beantwoord

Geldigheid Dagkaart Kruidvat

Hallo,

Ik heb een dagkaart van de kruidvat deze wil ik gaan gebruiken om treinen te gaan spotten door heel Nederland.
Nu zie ik dat het kaartje tussen 9.00 en 16.00 niet geldig is, maar in principe blijf ik voor deze tijd gewoon ingecheckt.

Is het dan wel gewoon geldig als ik voor 16.00 nog steeds ben ingecheckt?

Mario Delta
icon

Beste antwoord door Tamzin 31 juli 2018, 11:16

Het tijdstip van inchecken is bepalend. Houdt er wel rekening mee dat als je.voor 16.00 incheckt en dan in de spits van vervoerder wisselt er een nieuwe reis begint en dat je daar dan dus niet kunt inchecken tot 18.30.

Verder mag je als je gaat treinspotten niet voor 6.30 inchecken en dan de hele dag ingecheckt blijven. Daarnaast mag je niet zonder uit/inchecken terugreizen in de richting van het station waar je het laatst bent ingecheckt.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Het kaartje is niet geldig van 6.30-9.00 en van 16.00-18.30, dus juist wel van 9.00-16.00.
Ik heb dit soort kaartjes eerder gebruikt en als je voor 6.30 incheckt is hij wel geldig
Daarom is mijn vraag ook als ik ingecheckt blijf voor 16.00 of hij dan net als die van 6.30 ook geldig is
Reputatie 7
Badge +3
Het tijdstip van inchecken is bepalend. Houdt er wel rekening mee dat als je.voor 16.00 incheckt en dan in de spits van vervoerder wisselt er een nieuwe reis begint en dat je daar dan dus niet kunt inchecken tot 18.30.

Verder mag je als je gaat treinspotten niet voor 6.30 inchecken en dan de hele dag ingecheckt blijven. Daarnaast mag je niet zonder uit/inchecken terugreizen in de richting van het station waar je het laatst bent ingecheckt.
Dat laatste hangt er van af, als jij je reis binnen 30 minuten aanvangt kan je tussendoor natuurlijk overal uitstappen en binnen het OV Chipkaart gebied blijven om treinen te spotten. Zolang je maar niet terug reist.

Reageer