beantwoord

E-ticket annuleren

  • 7 augustus 2019
  • 10 reacties
  • 847 Bekeken

Wj hebben een e-ticket voor een dagje Amsterdam, nu heb ik een heftige virus infectie opgelopen in mijn longen, waardoor ik niet meer kan gaan reizen. Nu zijn wij 40 euro kwijt, en mijn vriend kan er niks aan doen.
Wat een onzin dat wij het geld niet terug kunnen krijgen, er zijn 100 manieren om z'n kaart te blokkeren of er zeker van te zijn dat er geen fraude wordt gemaakt.
icon

Beste antwoord door Laura NS 7 augustus 2019, 10:15

Hoi Pammela1996 en welkom op onze NS Community!

Ik heb het onderwerp van je vraag even aangepast, zodat de vindbaarheid van jouw verhaal groter wordt. Hopelijk is dat oké.

Wat naar dat je zo ziek bent geworden! Hopelijk gaat het al wat beter met je. Wat betreft de e-tickets, die kunnen inderdaad helaas niet geannuleerd worden. Zodra ze eenmaal zijn geprint, kun je ze namelijk zo veel printen als je wil. Stel dat we hem dan wel konden annuleren (dat je hem niet meer uit kan printen) dan kun je misschien al 5 printjes hebben liggen. Niet dat ik je niet vertrouw uiteraard, maar hier dienen we ons wel op in te dekken. Anders wordt het een fraude gevoelig product. De QR code op je ticket is een universele, die er alleen is om gesloten poortjes te openen. Deze registreert niks, is niet geboden aan jouw gegevens en reis, en kan dus ook niet onklaar gemaakt worden. Dit is een zichtbewijs, welke de conducteur controleert op de gegevens die op het ticket staan.

Verder wil ik je wijzen op de voorwaarden: https://www.ns.nl/binaries/_ht_1553092893605/content/assets/ns-nl/voorwaarden/voorwaarden-e-ticket-mobieleticket.pdf.
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb het ticket bekeken op mijn app om te zien of er daar ergens een annulerings mogelijkheid was. Dus ik heb de QR code gezien. Het is van Bergen op zoom naar Amsterdam zuid en het moet worden Den Bosch naar Amsterdam zuid. Ik heb het ticket nog niet gebruikt. 


Is het echt een fout? Om van Bergen op Zoom bij het invullen naar Den Bosch te komen moet je een stukje scrollen.

Helaas zit er niets anders op om een nieuw kaartje te kopen. Andere opties zijn er niet.

Nee helaas niet. Dit ligt niet op dat traject.

Kan ik hetzelfde kaartje gebruiken voor Den Bosch Naar Amsterdam zuid? 

Helaas kan je deze dan niet meer wijzigen. Voor de meelezers: indien je een verkeerde datum hebt ingevuld en je hebt de ticket nog niet geopend dan kan je het beste contact opnemen met onze klantenservice zodat wij de ticket nog kunnen annuleren. Dit betreft een zichtbewijs en nadat deze is geopend kunnen wij deze niet meer annuleren. Dit komt namelijk omdat wij niet kunnen achterhalen of de ticket wel of niet is gebruikt, vanwege dat het een zichtbewijs betreft.

Ik heb het ticket bekeken op mijn app om te zien of er daar ergens een annulerings mogelijkheid was. Dus ik heb de QR code gezien. Het is van Bergen op zoom naar Amsterdam zuid en het moet worden Den Bosch naar Amsterdam zuid. Ik heb het ticket nog niet gebruikt. 

Dat is spijtig. Heb je de tickets al geopend?

Ik heb een fout gemaakt in de opstap lokatie van mijn E ticket in de NS app. 
Is het mogelijk deze te annuleren of om te boeken?

 

Reputatie 7
Badge +2
Beterschap!

Misschien een tip, waar je voor nu natuurlijk niets meer aan hebt, is om de tickets kort voor vertrek te verzilveren. Ik doe dat altijd. Het kan zijn dat er dan een storing is, gebeurt niet zo vaak, maar in dat geval is er bij de klantenservice meestal wel wat te regelen. En bij een geactiveerde code/ticket normaal gesproken helaas niet.
Hoi Pammela1996 en welkom op onze NS Community!

Ik heb het onderwerp van je vraag even aangepast, zodat de vindbaarheid van jouw verhaal groter wordt. Hopelijk is dat oké.

Wat naar dat je zo ziek bent geworden! Hopelijk gaat het al wat beter met je. Wat betreft de e-tickets, die kunnen inderdaad helaas niet geannuleerd worden. Zodra ze eenmaal zijn geprint, kun je ze namelijk zo veel printen als je wil. Stel dat we hem dan wel konden annuleren (dat je hem niet meer uit kan printen) dan kun je misschien al 5 printjes hebben liggen. Niet dat ik je niet vertrouw uiteraard, maar hier dienen we ons wel op in te dekken. Anders wordt het een fraude gevoelig product. De QR code op je ticket is een universele, die er alleen is om gesloten poortjes te openen. Deze registreert niks, is niet geboden aan jouw gegevens en reis, en kan dus ook niet onklaar gemaakt worden. Dit is een zichtbewijs, welke de conducteur controleert op de gegevens die op het ticket staan.

Verder wil ik je wijzen op de voorwaarden: https://www.ns.nl/binaries/_ht_1553092893605/content/assets/ns-nl/voorwaarden/voorwaarden-e-ticket-mobieleticket.pdf.
Reputatie 7
Op dit moment zijn e-tickets niet te annuleren of wijzigen. De mogelijkheid om dit te regelen is er niet. Het is dus jammer, maar helaas.

Reageer