beantwoord

Einde van het groepsretour?

  • 28 november 2017
  • 2 reacties
  • 158 Bekeken

Reputatie 4
Ik hoorde vandaag het verhaal dat een conducteur tegen reiziger gezegd zou hebben dat het groepsretour per 1 januari verdwijnt. Klopt dit?

Zo ja: waarom geen aanpassing doen om doorverkoop te voorkomen? Bijvoorbeeld het verplicht samen reizen, zoals in Duitsland bij de Ländertickets ook het geval is? Wijs bijvoorbeeld Reiziger 1 aan als hoofdreiziger en vermeldt dit op het e-ticket. En geef de andere reizigers een soort deelnamebewijs van het groepsretour dat zonder aanwezigheid Reiziger 1 niet geldig is als ticket.

Dan ben je van het hele gezeur af en kan een goedwillende groep toch nog voordelig met de trein blijven reizen.
icon

Beste antwoord door Thom 28 november 2017, 10:50

Het groepsretour blijft wel, maar het is niet helder in welke vorm. Het oneigenlijk en frauduleus gebruik op Facebook is de grote ellende in deze. Er zijn wel oplossingen mogelijk, zoals u die ook aangeeft.

Zelf vind ik het het beste dat de groep ze gewoon in het juiste aantal tegelijk ophaalt in de vorm van kartonnen kaartjes, waarmee nagenoeg tegelijkertijd en op dezelfde plaats ingecheckt kan worden, samenreizen verplicht gedurende de hele reis en met een volgnummer op het kaartje in de vorm van bijvoorbeeld 3/7.

Dat heeft bovendien als voordeel dat de middagspits zeer ontlast wordt. Dan hebben de poortjes weer meer zin. De goedwillende reiziger wordt dan niet gepakt en zo hoort het ook.

Zo het nu staat is er wel een nieuwe opzet maar die wordt nog niet gecommuniceerd.

Als NS nu nog niet met een oplossing komt die Facebook de nek omdraait, maken de Nederlandse Spoorwegen zich belachelijk en blijven ze de gekke Henkie van fraudereizend Nederland. Nog veel erger is dat men zwartreizen met de bijbehorende agressie kennelijk voor lief neemt.

Welk bedrijf doet mee aan een duur systeem van in- en uitchecken met hoge kosten voor goedwillende en dik betalende abonnementhouders en ondergraaft dat systeem met het toelaten van fraude aan de achterdeur waarbij met voor drie euro vijftig betalen in de spits vermijdt? Een niet onaanzienlijk deel van de Facebookreizigers geeft ellende en agressie en dat moeten de betalende reizigers kennelijk normaal vinden.

Als Marketing aan de Facebookconstructie vast wil houden, zijn ze de vijand van de dik betalende reiziger en minachten ze die.

Hopelijk komt er iets verstandigs uit, waarbij men de aanvankelijk geringere inkomsten uit de Facebookfraude durft te nemen. Bij een verder goed bedrijf als NS hoort het mogelijk maken van fraude alleen op ethische gronden al niet.

Fraude voorkom je het beste door fraudeconstructies onmogelijk te maken. NS kan dat snel doen.

NS moet niet kiezen voor marketeers die fraudeconstructies tolereren om maar inkomsten binnen te krijgen.

Kies voor de conducteurs die de brokken en de agressie op moeten vangen en de verbale agressie en denigrerende opmerkingen maar voor lief moeten nemen. Kies voor de betalende reiziger, die dit maar moet aanhoren zich er door onveilig voelt.

De goedwillende reiziger op 1, 2 en 3 en niet Facebook, marketing en gedoogbeleid.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Het groepsretour blijft wel, maar het is niet helder in welke vorm. Het oneigenlijk en frauduleus gebruik op Facebook is de grote ellende in deze. Er zijn wel oplossingen mogelijk, zoals u die ook aangeeft.

Zelf vind ik het het beste dat de groep ze gewoon in het juiste aantal tegelijk ophaalt in de vorm van kartonnen kaartjes, waarmee nagenoeg tegelijkertijd en op dezelfde plaats ingecheckt kan worden, samenreizen verplicht gedurende de hele reis en met een volgnummer op het kaartje in de vorm van bijvoorbeeld 3/7.

Dat heeft bovendien als voordeel dat de middagspits zeer ontlast wordt. Dan hebben de poortjes weer meer zin. De goedwillende reiziger wordt dan niet gepakt en zo hoort het ook.

Zo het nu staat is er wel een nieuwe opzet maar die wordt nog niet gecommuniceerd.

Als NS nu nog niet met een oplossing komt die Facebook de nek omdraait, maken de Nederlandse Spoorwegen zich belachelijk en blijven ze de gekke Henkie van fraudereizend Nederland. Nog veel erger is dat men zwartreizen met de bijbehorende agressie kennelijk voor lief neemt.

Welk bedrijf doet mee aan een duur systeem van in- en uitchecken met hoge kosten voor goedwillende en dik betalende abonnementhouders en ondergraaft dat systeem met het toelaten van fraude aan de achterdeur waarbij met voor drie euro vijftig betalen in de spits vermijdt? Een niet onaanzienlijk deel van de Facebookreizigers geeft ellende en agressie en dat moeten de betalende reizigers kennelijk normaal vinden.

Als Marketing aan de Facebookconstructie vast wil houden, zijn ze de vijand van de dik betalende reiziger en minachten ze die.

Hopelijk komt er iets verstandigs uit, waarbij men de aanvankelijk geringere inkomsten uit de Facebookfraude durft te nemen. Bij een verder goed bedrijf als NS hoort het mogelijk maken van fraude alleen op ethische gronden al niet.

Fraude voorkom je het beste door fraudeconstructies onmogelijk te maken. NS kan dat snel doen.

NS moet niet kiezen voor marketeers die fraudeconstructies tolereren om maar inkomsten binnen te krijgen.

Kies voor de conducteurs die de brokken en de agressie op moeten vangen en de verbale agressie en denigrerende opmerkingen maar voor lief moeten nemen. Kies voor de betalende reiziger, die dit maar moet aanhoren zich er door onveilig voelt.

De goedwillende reiziger op 1, 2 en 3 en niet Facebook, marketing en gedoogbeleid.
Hallo dennistd,

We zijn aan het bekijken hoe we het beste met deze situatie om kunnen gaan. Hier door Thom en elders op het forum zijn al goede suggesties gegeven en we zijn aan het bekijken hoe we ons bereik groot houden, zonder dat hier (al teveel) misbruik van gemaakt kan worden.

Reageer