geld terug claimen voor spoordeeluitje

• 28 januari 2021
  • 3 reacties
  • 145 Bekeken

Als gevolg van de coronacrisis zal ik voor de tweede keer een spoordeeluitje moeten verzette. Ik wil liever mijn geld terug aangezien ik onmogelijk kan voorzien wanneer ik wel kan reizen bovendien is de oorspronkelijke reden voor het uitje al lang vervlogen. Ik wil liever mijn geld terug, maar in tegenstelling tot andere reisorganisaties weigert de ns dat. Ik kan alleen €17,50 pp terugkrijgen voor een uitje dat €135,- kostte. Kaartjes doorverkopen is zinloos aangezien niemand op dit moment weet wanneer hij zou willen reizen. Wat gaat de ns hieraan doen? 

3 reacties

Hoi Carolarp, welkom op de NS Community. 

Om welk Spoordeeluitje gaat het precies? In principe is restitutie niet mogelijk aangezien er geen reisverbod geldt. Er wordt vooral gekeken naar mogelijkheden om tickets en uitjes om te boeken. Als dat voor jou echt geen optie is, kan er wellicht nog gekeken worden naar een andere mogelijkheid. Hiervoor kun je het beste contact opnemen met de Spoordeelwinkel via de chat, WhatsApp of door te bellen. Alle contact opties kun je onderaan deze pagina vinden. 

Dank voor de reactie. Het gaat om het uitje “overnachting Groningen”. Dit is dus sowieso tijdelijk niet beschikbaar, maar een andere datum is voor ons helemaal niet meer aantrekkelijk omdat de oorspronkelijke reden waarom wij zouden gaan er niet meer is. 

Reputatie 7
Badge +3

Het feit dat je niet meer naar Groningen wilt, is geen reden om geld terug te vragen. Eenmaal aangeschaft kun je een Spoordeeluitje niet meer annuleren. Treinen rijden nog en hotels zijn nog steeds te boeken.

Reageer