beantwoord

eerste klas drama

• 10 december 2019
  • 12 reacties
  • 274 Bekeken

waarom kan ik geen eerste klas kaartje kiezen bij de spoordeelwinkel

icon

Beste antwoord door Maxime NS 10 december 2019, 17:50

Hallo Bozeklant70, welkom op de NS Community.

Heftige titel en naam voor je vraag. Er zijn bij sommige acties van de Spoordeelwinkel wel upgrades naar de eerste klas mogelijk en bij andere niet. Er is zelfs een aanbieding specifiek voor de eerste klas. De voorwaarden zijn per actie verschillend. Hopelijk vind je nog een geschikte aanbieding. Er zijn hier ook een paar aanbiedingen die je in de eerste klas kan gebruiken. 

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Over welk kaartje van de spoordeelwinkel gaat het?

Hallo Bozeklant70, welkom op de NS Community.

Heftige titel en naam voor je vraag. Er zijn bij sommige acties van de Spoordeelwinkel wel upgrades naar de eerste klas mogelijk en bij andere niet. Er is zelfs een aanbieding specifiek voor de eerste klas. De voorwaarden zijn per actie verschillend. Hopelijk vind je nog een geschikte aanbieding. Er zijn hier ook een paar aanbiedingen die je in de eerste klas kan gebruiken. 

Ging over een 'station naar keuze'. Die aanbieding waar jij aan refereert hebben ze iig goed verborgen voor mij, anders had ik die wel gekozen. Dan maar morgen tweede klas zitten.

Badge +3

Dan maar morgen tussen *verwijderd door moderator zitten.

Ik hoop dat je dit ironisch bedoelt… Maar goed, Tokkies hebben juist de hardnekkige gewoonte om 1e klas te gaan zitten namelijk.

En morgen is geen weekend, dus ook weinig last van ‘gezellige’ dagjesmensen (al dan niet in groepjes).

En er is ook geen voetbal, zover ik weet. Zal allemaal wel meevallen dus.

Reputatie 6
Badge +2

Dit kon vorige maand nog wel bij een retour met station naar keuze. Dit is niet de enige aanbieding van de Spoordeelwinkel waarbij de upgrademogelijkheid verdwenen is. Ook bij stedentrips met overnachting is dit het geval.

NS richt zich het laatste jaar steeds meer op de gratis weekendupgrades 1e klas, dus ik denk dat er ook minder plek is om deze betaalde upgrades aan te bieden.

Jammer dat je je vraag pas stelde na het bestellen van het ticket. Ik pas je kleurrijke taal aan gezien dit respectloos is (en in strijd met onze huisregels) jegens een hele groep gewaardeerde reizigers. 

Jammer dat je je vraag pas stelde na het bestellen van het ticket. Ik pas je kleurrijke taal aan gezien dit respectloos is (en in strijd met onze huisregels) jegens een hele groep gewaardeerde reizigers. 

Tja, als je in plaats van het oplossen van een gerapporteerd ‘probleem cq vraag’ liever mensen wijst op hun taalgebruik, begin ik me toch echt af te vragen wat de meerwaarde van een dergelijk forum is. 

Het had je, mijn inziens, gesierd als je prioriteit lag bij het vergroten van de klanttevredenheid.

Jammer….gemiste kans, maar gelukkig is er ook nog zoiets als Twitter. Van mijn kant wens ik je in ieder geval succes met je karakter.

Badge

Als u nu perse eerste klas wilt zitten dan heeft u daar toch wel wat extra voor over en kunt u een regulier eerste klas kaartje aanschaffen via de NS website of bij de kaartautomaat. Uw soort mensen heeft dat er vast voor over gezien de termen welke u gebruikt.

De Spoordeelwinkel heeft gewoon acties en als daar niets van uw gading bij zit moet u dat gewoon accepteren, dat lijkt me toch niet zo moeilijk??  Dat moet de rest van Nederland namelijk ook en anders gaan die zonder problemen 2e klas reizen.

Reputatie 7
Badge +4

Iedereen mag een eerste klas kaartje kopen, niemand wordt uitgesloten. Wie eerste klas wil reizen, zal er voor  moeten betalen Dat doen elke dag tussen de honderd- en tweehonderd duizend mensen.

De omgangsvormen en het taalgebruik van de bluf- en blaffora op het niveau van ik krijg mijn zin niet en mag daarvoor mensen in hun waardigheid aantasten, worden nergens op prijs gesteld en hier ook niet. 

U schrijft:

Van mijn kant wens ik je in ieder geval succes met je karakter. 

Het is maar zeer de vraag of u dat hier zelf heeft getoond. Het realiseren van eigenbelang kan best zonder dit soort opmerkingen.

Vindt u het van karakter getuigen dat als u wat gefrustreerd raakt dit af te reageren op anderen waarbij u Maxime nog in haar waardigheid aantast ook?  Dit is gewoon grof en dient geen enkel redelijk doel. Het zegt meer van u dan van Maxime.

Reputatie 1

Iedereen mag een eerste klas kaartje kopen, niemand wordt uitgesloten. Wie eerste klas wil reizen, zal er voor  moeten betalen

Dat laatste gaat niet op in deze tijd van gratis upgrades. 

Reputatie 7
Badge +3

Elke maand heeft de Spoordeelwinkel nieuwe aanbiedingen. Deze verschillen per maand. Die leuke aanbieding die er vorige maand was hoeft er deze maand niet te zijn, maar kan er zomaar volgende maandweer zijn.

Reputatie 7
Badge +3

En bij die aanbiedingen zal NS zelf keuzes of inschattingen maken wat het beste loopt. Zo was het voorheen bij de dagretour naar keuze alleen mogelijk een dagretour te bestellen (dus zelfde dag heen en terug), maar sinds enige tijd is het ook mogelijk om 2 enkele reizen te kiezen. Dat was een vraag die vaker kwam “kan ik terug op een andere dag”. Dat kon voorheen niet en nu wel. 

Reageer