beantwoord

Geen vervoerbewijs

• 12 augustus 2018
  • 4 reacties
  • 196 Bekeken

Ik ben zo net me ov en me bankpasje kwijt ik kan geen kaartje halen bij de automaat ook niet me ov opladen wanr die is namelijk zoek. Wel heb ik een meerijskaart gekregen van een vriend zou ik daarmee kunnen reizen en dat ik me verhaal uitleg aan de conducteur ?
icon

Beste antwoord door mrfreeze 12 augustus 2018, 12:13

Een meereiskaart is alleen geldig als u met iemand samen reist. U kunt er dus niet alleen mee reizen.
U kunt via ns.nl ook online een e-ticket kopen.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Een meereiskaart is alleen geldig als u met iemand samen reist. U kunt er dus niet alleen mee reizen.
U kunt via ns.nl ook online een e-ticket kopen.
Reputatie 7
Badge +4
U kunt nooit met een verhaal reizen, dan reist u altijd zwart. Alleen met een meereiskaartje kan uiteraard nooit. Ik zie dat Mrfeeze me voor is met zijn goede advies. 😉 Daarmee toont u aan dat u heeft betaald.

Met dit verhaal riskeert u een boete van 50 euro plus de reiskosten tegen vol tarief. Het is niet aannemelijk dat de conducteur u gelooft als u uw reis niet afrekent, en terecht - want u betaalt niet voor de dienst die NS u biedt. Daar moet de man op toezien. Reizen doe je met een geldig kaartje, niet met een smoesje.
Als u geen geldig kaartje heeft dan is dat vervelend, maar kunt u niet reizen, zo simpel is het.
Daar moet de man op toezien.

Of vrouw.........
Reputatie 7
Badge +4
Ik gebruik het zo 'hij' in onze taal wordt gebruikt. 😉

Reageer