beantwoord

Etickets geaccepteerd zonder inchecken

• 14 juli 2019
  • 20 reacties
  • 563 Bekeken

Reputatie 1
Worden Etickets verkregen via Discover Holland geaccepteerd zonder dat men hiermee incheckt?
Tickets hebben bestemming Giethoorn. Maar onze lezers herkennen de barcode niet...
icon

Beste antwoord door RailRunner15 19 juli 2019, 00:19

Ben inderdaad Servicemedewerker op Amsterdam Zuid.
Kom in deze functie vele reizigers tegen die naar Giethoorn willen en wij bieden dan de off peak traveltickets aan.
Tegenwoordig moet ik bekennen dat je kwa E-tickets soms door de bomen het bos niet meer ziet.
Dus de laatste tijd kom ik steeds meer reizigers die Etickets hebben aangeschaft via Discover Holland.
Aangezien ze de poortjes moet openen en als ik dan de tickets zie op hun mobiel zonder barcode om de poortjes te openen vroeg ik mij af hoe hier mee werd omgegaan door conducteurs.
Uiteraard weet ik dat Giethoorn geen treinstation heeft...
Hopelijk wordt mijn post/vraag nu wat duidelijker en bij deze mijn excuses voor de onduidelijkheid eerder.

Discover Holland is een verkoopkanaal die door diverse vervoerders wordt gerund. Bij het bestellen krijgen deze klanten een mail met een couponcode. Deze moeten ze op ns.nl/producten/coupon verzilveren. Ik vermoed dat de mails/tickets die jij ziet eigenlijk de coupon voor het boottochtje is en ze de e-tickets nog niet verzilverd hebben.
Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 4
Kom in deze functie vele reizigers tegen die naar Giethoorn willen en wij bieden dan de off peak traveltickets aan.
Tegenwoordig moet ik bekennen dat je kwa E-tickets soms door de bomen het bos niet meer ziet.
Dus de laatste tijd kom ik steeds meer reizigers die Etickets hebben aangeschaft via Discover Holland.
Aangezien ze de poortjes moet openen en als ik dan de tickets zie op hun mobiel zonder barcode om de poortjes te openen vroeg ik mij af hoe hier mee werd omgegaan door conducteurs.
Hopelijk wordt mijn post/vraag nu wat duidelijker en bij deze mijn excuses voor de onduidelijkheid eerder.

Discover Holland is een verkoopkanaal die door diverse vervoerders wordt gerund. Bij het bestellen krijgen deze klanten een mail met een couponcode. Deze moeten ze op ns.nl/producten/coupon verzilveren. Ik vermoed dat de mails/tickets die jij ziet eigenlijk de coupon voor het boottochtje is en ze de e-tickets nog niet verzilverd hebben.
Reputatie 7
Badge
Zonder code op een E-ticket kan iedereen toch wel een A4-tje in elkaar flansen en als treinkaartje gebruiken, of zie ik dat verkeerd ?

Is Discover Holland dan wel een officiële wederverkoper van NS kaartjes ?
Duidelijke taal, dankjulliewel!
Reputatie 7
@Emma NS Kan er verder geen uitzonderingen van vinden. Voor zover ik weet hoort er gewoon een code op te staan.
Ik ben tijdens controle hier nog niet tegenaan gelopen. Wel dat sommige internationale tickets geen code hebben. Ik kom er ook niet verder mee, alleen de gedachte dat men het e-ticket voor de trein niet correct of helemaal niet verzilverd. Dat hebben we een tijdje gehad met de spoordeelwinkel. Ook dat probleem kom ik niet meer tegen.
Weet jij al meer @Slidestops? 🙂
Reputatie 7
Voor zover ik weet moeten alle tickets ofwel een barcode hebben ofwel een chip erin. Uitzondering zijn sommige internationale tickets, die in het buitenland gekocht zijn. Zal het nog even opzoeken.
Met een beetje mazzel kunnen @Loes of @Slidestops daar misschien iets over zeggen!
Reputatie 1
Reputatie 7
Badge
Zzullen we even wachten of Topicstarter @fransie43 Nog online komt ?
Het wordt nu wel een erg gaat en gis maar wat topic.
Als @fransie43 daadwerkelijk NS medewerkers is, zal hij/zij toch wel interne kanalen hebben voor zulk soort vragen.
Badge +3
Klopt, de apparatuur van conducteurs heeft er meestal/totaal geen moeite mee inderdaad.

Maar poortjes soms wel, zoals de (te kleine) code op internationale tickets, en tegenwoordig ook de Apple Pay/Wallet weergave op een schermpje.

In internationale treinen kan je dan een soort 'exit kaartje' (ben de naam even kwijt) krijgen bij de conducteur waarmee je alsnog door poortjes kunt, vergelijkbaar met een gratis uitrijkaartje voor een parkeergarage.

En anders kan je je altijd melden bij personeel of een SOS/Info zuil (blauwe knop) om een poortje voor je te laten openen.
Herkennen de OV-chipkaartlezers van service-medewerkers de barcode van andere e-tickets wel?
Ik zou verwachten dat de barcode van e-tickets louter ter controle dient en derhalve uitsluitend door de conducteur kan worden uitgelezen.
Reputatie 3
"onze lezers" ?
OV-chipkaart lezers, zie mijn vorige bericht.
Badge +3
Oh ja, dan was dat iemand anders die het had over die Amsterdam City tickets en van/naar welke stations je daar mee mocht reizen.

Dat ging er toen geloof ik om dat Hoofddorp nog wel mocht (plus een heel eind richting Hilversum met bus), maar Nieuw Vennep er net buiten viel terwijl dat voorheen er nog wel onder viel.
Reputatie 3
@fransie43 is servicemedewerker bij station Amsterdam Zuid, haal ik uit een eerdere post.
Badge +3
Ik denk dat @fransie43 diegene is die een BnB/B&B heeft in de buurt van Hoofddorp, en bezoekers met goedkope tickets op pad kan/kon sturen...

Op e-tickets is de (blokjes)code alleen om poortjes te openen en zo. Er hoeft geen lezer aan te pas te komen verder en inchecken is niet nodig dus als er geen poortjes zijn.

Uiteraard staat in de code (bij controle) wél alle info, om te bepalen of het geldig is.
@ fransie43: Misschien zou u uw topi nog willen verduidelijken. Hier is geen touw aan vast te knopen.

Uw reactie maakt het er ook niet duidelijker op.
Reputatie 7
Badge
"onze lezers" ?
Reputatie 1
nee ik zelf niet maar reizigers op Asdz wel
Hi fransie43: Ik snap de post niet helemaal Giethoorn heeft geen treinstation. Ik neem aan dat u via Discover Holland een combikaart Giethoorn met boottocht heeft gekocht???

De barcode op de Etickets is alleen maar om de poortjes te openen. Je checkt hier niet mee in.

Reageer