beantwoord

Geld terug bij werkzaamheden

• 2 April 2017
  • 4 reacties
  • 486 Bekeken

Op 11 maart moest ik reizen tussen Boxtel en Amsterdam. Pas toen ik net in de trein wilde stappen, hoorde ik dat er werkzaamheden waren tussen Utrecht centraal en Amsterdam. Ik moest om een bepaalde tijd aankomen dus heb ik besloten om met de auto te gaan. Ik had hiervoor wel een dagkaart van de Albert Heijn gekocht.
Is het toch mogelijk om geld terug te krijgen voor het trein kaartje? De werkzaamheden waren namelijk al wel aangegeven, maar ik was vergeten er naar te kijken.
Als ik daarnaast probeer om het via mijn account te doen, staat er dat er toen geen omleidingen waren op het traject.

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Miriam NS 2 April 2017, 16:13

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Nee, bij geplande werkzaamheden is er geen recht op teruggave.
Hallo sophieterhaak, welkom op ons Serviceforum.
Jammer dat je door deze werkzaamheden geen gebruik kon maken van je ticket. Wat Tamzin aangeeft klopt inderdaad. Om deze reden raden wij ook altijd aan onze reisplanner even te checken voor vertrek.

Als ik het goed begrijp heb je ingecheckt met dit ticket en kort daarna ook weer uitgecheckt? In dat geval kunnen we dit achterhalen en kun je even contact opnemen met onze klantenservice om te kijken of coulance mogelijk is. Je kunt dit telefonisch doen via: 030 - 751 51 55, via Facebook of Twitter of via onze Live chat.

Mijn moeder van 81 jaar wilde zaterdag 10-7 met een vriendin met de trein naar Nunspeet. Ik heb voor haar een daluren dagretour gekocht. Nu blijkt dat er werkzaamheden op station Zwolle zijn waardoor ze met de bus moeten. Ivm de leeftijd kunnen ze dat niet. Is het mogelijk het geld (17,50 euro) in dit geval terug te krijgen?

Met vriendelijke groet,

Gert-Jan

Badge +3

Mijn moeder van 81 jaar wilde zaterdag 10-7 met een vriendin met de trein naar Nunspeet. Ik heb voor haar een daluren dagretour gekocht. Nu blijkt dat er werkzaamheden op station Zwolle zijn waardoor ze met de bus moeten. Ivm de leeftijd kunnen ze dat niet. Is het mogelijk het geld (17,50 euro) in dit geval terug te krijgen?

Met vriendelijke groet,

Gert-Jan

Dat vermoed ik niet, want in hoeverre verschilt reizen met een bus van reizen met een trein? Je stapt in, gaat zitten (in een NS bus mag je niet staan) en stapt weer uit.

Je zou het kunnen proberen via de Klantenservice (telefoon, chat, Twitter, Facebook) en de leeftijd als een probleem kunnen aanvoeren.

Maar de werkzaamheden rond Zwolle waren al langer bekend, al had je dat natuurlijk maar net moeten weten toen je het Daluren Dagretour bestelde. Tot vandaag reden er namelijk gewoon nog treinen vanuit Meppel e.d. naar Zwolle, naar Nunspeet ('t Harde) moest je heel de week al met een bus.

Reageer