Efteling actie

• 2 augustus 2020
  • 16 reacties
  • 378 Bekeken

Hallo,
Ik heb onlangs uw aanbieding van de efteling aangeschaft maar ik heb pas anderhalf uur erna een mail ontvangen dat er tijden gereserveerd moest worden om de efteling binnen te treden, helaas was er alleen nog een tijd beschikbaar die buiten de daluren vallen om er met de trein heen te reizen vanaf Enschede, Ik heb nu met een andere vriend waarmee ik naar de efteling ga (Joost Kemme) van 9.45 tot en met 10.30 de tijd om binnen te treden bij de efteling. Joost (die vriend) heeft ook de zelfde aanbieding zelf aangeschaft, maar we moeten al om 6.38 uur met de trein om optijd aan te komen bij de efteling (dan zijn we er om 9.00 in Tilburg en dan moeten we nog met de bus) Maar we hebben zelf een heen reis ticket moeten aanschaffen nog extra van €26,- p.p zodat we zo vroeg weg kunnen. Ik heb dus een compleet pakket gehaald van €51,- om met de trein erheen te kunnen gaan en terug te kunnen gaan, maar daar zijn nog kosten bovenop gekomen voor de heenreis omdat we dus anders te laat waren. Dus we hebben nu een aanbieding maar we moeten dus een bepaalde tijd in het park zijn, waardoor we dus niet eens gebruik kunnen maken van het complete pakket van die aanbieding. Wat is jullie oplossing hiervoor?

16 reacties

Reputatie 7
Badge +3

't Is inderdaad wel apart dat je bij deze aanbieding eerst moet afrekenen en pas daarna kunt reserveren en dus geen idee hebt of je keuze nog beschikbaar is en of je er in de daluren kunt komen.

U kunt het beste telefonisch, via chat, Twitter of Facebook contact opnemen met de klanteNService om te kijken of er wellicht iets mogelijk is.

Reputatie 7
Badge +3

Het sneu dat je niet wist dat ook de Efteling met tijdsloten werkt, maar het staat wel duidelijk uitgelegd op https://www.ns.nl/spoordeelwinkel/uitjes/efteling.html

Je kunt zelfs al voor je de aanbieding koopt een tijdslot reserveren. Je doet dat dan via de button ‘ik heb al tickets’

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt zelfs al voor je de aanbieding koopt een tijdslot reserveren. Je doet dat dan via de button ‘ik heb al tickets’

Hmm, daar heb je gelijk in, zover had ik nog niet doorgeklikt. Je kunt inderdaad eerst reserveren en dan pas tickets kopen. Alleen wel jammer dat in de instructies van NS het toch andersom staat:

1. Selecteer het aantal tickets dat je wilt hebben en reken deze af. Verzilver deze nog niet direct.
2. Bekijk of er op jouw reistraject werkzaamheden aan het spoor zijn op de gewenste bezoekdatum.
3. Ga naar reserveer je bezoek en kies voor 'ik heb al entreetickets' om je bezoekdag en tijdslot te reserveren met je e-mailadres. Het is niet mogelijk om telefonisch te reserveren. Houd er bij het reserveren van het gewenste tijdslot rekening mee dat je treinticket geldig is in de daluren.

Je kunt dan wel later verzilveren, maar als je slechts op een beperkt aantal dagen/tijden kunt, loop je wel kans dat je de aanbieding dus niet kunt gebruiken. Zeker ook gezien de beperking van het reizen tussen 6.30 en 9.00 uur.

Reputatie 7
Badge +3

Het zo mooi zijn als NS deze Efteling-actie opnieuw bekijkt nu steeds meer mensen klagen dat het zo druk is in de Efteling dat er niet meer overal 1,5 m afstand te houden is. Aan de andere kant is het toch ook een eigen keuze van mensen om naar (te) drukke plaatsen te gaan.

Oke, bedankt voor het antwoorden hierop! Helaas reis ik nooit met het OV dus ik had geen idee hoe het er aan toe ging, maar ja, nu dus wel. 

Het zo mooi zijn als NS deze Efteling-actie opnieuw bekijkt nu steeds meer mensen klagen dat het zo druk is in de Efteling dat er niet meer overal 1,5 m afstand te houden is. Aan de andere kant is het toch ook een eigen keuze van mensen om naar (te) drukke plaatsen te gaan.

Ik zie het idd, maar het is mensen hun eigen keuze er heen te gaan en als het te druk is moeten ze niet gaan lopen klagen.

Reputatie 7
Badge +3

@Gio053 heb je nog contact met de klantenservice gehad en konden die iets voor je betekenen?

@Gio053heb je nog contact met de klantenservice gehad en konden die iets voor je betekenen?

Ik heb contact gehad, helaas konden ze niks meer verder voor me doen, helaas, maar ja, heb alsnog een redelijke aanbieding dan ipv €50 nu €76 betaald.

Badge +3

Als je dat via een NS website besteld hebt ooit dan zou ik er niet mee akkoord gaan dat je €76 moet betalen voor iets dat eigenlijk €50 zou kosten (pre-corona).

Maar goed, je hebt die ‘aanbieding’ aangenomen… 

Had je niet al betaald/besteld eerder, die €50 deal?

Als je dat via een NS website besteld hebt ooit dan zou ik er niet mee akkoord gaan dat je €76 moet betalen voor iets dat eigenlijk €50 zou kosten (pre-corona).

Maar goed, je hebt die ‘aanbieding’ aangenomen… 

Had je niet al betaald/besteld eerder, die €50 deal?

Helaas had ik al betaald en kreeg de mail pas best wel een tijd erna over hoe en wat, maar het is niet anders.

Hmm, daar heb je gelijk in, zover had ik nog niet doorgeklikt. Je kunt inderdaad eerst reserveren en dan pas tickets kopen. Alleen wel jammer dat in de instructies van NS het toch andersom staat:

1. Selecteer het aantal tickets dat je wilt hebben en reken deze af. Verzilver deze nog niet direct.
2. Bekijk of er op jouw reistraject werkzaamheden aan het spoor zijn op de gewenste bezoekdatum.
3. Ga naar reserveer je bezoek en kies voor 'ik heb al entreetickets' om je bezoekdag en tijdslot te reserveren met je e-mailadres. Het is niet mogelijk om telefonisch te reserveren. Houd er bij het reserveren van het gewenste tijdslot rekening mee dat je treinticket geldig is in de daluren.

Je kunt dan wel later verzilveren, maar als je slechts op een beperkt aantal dagen/tijden kunt, loop je wel kans dat je de aanbieding dus niet kunt gebruiken. Zeker ook gezien de beperking van het reizen tussen 6.30 en 9.00 uur.

Precies @mrfreeze : NS heeft hier een verkeerde procedure voor gemeld. Het zou NS dus sieren om de actietickets in dit geval dus terug te nemen. Overigens als je niet in de spits kan reizen, vind ik dit sowieso al een bedenkelijke actie. Na 9 uur vertrekken betekent toch voor vrij veel plaatsen dat je pas om een uur of 12 bij de Efteling kan komen (Kaatsheuvel heeft geen treinstation). Bus vanuit Tilburg of Den Bosch is best wel een eindje. Bij een dagje Efteling wil je meestal toch wel bij de openingstijd zo'n beetje er zijn en niet pas na 2 uur.

Reputatie 7
Badge +3

@Pingpong NS heeft de juiste procedure gemeld, maar ik was zo slim om eerst te kijken of er nog tijdsloten open stonden en klikte de button aan voor als je al een kaartje hebt. Het is ook de bedoeling dat mensen verspreid over de dag binnenkomen. Daarbij mag de spits niet te druk worden. Met deze daluren-actie komen mensen die verder weg wonen dus later en is er meer spreiding in trein en park.

Reputatie 7
Badge +3

Er is geen enkele reden om de tickets al te kopen vóór je gereserveerd hebt. Er is wél een reden om eerst te reserveren, omdat je anders kans loopt niet te kunnen op de door jou gewenste tijd/dag.

Het zou dus logischer en klantvriendelijker zijn om die instructies in een andere volgorde te plaatsen:

1. Kijk voor de werkzaamheden
  2. Reserveer je tijdslot
  3. Koop de tickets
  4. enz.
Reputatie 6

Zoals @mrfreeze voorstelt lijkt mij de meest logische instructie om verwarring en teleurstelling te voorkomen en coulance toepassen waar het tot nu toe fout ging.

Reputatie 7
Badge +3

Zoals @mrfreeze voorstelt lijkt mij de meest logische instructie om verwarring en teleurstelling te voorkomen en coulance toepassen waar het tot nu toe fout ging.

NS kan niet aangeven dat eerst een tijdslot gereserveerd moet worden, omdat dat dat niet mogelijk is volgens de website van de Efteling. Immers de optie in bezit van kaartjes is (nog) niet van toepassing en bij de optie nog te kopen kom je op de Efteling bestel site terecht.

Reputatie 7
Badge +3

Dan moeten NS en de Efteling samen maar even gaan kletsen over de communicatie. Zoals je zelf ook hebt ondervonden, kan je namelijk wel gewoon reserveren zonder dat je tickets hebt.

Reageer