beantwoord

e-ticket niet te laden in NS- App maar ook niet te printen.

• 2 juli 2019
  • 3 reacties
  • 227 Bekeken

Een ticket via Kruitvat gekocht. Dat ging prima en ook het invoeren van de code ging goed.
Daarna een mail van NS gekregen met de tekst dat als ik de e-tickets kan ophalen als ik op de gele knop klikt.
Die werkt niet zodat ik hem ook niet kan laden in mijn NS app.
Een 2e mogelijkheid was naar een NS station te gaan.
Half uurtje fietsen heen. OV chipkaart voor de kaartlezer gehouden en toen "ophalen bestelling" gedrukt. Maar.....er staat geen bestelling klaar!!!!
Klantenservice gebeld: Die niets beter wist te vertellen dat ik hem uit moest printen....
Tja...hoe dan?????
Ik heb de ticket nodig voor 11 juli 2019. Dus ik heb nog even maar.....wat moet ik nu toch doen???? Help
icon

Beste antwoord door Maxime NS 2 juli 2019, 19:27

Hallo peggykerkhof, welkom op de NS Community.

Wat je hebt gekocht is een e-ticket, dus dat staat los van je OV-chipkaart. Jammer dat je het nog niet hebt en dat je telefonisch niet geholpen kon worden. Gelukkig is het nog niet 11 juli! Het ticket hoeft niet per se in de app, maar kan ook gewoon als PDF op je telefoon. Onze klantenservice (via Twitter, Facebook of chat) kan je je ticket wel nasturen, eventueel alleen het PDF. Dan kan je de mail openen op je telefoon en heb je het ticket. Robert B weet ook veel, dus misschien kan je iets met zijn suggesties!
Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3
Welkom bij de NS Community!

Als de (gele) knop in de mail niet werkt dan staat er in de mail volgens mij ook nog een link naar je persoonlijke pagina op internet, waar je het ook kunt regelen.

Wat je ook nog kunt doen is de mail openen via een browser (webmail van je provider), of doorsturen naar een ander e-mail adres (zoals een Gmail account, want het lijkt er op dat met name Outlook/Live Mail problemen geeft).
Hallo peggykerkhof, welkom op de NS Community.

Wat je hebt gekocht is een e-ticket, dus dat staat los van je OV-chipkaart. Jammer dat je het nog niet hebt en dat je telefonisch niet geholpen kon worden. Gelukkig is het nog niet 11 juli! Het ticket hoeft niet per se in de app, maar kan ook gewoon als PDF op je telefoon. Onze klantenservice (via Twitter, Facebook of chat) kan je je ticket wel nasturen, eventueel alleen het PDF. Dan kan je de mail openen op je telefoon en heb je het ticket. Robert B weet ook veel, dus misschien kan je iets met zijn suggesties!
Badge +3
De gele knop in de (bevestigings)mail met als onderwerp Zo haalt u uw tickets op stuurt je (als hij werkt) naar je persoonlijke pagina waar je kunt kiezen om je ticket te downloaden (als PDF) of te importeren in de NS app.

Bij een mogelijkheid om het als bestelling op een ov-chipkaart te zetten had je die keuze al eerder gekregen, dus dat is hier niet aan de orde.

Probleem is dus dat je bij een niet werkende knop (Outlook?) een andere manier moet zoeken om die PDF download of app-import te kunnen doen. Het makkelijkste is de mail openen in een browser of door te sturen naar een ander adres.

Reageer