosk voor een Lipton Green 50CL+ Cookie.

Met de Jongerentoer kun je 3x 1 dag reizen voor €33 binnen één bepaalde reisperiode:
• Reisperiode 1: 1 juni t/m 9 juli 2017
• Reisperiode 2: 1 juli t/m 6 augustus 2017
• Reisperiode 3: 1 augustus t/m 3 september 2017

Wanneer is de Jongerentoer te koop?
De Jongerentoer is te koop van 15 mei t/m 3 september 2017.

Actievoorwaarden
• Te gebruiken t/m 3 september 2017, zolang de voorraad strekt OP = OP
• De Jongerentoer is voor jongeren van 12 t/m 18 jaar oud
• De Jongerentoer is te gebruiken op maandag t/m vrijdag na 9.00 uur en zaterdag en zondag de hele dag
• De Jongerentoer hoeft niet op drie achtereenvolgende dagen gebruikt te worden
• De Jongerentoer is 3 dagen geldig voor 1 persoon in de 2e klas
• Geldig bij alle treinvervoerders in Nederland
• Geldig op binnenlandse trajecten van Intercity Brussel en Intercity Berlijn en met toeslag in ICE International & Intercity Direct tussen Schiphol en Rotterdam. Niet geldig in Thalys
• Niet geldig in combinatie met andere acties/aanbiedingen, omruilen of geld terug is niet mogelijk
• 1 e-ticket Jongerentoer is geldig voor 1 persoon, de drie reisdagen mogen niet door meerdere personen worden gebruikt
• Met Jongerentoer reis je 3 x 1 dag in één bepaalde reisperiode
• Jongerentoer kan niet in verschillende periodes worden gebruikt
• Voor het reizen met een e-ticket geldt een legitimatieplicht. Bekijk de e-ticket voorwaarden

Is er ook een Jongerentoer 1e klas?
Nee, Jongerentoer is er alleen voor de 2e klas.

Heb ik voor Jongerentoer een CJP of cultuurkaart nodig?
Nee, iedereen van 12 tot en met 18 jaar kan op ns.nl/jongerentoer de Jongerentoer kopen.

Is er ook een Jongerentoer voor 1 of 2 of 4 dagen?
Nee, de Jongerentoer is alleen voor 3 reisdagen binnen één van de 3 reisperiodes te koop. Uiteraard mag je ze wel maar 2 dagen gebruiken. Wil je meer dan 3 dagen reizen dan kun je overwegen een tweede Jongerentoer aan te schaffen.

Kan ik met Jongerentoer ook iemand met Samenreiskorting meenemen?
Nee, dit kan niet.

Kan ik de Jongerentoer ook combineren met actiekaartjes uit de Spoordeelweken brochure?
Nee, dit is niet toegestaan. Jongerentoer betreft een actieproduct en mag niet worden gecombineerd met een actiekaartje uit de Spoordeelweken brochure.

Wat moet ik doen als ik op een doordeweekse dag voor 09.00 uur wil vertrekken?
Vanaf het vetrekstation tot het eerste station waar de trein na 09.00 uur stopt dien je een extra vervoersbewijs aan te schaffen.

Kan ik met meerdere personen op 1 Jongerentoer reizen?
Nee, de Jongerentoer is strikt persoonlijk en niet overdraagbaar. Het is niet toegestaan om de codes uit 1 Jongerentoer met een ander persoon te delen. Uiteraard mag de Jongerentoer door een ander worden gekocht of worden weggegeven, maar het is niet mogelijk om de codes te verzilveren door verschillende personen.

Is de regeling ‘Geld terug bij vertraging’ ook geldig bij de Jongerentoer?
Ook op deze vervoerbewijzen zijn de AVR-NS-bepalingen van toepassing dus geldt ook de GTBV- regeling.

Kan ik met Jongerentoer ook via mijn mobiel reizen?
Ja, dit kan. Na het verzilveren van je treinticket kun je kiezen voor de optie ‘mijn treinticket laden op je mobiel via de reisplanner Xtra app’. Als deze stappen worden doorlopen kun je vervolgens je treinkaartje vinden in de NS reisplanner app onder ‘mijn kaartjes’.

Klopt het dat er ook een Kiosk aanbieding bij de Jongerentoer zit?
Ja, dit klopt. Op de part 3 van je treinticket via je een kortingsbon die geldig is voor een Lipton Green 50CL+ Cookie bij Kiosk.

Vragen over de bestelling, betaling en verzending van Jongerentoer?
Heb je een vraag, opmerking of klacht over de Jongerentoer, neem dan contact op met de klantenservice Spoordeelwinkel. Het e-mailadres is info@spoordeelwinkel.nl. Wil je liever bellen: bereikbaar op werkdagen van 08:00 uur tot 22:00 uur op (zaterdag van 09:00 tot 18:00 uur en op zondag van 09:00 uur tot 12:00 uur via telefoonnummer 0900-1100012 (voor dit nummer gelden de gebruikelijke belkosten).

Heb je een probleem met het E-ticket (dus vanaf stap verzilveren), neem dan contact op met de NS klantenservice. De verschillende contactmogelijkheden zijn vindbaar op http://www.ns.nl/klantenservice.

Meer informatie vind je op www.ns.nl/jongerentoer. Daarnaast hebben we ook een speciale informatiepagina voor jongeren waar informatie over de Uitslaaptoer en Jongerentoer te vinden is: www.ns.nl/jongeren.

68 reacties

Badge +3
Gelukkig is de reisperiode t/m 7 september. Krijgen we in ieder geval geen gezeur over voor 09.00 reizen op maandag Tweede Kerstdag. 🙂
Zolang de voorraad strekt. OP = OP ? Dus als mijn neefje op op pad wil sturen moet ik er snel bij zijn of is de voorraad e-tickets groot genoeg om op het laatste moment te bestellen?
Reputatie 4
Wat is eigenlijk de zin van die naamswijziging?
Ik Spoor schreef:

Wat is eigenlijk de zin van die naamswijziging?

Ik gok dat een marketeer heeft ontdekt dat de tieners van nu de term tiener niet meer gebruiken.
Goedemorgen Janjan en Ik Spoor.

Er is gelukkig genoeg! Je mag het er ook afhalen als je dat wenst.

Verder heeft NS onderzoek gedaan onder jongeren en zij vonden de naam Tienertoer inderdaad te kinderachtig en dus niet passend. Vandaar dat er is gekozen voor een naamswijziging.
Reputatie 7
Badge +4
Het werd ook wel tijd voor een nieuwe naam. Ik reisde er indertijd al mee, acht dagen voor vijfentwintig gulden. Dat is meer dan veertig jaar geleden. Ik kan me goed voorstellen dat de huidige 12- tot 18 jarige zich niet meer zo herkent in 'tiener' als aanduiding.

Drie vrij lange periodes die elkaar een beetje overlappen, zijn ook handig.
Vijfentwintig gulden, dat zijn nog eens leuke bedragen 🙂.

Leuk om te lezen trouwens dat jij vroeger ook met dit product hebt gereisd. En bedankt voor je positieve feedback!
moeten het 3 dagen achter elkaar zijn of kunnen het ook 3 losse dagen zijn (wel in 1 periode dan)?
nee hoor, per periode.
kan je ook de tienertour voor de bus gebruiken? ik wil namelijk naar walibi maar je moet vanaf harderwijk met de bus, dat zou moeten betekenen dat ik extra bij moet betalen om daar heen te gaan?
Reputatie 7
Badge +4
Het is helaas alleen voor de trein. Je moet de bus betalen, inderdaad vanaf Harderwijk. Er is ooit een combinatieaanbod met Walibi geweest maar daar heb je nu niets meer aan.
Kan ik met de jongerentoer ook naar Eijsden reizen? Het is natuurlijk een eticket maar Eijsden is normaalgesproken ook te bereiken met de ov-chipkaart, ook al zijn de treinen van de NMBS.
Reputatie 7
Badge +4
Ja, het is een NMBS trein maar je Nederlandse tickets zijn geldig tot en met Eijsden.

Wil je verder dan heb je een internationaal ticket nodig.
Oké bedankt!
Mooi product. Fijn dat die er weer is!
Jammer van de jongerentour is (i.t.t. de oude tienertour) dat je hiermee niet onbeperkt kunt reizen gedurende de drie dagen. Het betreft namelijk retourkaarten en geen dagkaarten.
De informatie hierover ontbreekt op de site van NS. Sterker nog, via de chat vertelde de NS medewerkster ten onrechte dat het om dagkaarten zou gaan, waarmee onbeperkt door Nederland gereisd kan worden.
Sandy43 schreef:

Mooi product. Fijn dat die er weer is!
Jammer van de jongerentour is (i.t.t. de oude tienertour) dat je hiermee niet onbeperkt kunt reizen gedurende de drie dagen. Het betreft namelijk retourkaarten en geen dagkaarten.
De informatie hierover ontbreekt op de site van NS. Sterker nog, via de chat vertelde de NS medewerkster ten onrechte dat het om dagkaarten zou gaan, waarmee onbeperkt door Nederland gereisd kan worden.

Uit welke informatie trek jij de conclusie, dat het om 3 retourbiljetten zou gaan?
Omdat bij het verzilveren van de tickets een begin- en eindstation opgegeven dient te worden. Dat is niet logisch bij een dagkaart voor onbeperkt treinen.
Navraag bij de NS klantenservice bevestigde dat het idd om retourkaarten gaat.
Sandy43 schreef:

Omdat bij het verzilveren van de tickets een begin- en eindstation opgegeven dient te worden. Dat is niet logisch bij een dagkaart voor onbeperkt treinen.
Navraag bij de NS klantenservice bevestigde dat het idd om retourkaarten gaat.

Op de website wordt daar inderdaad met géén woord over gerept over andere
voorwaarden van het NS Jongerentoer t..o.v. de Tienertoer. De Spoordeelwinkel had
dit product beter onder de naam NS JongerenRETOUR kunnen laten wegzetten!

Nu zullen een hoop tieners achteraf (bij het inwisselen van hun vouchers)
pas gaan merken, dat het treinreizen dit jaar niet meer ongelimiteerd is!

https://www.spoordeelwinkel.nl/product/jongerentoer

NS JONGERENTOER
Reis 3 dagen in de zomervakantie voor € 33

Ben jij 12 t/m 18 jaar oud? Deze zomer bepaal jij zelf waar je naartoe gaat! Of je nu gaat shoppen, stappen met vrienden of een dagje naar het strand gaat; met de Jongerentoer kan het deze zomer allemaal.

Jongerentoer is dé opvolger van Tienertoer. Met dit ticket, speciaal voor jongeren, reis je 3 dagen in de 2e klas voor slechts € 33 door heel Nederland. Op maandag tot en met vrijdag na 09.00 en op zaterdag en zondag de gehele dag.

De Jongerentoer is geldig in een van de volgende 3 reisperiodes:

Periode 1: 1 juni t/m 7 juli 2016
Periode 2: 1 juli t/m 7 augustus 2016
Periode 3: 1 augustus t/m 7 september 2016

Kies je periode en toer 3 dagen door Nederland!

Waar ga jij naartoe deze zomer?

Zo werkt de Jongerentoer:

Nadat je hebt afgerekend, ontvang je je bestelling via een e-mail met daarin de 3 NS couponcodes. Met deze codes kun je je Jongerentoer gaan verzilveren.

Je code verzilveren?

Klik op 'Haal treinkaartjes op' direct vanuit je e-mail. Of ga naar ns.nl/producten/coupon en vul daar zelf de couponcode in die je per e-mail hebt ontvangen van ons. Vul de gevraagde gegevens in. Download de treinticket(s) en print ze en neem ze mee als je op pad gaat. Wij raden je aan om zo kort mogelijk voor je eerste reisdag je couponcodes te verzilveren. Eenmaal verzilverde couponcodes kunnen niet meer gewijzigd of geannuleerd worden, ook niet via de klantenservice.

Vragen over de Jongerentoer?

Kijk op de veelgestelde vragenpagina op www.ns.nl/reizigers/klantenserviceexterne link of op het NS forum. Staat je vraag er niet tussen? Stel dan je vraag in onze livechat.

Voorwaarden

Deze aanbieding is te koop t/m 31 augustus 2016
De tickets zijn te gebruiken t/m 7 september 2016
De Jongerentoer is voor jongeren van 12 t/m 18 jaar oud
De Jongerentoer is te gebruiken in één van de volgende 3 periodes:
- Periode 1: 1 juni t/m 7 juli 2016
- Periode 2: 1 juli t/m 7 augustus 2016
- Periode 3: 1 augustus t/m 7 september 2016
De Jongerentoer is te gebruiken op maandag t/m vrijdag na 9.00 uur en zaterdag en zondag de hele dag
De Jongerentoer is 3 dagen geldig voor 1 persoon in de 2e klas
Geldig in treinen van NS, Arriva, Breng, Connexxion, Syntus en Veolia
Geldig op binnenlandse trajecten van Intercity Brussel en Intercity Berlijn en met toeslag in ICE International & Intercity Direct tussen Schiphol en Rotterdam. Niet geldig in Thalys
Niet geldig in combinatie met andere acties/aanbiedingen
Omruilen of geld terug is niet mogelijk
Zolang de voorraad strekt. OP = OP
1 Jongerentoer is geldig voor 1 persoon, de drie reisdagen kunnen niet door meerdere personen worden gebruikt
Voor het reizen met een e-ticket geldt een legitimatieplicht. Klik hierexterne link voor de overige e-ticket voorwaarden
Ik zie nergens staan dat het om een retour gaat. De voorwaarden spreken namelijk van een dagkaart. Ik heb mijn toer juist gekocht om drie dagen door Nederland te reizen en gewoon in te stappen waar ik wil. @NS klopt het dat het niet om dagkaarten gaat, want dan is dit niet gecommuniceerd, zelfs niet in de voorwaarden. Volgens mij zijn het namelijk gewoon dagkaarten.
Als ik de voorwaarden doorlees gaat het toch echt om dagkaarten. Heel gek. Ik hoop dat we snel antwoord van ns krijgen met de bijbehorende uitleg want als het dagretours zijn, heeft ns heel wat uit te leggen.
Reputatie 3
De Jongerentoer actie betreft Dagkaarten. De informatie die is gegeven via de chat is daarom juist en die van de telefonische Klantenservice onjuist.

Sandy43, indien jij een couponcode hebt ontvangen waarbij er een vertrek- en eindstation ingevuld dient te worden dan klopt dat niet. Je kan hiervoor het beste contact met ons opnemen via 030 - 751 51 55, Twitter, Facebook of Chat (chat vind je via de link). Mocht je het liever bij dit forum willen houden dan mag je mij een privébericht sturen met je NAW-gegevens en de couponcode. Je kan mij een privébericht sturen door op mijn naam en stuur bericht te klikken.
Het is toch de jongerentoer ;)
Maar fijn dat het toch dagkaarten zijn. Ik schrok al.
Da's mooi! Kind blij hier... Eenduidige communicatie hierover bij de NS is misschien nog wel een aandachtspuntje.
Zeker omdat Laura NS het ook over Tienertoer actie heeft, terwijl dat nu juist een andere naam heeft gekregen.
Reputatie 3
Ik heb het gelijk even aangepast, oeps. Voor mij toch ook nog steeds een hele verandering hoor 😉

Reageer