beantwoord

Dutch Grand Prix retour actie

• 13 maart 2020
  • 28 reacties
  • 1497 Bekeken

Beste, 

Blijven de reeds aangeschafte retour tickets van de GP actie geldig als de Grand Prix wordt uitgesteld  ivm het corona virus? 

Mvg Michael

icon

Beste antwoord door Sanne NS 13 maart 2020, 21:21

Goedenavond Prinsmp en welkom op de NS Community! 

Helaas is bij ons nog niet bekend wat er met deze tickets gaat gebeuren, omdat er ook nog niet vaststaat wat er met de Formule 1 gaat gebeuren. Ik raad je aan het nieuws goed in de gaten te houden, zodra daar iets bekend wordt gemaakt zullen wij ook hier naar gaan kijken.

Bekijk origineel

28 reacties

Goedenavond Prinsmp en welkom op de NS Community! 

Helaas is bij ons nog niet bekend wat er met deze tickets gaat gebeuren, omdat er ook nog niet vaststaat wat er met de Formule 1 gaat gebeuren. Ik raad je aan het nieuws goed in de gaten te houden, zodra daar iets bekend wordt gemaakt zullen wij ook hier naar gaan kijken.

Reputatie 7
Badge +3

Ik ga vrezen dat NS daar inderdaad naar moet gaan kijken.

• Following the cancellation of the season-opening Australian Grand Prix and the postponement of the races in China, Bahrain and Vietnam, Formula 1 and governing body the FIA have said they now 'expect' the 2020 season to begin at the end of May - though this will be regularly reviewed.

https://www.formula1.com/en/latest/article.2020-season-now-expected-to-start-at-end-of-may-say-formula-1-and-fia.2n6qLwDR90AcXuzVuu7lEa.html

https://nl.motorsport.com/f1/news/formule-1-seizoen-uitgesteld-juni-zandvoort-dutch-gp/4744513/

Voor half juni wordt er waarschijnlijk niet begonnen met F1. NS kan beter alles annuleren met deze tickets en terug betalen. Ze moeten straks zoveel races opnieuw indelen dat het maar de vraag is welke nog in 2020 kunnen doorgaan. In de zomer is Zandvoort overvol en ze willen zoveel mogelijk in Europa achter elkaar racen.

Reputatie 7
Badge +3

Voor half juni wordt er waarschijnlijk niet begonnen met F1. NS kan beter alles annuleren met deze tickets en terug betalen. Ze moeten straks zoveel races opnieuw indelen dat het maar de vraag is welke nog in 2020 kunnen doorgaan. In de zomer is Zandvoort overvol en ze willen zoveel mogelijk in Europa achter elkaar racen.

Geld terug geven zal niet gebeuren, maar mogelijk kan de NS mensen die nu al kaartjes hebben gekocht op een andere manier tegemoet komen.

Reputatie 7
Badge +2

Vervelende van deze actie is dat NS geadviseerd heeft om extra vroeg tickets te kopen. Dat is iets wat ze bij e-tickets nooit zouden moeten doen. In ieder geval niet zonder er bij te zetten dat je bij wijzigingen je geld kwijt bent en dat niet ver weg in voorwaarden te stoppen.

Reputatie 5

NS heeft dat gezegd omdat ze zo snel mogelijk wilden cashen. Mensen gek maken.

Reputatie 7
Badge +3

Wat negatief weer Vareo. De reden die NS er voor gaf, en dat is denk ik ook terecht, is dat ze daardoor al langere tijd van tevoren een inschatting kunnen maken van het aantal reizigers dat per dag met de trein naar Zandvoort zal gaan, plus vanaf welke stations die hun reis beginnen. Daarmee kan er een zo goed mogelijke planning gemaakt worden qua inzet van treinen. Die planning is iets naar ik gelezen heb iets wat 10 weken van te voren wordt gemaakt of in ieder geval aan wordt begonnen.  Dat er maximale capaciteit nodig is tussen Amsterdam - Haarlem en Zandvoort is wel overduidelijk, maar dat ligt wellicht wat minder duidelijk vanaf diverse andere stations verder in het land.

Daarnaast wil je ook niet een situatie dat grote aantallen mensen op het laatste moment een e-ticket kopen en daarmee de site overbelasten, om nog maar niet te spreken over de kans dat er een “normale” storing is (NS kampt daar de laatste tijd helaas regelmatig mee) waardoor mensen dan mogelijk niet op tijd een e-ticket kunnen aanschaffen of verzilveren. Dan moet er op korte termijn een oplossing gezocht terwijl er in het geval van uitstel van de Grandprix naar bv augustus nog maanden de tijd is om het voor iedereen goed op te lossen. Deze situatie met het Corona virus is een unieke situatie die ook vraagt om een unieke oplossing. En ik ga er gewoon vanuit dat NS die in dat geval ook gaat bieden. Zeker gezien het feit dat hier al mensen aangeven dat hun situatie met een e-ticket naar tevredenheid is opgelost door de klantenservice, bv met een code die op een andere datum kan worden gebruikt.

Reputatie 7
Badge +3

Blijft natuurlijk wel staan dat het huidige e-ticket zo ongeveer het slechtste verkoopkanaal denkbaar is voor tickets die gekoppeld zijn aan specifieke evenementen. Bij afgelasting van een evenement zitten de reizigers met de gebakken peren of anders NS zelf dat zich een enorme bult werkzaamheden op de nek haalt vanwege alle coulance die verleend moet worden.

Misschien dat als positief gevolg van deze viruscrisis NS zich eindelijk gaat bezinnen op het onzinnig slecht geïmplementeerde e-ticket.

Hallo,

Bekend is geworden dat de Grandprix 2020 Zandvoort niet doorgaat. Ik heb 2 e tickets voor 2 mei betaald. Ik zou graag mijn geld terug krijgen. Hoe moet dat geregeld worden. Met vriendelijke groet,

Hans Asmus

Reputatie 7
Badge +3

Hallo,

Bekend is geworden dat de Grandprix 2020 Zandvoort niet doorgaat. Ik heb 2 e tickets voor 2 mei betaald. Ik zou graag mijn geld terug krijgen. Hoe moet dat geregeld worden. Met vriendelijke groet,

Hans Asmus

Als het goed is, krijgt u vanzelf bericht. Zie het algemene topic over Corona en NS

Hallo,

Is er inmiddels al iets bekend over de gekochte tickets voor de trein naar de formule 1. Aangezien die niet doorgaat zou ik onderhand mijn geld wel eens terug willen. 

Ik heb nog steeds niks van jullie vernomen en het zou dit weekend al zijn..…

Met vriendelijke groet

Hanneke van der Heijden 

Reputatie 7
Badge +3

Voorlopig vindt er nog geen restitutie plaats. NS wacht de ontwikkelingen nog af. Ook al omdat de GP weliswaar in mei niet doorgaat maar er mogelijk een latere datum komt. 

https://www.ns.nl/uitgelicht/dutch-grand-prix?utm_source=forum.ns.nl&utm_medium=referral&_ga=2.56087467.1656170275.1588092307-2048765099.1577791768

Misschien kan NS de mogelijkheid bieden dat mensen zich kunnen aanmelden voor een nieuwsbrief over de GP zodat ze geïnformeerd kunnen worden wanneer er ontwikkelingen zijn. Het is een beetje onhandig om zelf de website te moeten checken.

Zodra er meer bekend is informeren wij reizigers die een ticket hebben gekocht per e-mail. Zie ook de link die iMark heeft gedeeld :slight_smile:

Ik wil niet vervelend zijn maar f1 gaat niet door niet dit weekend en niet later in het jaar. Je mag tot 1 september geen grote evenementen organiseren. En na september rijden ze bij f1 niet meer in Europa.....Dit kun je allemaal online terug lezen dus ik weet niet waar jullie op willen wachten..... . Dus geef ons gewoon ons geld terug.

Reputatie 5

Is daar al een beslissing over genomen bij F1? Na september rijden ze niet meer bij F1? Volgens mij rijden ze tot eind november volgens hun kalender. De beslissing om de race in Zandvoort helemaal te schrappen is volgens mij nog niet genomen.

Reputatie 7
Badge +3

Precies. NS zal toch echt van de Nederlandse organisatie van de GP bevestiging moeten krijgen dat de Nederlandse GP geheel is afgelast in 2020 of zonder publiek verreden wordt. Ik neem aan dat degenen die de speciale NS-kaartjes hebben gekocht ook kaartjes voor de GP zelf hebben gekocht en ook die nog niet terugbetaald hebben gekregen.

I@Hannekeheijden: de organisatie heeft de volgende mededeling op de website staan:

Ook hun tickethouders worden nog niet terugbetaald.

Badge

Is daar al een beslissing over genomen bij F1? Na september rijden ze niet meer bij F1? Volgens mij rijden ze tot eind november volgens hun kalender. De beslissing om de race in Zandvoort helemaal te schrappen is volgens mij nog niet genomen.

Er wordt nu zelfs gesproken over rijden in November en December in de landen waar het weer het dan toelaat.

Reputatie 7
Badge +2

Als er gereden kan worden, dan wordt er vrijwel zeker doorgereden tot 13 december in Abu Dhabi. 

Lastig is vooral welke races er in september/oktober ingehaald gaan worden. Dat lijken Azerbeidzjan en China te worden en later Vietnam (22 nov) en Bahrein (6 dec). Als dat klopt dan is de kalender met 17 races, zeker in de tijd waarin je in Nederland een race kunt plannen, vrij vol. 

Waar je misschien nog op kunt hopen is bijvoorbeeld 13 september (?) zonder publiek, maar ik zie het niet gebeuren. Ik weet niet of iemand überhaupt nog een andere mogelijkheid ziet? Het lijkt er steeds meer op dat Zandvoort helemaal niet meer doorgaat. 

Volgens mij lees je verkeerd. Ze rijden na september niet meer in Europa wel in de rest van de wereld......maar dus niet in Nederland en al zouden ze wel in Nederland rijden dan is dat zo ie zo zonder publiek. Dus ik wil mijn  geld terug en ik denk dat ik niet de enige ben.

Reputatie 5

Dan zou ik een aanvraag doen bij NS. Heeft u dat al gedaan? Al denk ik niet dat ze iets kunnen doen zolang de race niet officieel van de kalender gehaald is. Datzelfde geldt trouwens ook voor terugbetaling van toegangskaarten.

Reputatie 7
Badge +3

Volgens mij lees je verkeerd. Ze rijden na september niet meer in Europa wel in de rest van de wereld......maar dus niet in Nederland en al zouden ze wel in Nederland rijden dan is dat zo ie zo zonder publiek. Dus ik wil mijn  geld terug en ik denk dat ik niet de enige ben.

Zolang de Formule 1 niet officieel is opgezegd, zal NS niet tot uitbetaling van uw aan deze activiteit gekoppelde treinkaartjes overgaan.

Heeft u wel al uw toegangsbewijzen vergoed gekregen van de organisatie?

Reputatie 7
Badge +3

Dat lijkt me ook de juiste weg. Eerst geld terugkrijgen van de toegangsbewijzen. Dat is dan de officiële erkenning van de organisatie dat het feest dit jaar niet doorgaat. Zolang de GP niet geannuleerd is, zal NS niet tot terugbetaling van de treinkaartjes overgaan.

Beste NS,

Ik heb samen met mijn reisgezelschap voor 3 dagen retourtickets gekocht. Ivm het annuleren van de F1 in mei heb ik mijn onderkomen geannuleerd. Als de race wordt ingehaald dan is het niet waarschijnlijk dat ik naar dezelfde bestemming reis. Ook weet ik niet of ik dan gebruik maak van de NS. Wij willen ons geld retour. Kunt u contact met mij opnemen?

Vriendelijke groet,

Alexandra

Reputatie 7
Badge +3

Beste NS,

Ik heb samen met mijn reisgezelschap voor 3 dagen retourtickets gekocht. Ivm het annuleren van de F1 in mei heb ik mijn onderkomen geannuleerd. Als de race wordt ingehaald dan is het niet waarschijnlijk dat ik naar dezelfde bestemming reis. Ook weet ik niet of ik dan gebruik maak van de NS. Wij willen ons geld retour. Kunt u contact met mij opnemen?

Vriendelijke groet,

Alexandra

Dit is een reizigers-helpen-reizigerscommunity. Wij beschikken niet over klantgegevens. U zult zelf contact moeten opnemen met NS klantenservice bij voorkeur via Twitter Facebook of chat.

Zolang het evenement niet definitief is geannuleerd is de kans klein dat u geld terug krijgt.

Reputatie 5

Ik zie het overigens niet gebeuren dat de Grand Prix dit jaar nog naar Zandvoort komt. Maar zoals gezegd kan NS pas terugbetalen als het officieel is. 

Reageer