beantwoord

Geld terug krijgen e-ticket

• 25 januari 2019
  • 8 reacties
  • 202 Bekeken

Ik heb treinkaartje gekocht. Het stond in aanbieding dus dacht lekker, maar ik kan die dag niet. Ik heb de kaartje wel gekocht en kan er gewoon mee reizen op die dag.
Alleen ik vroeg me af of ik het nog kan veranderen. Dat ik op een andere dag kan reizen. Als dat niet kan mag ik dan mijn geld terug of niet?
icon

Beste antwoord door Thom 25 januari 2019, 23:39

Helaas, als het een e-ticket is, kunt u het niet veranderen en u krijgt uw geld ook niet terug. Het is namelijk niet na te gaan of u er toch mee reist. Er is in het verleden wat al te veel mee gefraudeerd en de goeden lijden nu onder de kwaden. NS is niet helemaal gek.

U kunt er het beste toch maar mee reizen die dag, anders heeft u niets aan het kaartje, zo simpel is het.
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Helaas, als het een e-ticket is, kunt u het niet veranderen en u krijgt uw geld ook niet terug. Het is namelijk niet na te gaan of u er toch mee reist. Er is in het verleden wat al te veel mee gefraudeerd en de goeden lijden nu onder de kwaden. NS is niet helemaal gek.

U kunt er het beste toch maar mee reizen die dag, anders heeft u niets aan het kaartje, zo simpel is het.
Reputatie 4
En als je niet gaat reizen ben je ook niet al teveel geld kwijt geweest :)

@Thom: ik vraag me af of een nietsvermoedende topic starter op een preek zit te wachten.
Reputatie 7
Badge +4
Ik weet niet hoe u teksten verklaart, maar ik leg uit hoe het zit, toon empathie met het feit dat hij als goede onder de kwaden lijdt en geef een advies om toch nog wat aan het kaartje te hebben. Daar is niks mis mee.

Het lijkt me niet ondenkbaar dat TS de vraag stelt omdat hij het toch vervelend vindt wel teveel geld kwijt te zijn voor iets waar hij niks aan heeft, en daar heb ik eerlijk gezegd alle begrip voor. De feiten zijn helaas zo dat de werkelijkheid er uit bestaat dat het geld weg is. Voor sommigen is de prijs van een goedkoop actiekaartje toch nog een flink bedrag.
Badge +3
...
Reputatie 4
En mijn reactie had ook wat meer inhoudelijk gekund, soit.
Badge +3
NS zou veel duidelijker kunnen communiceren over de e-tickets. Niet goed? Geld weg. Zijn we van alle onnozele discussies af.
Welkom bij onze NS Community, Welaangenaamd :)

Zoals Thom al aangaf, kun je de datum van een e-ticket niet wijzigen helaas. Dit wordt bij het bestellen ook aangegeven.
Voor de andere forumleden in dit topic: laten we het gezellig houden en niet te kritisch zijn op elkaar.
Bedankt voor je reactie, Waldo G! Als je je reactie wilt aanpassen, graag Robert B 🙂 ! Een nieuw forumlid meteen bekritiseren past niet in onze huisregels.
...
lol : - )

Reageer