beantwoord

foute geboortedatum op tienertoer e-ticket

• 24 juli 2015
  • 9 reacties
  • 772 Bekeken

Mijn dochter heeft een verkeerde geboorte datum ingevuld nl: 21-7-2015 ipv 21-7-2001. Is dit heel erg?
icon

Beste antwoord door Sivan NS 24 juli 2015, 09:10

Hoi C. keukens,

Welkom op het forum. We zijn op dit moment aan het kijken hoe we dit kunnen aanpassen, want het is inderdaad niet gewenst dat dit kan gebeuren. Er is overigens wel een controlepagina tijdens de bestelling, waar je zelf nog even alle ingevulde gegevens dient te controleren. Daar kun je wel nog wijzigen aanbrengen.

Verder klopt het dat je twee topics hebt gemaakt. Hierbij het antwoord zoals daar gegeven:
Formeel is het ticket ongeldig met een verkeerde geboortedatum, het ticket kan ook niet meer worden gewijzigd. Als uw dochter en haar vriendin dit echter direct bij het instappen aan de conducteur vertellen dan is de kans groot dat deze hier geen probleem van maakt. Gaat het om een kleine tikfout of staat er een volledig afwijkende datum?
Bekijk origineel

9 reacties

Meerdere keren is dat onderwerp al langsgekomen op dit forum. Zie de zoekfunctie.
In alle gevallen was het antwoord: Ja ... officieel is de kaart niet geldig maar de fout is zo obvious dat geadviseerd wordt om je voor de reis te melden bij de conducteur en het voorval te melden. Dat moet je dan wel bij iedere trein doen!

Oh ja ... er kan niets meer aan gedaan worden.
Dubbel, zie mijn reactie hier.
Overigens had dit eenvoudig door de NS kunnen worden voorkomen als ze wat sneller waren in het verhelpen van een bug waar ze een half jaar geleden al op werden gewezen. Uw dochter had bij het invoeren van deze geboortedatum een foutmelding moeten krijgen, op basis van deze geboortedatum zou de reis immers gratis moeten zijn.
Ik vind het idd nogal vreemd dat er geen foutmelding kwam. Een kind van 3 dagen oud kan immers niet op tienertoer.
Dank voor de reacties. Ik heb het haar verteld. Voor het instappen bij elke trein melden aan conducteur.
Wat ik eigenlijk nog waardelozer vind is dat wij de fout al gezien hadden voor het downloaden van het ticket, maar dan is het ook al niet meer te wijzigen. Waardeloos!!!
Hoi C. keukens,

Welkom op het forum. We zijn op dit moment aan het kijken hoe we dit kunnen aanpassen, want het is inderdaad niet gewenst dat dit kan gebeuren. Er is overigens wel een controlepagina tijdens de bestelling, waar je zelf nog even alle ingevulde gegevens dient te controleren. Daar kun je wel nog wijzigen aanbrengen.

Verder klopt het dat je twee topics hebt gemaakt. Hierbij het antwoord zoals daar gegeven:
Formeel is het ticket ongeldig met een verkeerde geboortedatum, het ticket kan ook niet meer worden gewijzigd. Als uw dochter en haar vriendin dit echter direct bij het instappen aan de conducteur vertellen dan is de kans groot dat deze hier geen probleem van maakt. Gaat het om een kleine tikfout of staat er een volledig afwijkende datum?
Hoi C. keukens,

Er staat 21-7-2015 ????? in plaats van 21-7-2001, heel vreemd dat er geen foutmelding verscheen. En nee, het kon niet meer gewijzigd worden !!! Ook niet voordat het ticket gedownload werd.
Bij vooraf melden zie ik geen enkel probleem opdoemen, zoals Sivan al aangeeft. Ik kom het vaker tegen en de rest klopt wel, dus bij vooraf melden zal de hoofdconducteur er ongetwijfeld iets opschrijven dat het ok is.
Reputatie 1
Badge
Nu nog de vraag: het gaat bij de TT om 3 dagen: wordt dit automatisch bij dag 2+3 net zo alvast ingevuld?

Reageer