beantwoord

Frustrerende ervaring spoordeelwinkel, geen reactie op klacht.

• 3 oktober 2019
  • 14 reacties
  • 376 Bekeken

Reputatie 4
  • Reisadviseur**
  • 297 reacties
Ik begin even een nieuw topic. Het gaat me nu niet meer zozeer om de inhoud maar om de afhandeling, vandaar.

In mei ben ik een topic gestart over een hotel (premier Suites in Rotterdam) dat de spoordeelwinkel aanbod voor 59 euro p.p.p.n. Ik wilde graag boeken, mooi nieuw hotel met centrale ligging. Helaas was het hotel helemaal niet te boeken. Het hotel heeft weken op de website gestaan terwijl geen een datum boekbaar was. Pas na weken is die aanbieding verwijderd. Zowel div. Moderators die navraag hebben gedaan als de mensen van de whatts app van de spoordeelwinkel verzekerden mij dat het hotel later dit jaar boekbaar zou zijn. Het werd juni, het werd juli, augustus, september en nog steeds niet. Weer achteraan gegaan en toen kwam het hoge woord er uit...de hele deal was afgeketst. Alternatief: bilderberg parkhotel (84 euro p.p.pm. ipv 59 , niet echt vergelijkbaar).

ik ga niet uit van boze opzet maar ik baal hier enorm van. Ten eerste ben ik maanden onterecht aan het lijntje gehouden. Ten tweede is het alternatief geen alternatief want veel duurder.

ik heb een formele klacht ingediend op 4 september. Vorige week maar eens gebeld, mss gaat dat sneller. Nummer van de klacht erbij. Twee uur in de wacht bij de chat....ik zou binnen een week iets horen. Inmiddels meer dan een week verder.....niets gehoord....om moedeloos van te worden.

ik was altijd een goede klant van de Spoordeelwinkel maar ik vind dit zo n afknapper. Jullie hebben mij (en andere consumenten) een aanbod gedaan voor reis, dit hotel en ontbijt voor 59 euro,p.p. En daar moeten jullie je aan houden. Het had een vergissing kunnen zijn, zeker maar dan hadden jullie het eerder van de site moeten halen en niet moeten zeggen dat het later dit jaar alsnog boekbaar zou zijn.

reisaanbieders zijn in het verleden flink op de neus getikt en hebben hele hoge boete s gekregen (zoals D reizen) voor het aanbieden van lokkertjes die helemaal niet bestonden. Dat is hier ook het geval, het hotel zit echt in het luxe segment dus niet zo gek dat de deal niet rondkwam voor die prijs. Ik had een klacht kunnen indienen bij een consumentenorganisatie of de ACM maar heb dat bewust niet gedaan omdat ik verwachtte er samen wel uit te komen. Maar helaas, ik hoor niets meer.

ik stop er verder geen tijd meer in, ik verwacht geen antwoord meer op mn klacht maar ik hoop dat de moderators het nog eens intern aan kunnen kaarten. Zo ga je gewoon niet met je klanten om in mijn ogen.

jullie hadden of het alternatief voor dezelfde prijs aan moeten beiden of de extra kosten voor dit hotel moeten vergoeden. Ik heb regelmatig contact gehad met de spoordeelwinkel, met dit forum en het levert helemaal niks op. Jammer.
icon

Beste antwoord door Danny NS 3 oktober 2019, 17:09

Heel begrijpelijk dat je hier enorm van baalt. Ik ben met je eens dat het erg raar is als een hotel weken ter aanbod staat maar niet te boeken is. Het gaat in dit geval om een incident, het is intern behoorlijk onder de aandacht geweest en er is leerling uit gehaald.

Bewuste lokkertjes zoals je aankaart van D-reizen zijn anders dan de fout die je op de Spoordeelwinkel hebt gezien. Ik heb een link van dit topic naar de verantwoordelijke afdeling gestuurd zodat je stem nogmaals zal worden gehoord. Mijn excuus nogmaals.
Bekijk origineel

14 reacties

Heel begrijpelijk dat je hier enorm van baalt. Ik ben met je eens dat het erg raar is als een hotel weken ter aanbod staat maar niet te boeken is. Het gaat in dit geval om een incident, het is intern behoorlijk onder de aandacht geweest en er is leerling uit gehaald.

Bewuste lokkertjes zoals je aankaart van D-reizen zijn anders dan de fout die je op de Spoordeelwinkel hebt gezien. Ik heb een link van dit topic naar de verantwoordelijke afdeling gestuurd zodat je stem nogmaals zal worden gehoord. Mijn excuus nogmaals.
Reputatie 4
Dank voor je reactie Danny. Waarom is het in jouw ogen anders? Er is toch wel degelijk iets aangeboden wat niet bestaat? En als het intern is opgepakt, waarom wordt mijn klacht dan niet behandeld?
Waar een reis van D-reizen een lokkertje was, was ons hotel een echt aanbod waar later de deal van is geklapt.
Het signaal is opgepakt, jouw klacht staat vermoedelijk nog in de wachtrij bij de klachtafhandeling.
Reputatie 4
Ik bestrijd dat het een echt aanbod was. Het hotel is namelijk nooit boekbaar geweest. Elke datum die je aanklikt gaf “niet beschikbaar” . Nadat ik dat aankaartte is eerst gezegd de onderhandeling lopen nog, toen is gezegd hij komt wel boekbaar maar later dit jaar en toen na maanden ( en weer navragen) ineens helemaal niet meer. Dat klopt niet. Je bent geen maanden aan het onderhandelen. Nogmaals , mijn kritiek is echt niet naar jou of je collega moderators toe maar ik koop (letterlijk) niets voor een signaal dat is opgepakt.

Mocht het hotel wel boekbaar zijn geweest ( in jouw post hierboven spreek je over een echt aanbod) dan zou ik graag het bewijs hiervan zien.
Ik denk na over hoe ik je aan kan tonen dat het om een echt aanbod gaat. Op wat voor manier wil je dat ik dit aantoon?
Reputatie 4
dan moet er toch een deal met het hotel zijn? Een overeenkomst of iets anders? Die deal was toch juist afgeketst?
Dat klopt, maar ik ben bang dat deze documenten zijn die ik niet openbaar kan delen.
Reputatie 4
Je mag me een mail sturen hoor en zwart maken wat ik niet mag lezen.....
Reputatie 6
Overigens beoordeelt de ACM het vergrijp "lokkertjes" niet zo zeer op de intentie, maar gewoon op het resultaat.
De klant heeft nooit kunnen boeken. De Spoordeelwinkel zou hier het deksel op zijn neus krijgen, intentie of niet.
Reputatie 4
Het gaat me helemaal niet om “ aan de schandpaal te nagelen” maar ik wil als klant wel serieus genomen worden. Nogmaals, eend wal kan afketsen maar meld dat netjes, houdt mensen niet maandenlang aan het lijntje en kom met een net alternatief. Allemaal niet gebeurd. En nu wordt het helaas schimmig: er was blijkbaar wel een aanbod maar dat is niet te bewijzen?
Sim70 ik zal je graag een passende oplossing willen aanbieden. Stuur je mij jouw NAW-gegevens, geboortedatum en een link van een passend alternatief volgens jou?
Reputatie 4
Ik heb inmiddels contact met Danny via DM.
Dat klopt inderdaad. Ik verwacht hier samen met Sim70 uit te komen.
Reputatie 4
Het is inmiddels keurig opgelost, met dank aan de inspanningen van Danny!

Reageer