beantwoord

Geldig vervoersbewijs

• 15 augustus 2016
  • 16 reacties
  • 441 Bekeken

Ik wil graag naar het spoorwegmuseum met de aanbieding uit het spoordeelwekenboekje.
Nu gaan we met een groepsretour waarop geloof ik deze actie niet geld. Maar word een railrunner ook als geldig vervoersbewijs gezien??
icon

Beste antwoord door Iris NS 17 augustus 2016, 16:57

Hoi Femke83, ik heb het even nagevraagd en ook deze actie geldt niet i.c.m. met een Railrunner. Ik ben het met jullie eens dat dit niet duidelijk is aangegeven. Ik zal hier dan ook een melding van maken.
Bekijk origineel

16 reacties

Als u de meereiskaart daluren wil combineren met een railrunner is het antwoord nee. De meereiskaart mag alleen gecombineerd worden met een vervoersbewijs van een reiziger 12 jaar of ouder en dat geldt dus niet voor de railrunner.
Nee dat is het niet. De vraag is of de aanbieding van 50% entreekorting geldt op een railrunner.
Ow, dat haalde ik er ff niet uit. Mijn excuses. Daar heb ik ff geen antwoord op.
Had het er ook niet heel duidelijk staan.
Als het goed is krijgt u ook 50% korting op de entreeprijs met een Railrunner. Het is immers een geldig vervoersbewijs.
Reputatie 3
Op de voucher bij de aanbieding staat vermeld:
• alleen i.c.m. geldig vervoerbewijs voor de trein

En in de begrippenlijst op de voorwaardenpagina van de spoordeelwinkel staat wat er onder een vervoerbewijs wordt verstaan:
Vervoerbewijs uitgegeven door NS dat recht geeft op vervoer door NS al dan niet, maar alleen indien en voor zover dat is aangegeven bij het Arrangement, in combinatie met of door een andere vervoerder.

Het lijkt me dat een Railrunner aan deze voorwaarden voldoet en dat de aanbieding daar dus ook voor geldt.
Reputatie 6
Badge +2
Als het goed is krijgt u ook 50% korting op de entreeprijs met een Railrunner. Het is immers een geldig vervoersbewijs.
Maar dan alleen voor iemand onder de 12 denk ik, ook als de Railrunner alleen voor de korting op de entreeprijs wordt gebruikt. bijdragevandennis 201608
Reputatie 3
Uiteraard, Dennis! Maar dat zal Femke83 zelf ook wel begrijpen...
Hoi Femke83, ik heb het even nagevraagd en ook deze actie geldt niet i.c.m. met een Railrunner. Ik ben het met jullie eens dat dit niet duidelijk is aangegeven. Ik zal hier dan ook een melding van maken.
Reputatie 3
Kan nog leuke discussies opleveren aan de museumkassa...
Reputatie 6
Badge +2
Je bedoelt misschien dat het eigenlijk niet de bedoeling was dat deze actie geldt i.c.m. met een Railrunner, of dat NS er inmiddels spijt van heeft? De gepubliceerde voorwaarden lijken me leidend. bijdragevandennis 201608
Dat er reizigers zijn die met een Railrunner reizen én het Spoorwegmuseum bezoeken, dat bedénk je toch niet?

Of Kids Vrij, ook zo'n hoogst onwaarschijnlijke combinatie met een bezoek aan het Spoorwegmuseum.
Reputatie 6
Badge +2
De kwestie is algemener, want op alle aanbiedingen van de spoordeelwinkel/-weken waar de trein niet bij inbegrepen is staat ''alleen i.c.m. geldig vervoerbewijs voor de trein - niet geldig i.c.m. andere aanbiedingen - kijk voor de overige voorwaarden op ns.nl/spoordeelweken''.

''Aanbiedingen'' is erg vaag. Het is zelfs niet duidelijk of het alleen gaat om aanbiedingen voor het betreffende product of ook om treinaanbiedingen. Dan nog zijn Railrunner en Kids Vrij reguliere vervoerbewijzen, geen aanbiedingen, lijkt mij. Anders moeten ze ''aanbiedingen'' nader omschrijven.

Omdat Kids Vrij alleen geldig is onder begeleiding van een meerderjarige kan ik me wel voorstellen dat een kind onder de 12 alleen van de betreffende aanbieding van de spoordeelwinkel/-weken gebruik kan maken onder begeleiding van een meerderjarige die dat ook doet (en in theorie analoog bij Samenreiskorting}. In de praktijk zal de exploitant vaak geen deskundige zijn op zulke terreinen en zelfs de OV-chipkaart niet kunnen scannen. Hij moet dan onder meer iedereen met een geldige OV-chipkaart accepteren die verklaart dat hij die dag daarmee met de trein reist. bijdragevandennis 201608
Reputatie 3
Juist, Dennis, het is vaagheid troef. Wat mij ook nog opvalt is dat Iris NS zegt: 'Ik heb het even nagevraagd en ook deze actie geldt niet i.c.m. met een Railrunner.' Blijkbaar is de informatie over de geldigheid van de actie ergens wel verkrijgbaar. Maar dan alleen voor NS-medewerkers en niet voor reizigers... Lijkt mij de omgekeerde wereld.
Ik zal dit topic in zijn geheel ter evaluatie sturen naar de verantwoordelijke marketeer.
Het Spoorwegmuseum doet niet zo moeilijk, wanneer je komt met een 50% kortingsvoucher.
http://www.spoorwegmuseum.nl/#!/praktische-info/praktische-info/acties

Uiteindelijk ontvangen ze nog steeds €8 per persoon aan entree + eventuele horeca uitgaven 😉

TIP: bewaar de voucher voor de volgende jaren, telkens kun je deze coupon gebruiken in de periode van 23 juli t/m 28 augustus ;)

http://www.spoordeelwinkel.nl/binaries/content/assets/Spoordeelwinkel/spoordeelweken/voucher_spoorwegmuseum.pdf

http://www.spoordeelwinkel.nl/campagnes/spoordeelweken-zomer/product/spoorwegmuseum

Reageer