evenement in spoordeelwinkel kopen zonder IDEAL

• 5 augustus 2016
  • 11 reacties
  • 421 Bekeken

Ik heb deze vraag 2 jaar geleden ook al eens gesteld. Maar dit probleem is nog steeds niet opgelost! Wanneer is het mogelijk om als Buitenlander een evenenment ticket te kopen in de spoordeelwinkel. Als je op vakantie bent in Nederland kan je hier geen gebruik van maken omdat de Buitenlandse banken IDEAL niet ondersteunen. Is het in 2016 zo moeilijk om de betaling ook voor een credit card te voorien?

11 reacties

Hoi Dirk, en welkom op het forum!

Dit is inderdaad een onderwerp dat al eerder aan bod is gekomen. Het signaal is bekend bij ons. Er staat op de korte termijn helaas niets gepland, maar ik verwacht dat dit in de toekomst wel mogelijk zal zijn. Hopelijk is er alsnog een alternatief mogelijk voor je.
Ik betwijfel of dit in de toekomst mogelijk zal zijn. Het bestaan van deze website lijkt erop te wijzen dat NS het een stuk lucratiever vindt om voor buitenlanders een aparte website te hanteren die niet alleen beperkter is qua aanbod, maar ook een stuk duurder.
Sivan, deze aanpassing kan technisch toch niet zo moeilijk zijn. Ideal en credit card. Dus er zal wel een andere reden zijn om buitenlanders het dubbele te laten betalen.
Ik woon vlak bij de grens, als ik zie hoeveel nederlanders hier wel een evenement ticket reizen vind ik dit toch raar?
Ik zou niet weten welk alternatief er mogelijk is? Voorstel??
Reputatie 3
Alternatief voor NS is dat mensen het vragen aan vrienden o.i.d.
Dat kan maar vrij omslachtig als je beslist om morgenvroeg te vertrekken. En je moet iemand in Nederland aanspreken die voor je tickets besteld, uitprint of door mailt.
Je kan alles bestellen met je credit card tot in China toe maar een treinkaartje om 10 km verder de trein te nemen kan niet.
Snap de reden niet waarom dit voor toeristen niet kan.
Jammer dat het nog altijd niet is opgelost. Ik heb dit probleem nu ook. Waarom zoiets simpels als kredietkaart betaling niet toevoegen?
Badge +3
Ik neem aan dat @RailRunner15 en consorten (met het in kracht verdubbelde team) heel misschien PayPal in hun vizier hebben.. 🤔

Creditcard bedrijven vragen soms een bizarre vergoeding, en die mogen (in ieder geval binnen de EU bij mijn weten) al een tijdje niet meer doorberekend worden aan de klant.

Herinner je nog betalen met PIN kost 25 cent extra en zo? Niet echt van deze tijd meer natuurlijk, maar ja, al die systemen en zo... 🤔
Reputatie 4
Ik neem aan dat @RailRunner15 en consorten (met het in kracht verdubbelde team) heel misschien PayPal in hun vizier hebben.. 🤔

Wij hebben zeker meer betaalmethodes op het oog. NS moet alleen alles aanbesteden, dus ook zo'n betalingspartner. Hierdoor kunnen we helaas niets alles aanbieden, zolang er geen aanbesteding is geweest.
Wij hebben zeker meer betaalmethodes op het oog.
@RailRunner15,

Worden die extra betaalmethoden enkel voorzien voor de Spoordeelwinkel? Of op termijn bv. ook voor het aankopen van een abonnement op ns.nl?

Ik denk dan bv. aan betalen van een IBAN-rekening (met Maestro) of met een creditcard.
Reputatie 5
Badge
Dit is eerder een zaak van de EURopese banken, het is in principe de bedoeling dat ons destijds erg vooruitstrevende I-Deal wordt geïntegreerd in een Europa- (of €-zone)) wijd systeem van ""Sofortzahlung'' zoals het in DE heet.
Cr-cd MIjen berekenen al lang niet meer die idioot hoge provisies-ze zijn binnen de €-zone vergelijkbaar met wat banken en tussen-betaal-systemen zoals AdYen, vragen. MAAR dat ligt dus heel anders voor USA-ers en Japanners vanuit hun eigen muntsysteem.
NS ziet vaak water branden en is doodvoorzichtig met alles wat mensen kunnen teruglaten boeken-dat is dus het geval met cr-cd betalen. Overigens hebben al enkele andere EUR staats-spoor-mijen daar wel flink hun vingers mee gebrand, zodat de vrees niet geheel onterecht is. Dit mede omdat NS gewoon een goed werkend systeem ontbeert dat al geprinte online tickets toch weer te cancellen of ongeldig te maken. Maar voor gewone enkeltjes/retours is het toch inmiddels al lang wel mogelijk met cr-cd?
Reputatie 4

Wij hebben zeker meer betaalmethodes op het oog.@RailRunner15,

Worden die extra betaalmethoden enkel voorzien voor de Spoordeelwinkel? Of op termijn bv. ook voor het aankopen van een abonnement op ns.nl?

Ik denk dan bv. aan betalen van een IBAN-rekening (met Maestro) of met een creditcard.

Daar weet ik helaas niets over. Is weer een ander systeem, maar ik gok van wel. Anders krijg je dingen zoals Sofort en en Bancontact.

Reageer