beantwoord

enkele reis verkeerd om geboekt

• 25 september 2019
  • 11 reacties
  • 313 Bekeken

Ik heb een ticket geboekt voor Maarn-Maastricht en is per ongeluk Maastricht-Maarn geworden, het gaat om een enkele reis voor morgennamiddag
icon

Beste antwoord door Thom 25 september 2019, 16:43

Als u de ticket heeft gedownload en geopend, is er helaas niets meer aan te doen. Kwaadwillenden kunnen er misbruik van maken en daar bent u het slachtoffer van. In het onwaarschijnlijke geval dat bovenstaande nog niet is gebeurd, kunt u contact opnemen met Klantenservice.

Het is niet na te gaan of een e-ticket is gebruikt, en als uw verzoek zou worden gehonoreerd, zou u daarmee een retour hebben. Dat doet NS niet. Ze zijn ook van NSToday en niet van gisteren. 😉 Overigens zijn veel e-tickets niet geldig in de namiddagspits. Ik kan het helaas niet mooier voor u maken.
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Als u de ticket heeft gedownload en geopend, is er helaas niets meer aan te doen. Kwaadwillenden kunnen er misbruik van maken en daar bent u het slachtoffer van. In het onwaarschijnlijke geval dat bovenstaande nog niet is gebeurd, kunt u contact opnemen met Klantenservice.

Het is niet na te gaan of een e-ticket is gebruikt, en als uw verzoek zou worden gehonoreerd, zou u daarmee een retour hebben. Dat doet NS niet. Ze zijn ook van NSToday en niet van gisteren. 😉 Overigens zijn veel e-tickets niet geldig in de namiddagspits. Ik kan het helaas niet mooier voor u maken.
Reputatie 6
Badge
Overigens zijn veel e-tickets niet geldig in de namiddagspits.
Het gaat hier om een enkele reis. De actiekaartjes enkele reizen die op dit moment te gebruiken/verkrijgen zijn, zijn zonder uitzondering ook in de middagspits te gebruiken.
Hallo ClaudiaToday, welkom op de NS Community.

Ik zie dat je vraag al is beantwoord. Geopende tickets kunnen we niet ongeldig maken. Er is dan dus niet te controleren of je dan niet alsnog de reis Maastricht-Maarn maakt. Je kan je vraag sowieso neerleggen bij onze klantenservice, maar de kans is aanwezig dat ze niets voor je kunnen betekenen. Mijn excuses voor het ongemak.
Dankjewel voor de moeite, voor de reis Maastricht-Maarn dien ik sowieso nog een enkeltje te kopen in de spits (voor 9 uur), dus vwb de retour kan ik dwel aantonen dat ik niet er ‘opeens’ een retour vAn wil maken...morgen maar ff ter plekke checken dan...
Reputatie 7
Badge +4
Met alle respect, het gaat er om dat u een geldig kaartje heeft of niet. Hoe dan ook, dat heeft u niet, ook niet met uw verhaal. Het is wijs het te 'checken' bij de conducteur voor u in de trein stapt. De boete is vijftig euro, daar komt de brutoprijs van een geldig kaartje bij als u in de trein gaat zitten, endat lijkt me zondegeld.

Leuk of niet, u kunt wel reizen met een geldig kaartje, maar niet met een verhaal waarom u dat niet heeft. Ik zou het aan iets leukers dan een boete uitgeven.
Als je die reis toch al wou maken, dan zou je wel kunnen vragen of het goed is als je dat ticket ook nog koopt en dan het eerste ticket terugkrijgt. Bij (bijna) identieke tickets is hierin wel iets meer ruimte voor eventuele coulance. Je hebt natuurlijk dan nog steeds een nieuw ticket nodig voor je terugreis.
Reputatie 7
Badge +3
Heb je een actieticket of een regulier ticket gekocht? Een regelier ticket (volle prijs) is gewoon in de spits geldig.
Reputatie 7
Badge +3
Het gaat - gezien de categorie - waarschijnlijk om een actiekaartje.
Reputatie 7
Badge +3
Als je kan aantonen dat je zowel een vol tarief als een actiekaartje enkele reis voor dezelfde reis en dag heb gekocht plus nog een kaartje voor de terugreis is het misschien wel mogelijk dat het actiekaartje terug betaald wordt.
Dankjewel allemaal, uiteraard ter afstemming met de conducteur of servicepunt op het station
Reputatie 7
Badge +3
Dankjewel allemaal, uiteraard ter afstemming met de conducteur of servicepunt op het station
Het beste kun je contact opnemen met de klantenservice.

Reageer