beantwoord

Geldigheid groepsretour

• 28 september 2017
  • 6 reacties
  • 158 Bekeken

Hoihoi,

Ik wil een reis plannen voor as zaterdag, omdat ik met vrienden naar een nachtfeest ga in Amsterdam. Nu was ik aan het uitzoeken hoe wij het goedkoopste naar Amsterdam kunnen reizen. Ik vond de aanbieding van de groepsretour, alleen is me niet duidelijk of ons ticket dan nog geldig is. Wij vertrekken namelijk zaterdagavond en willen weer terug reizen op zondagochtend. Is dan mijn ticket nog wel geldig die zondagochtend bij een groepsretour?

Groetjes,

Anne
icon

Beste antwoord door Thom 28 september 2017, 12:31

Uw ticket is geldig op zaterdag en tot zondagochtend vier uur vroeg. U zult voor de zondag een nieuw groepsretour moeten kopen. U mag een groepsretour wel als enkele reis gebruiken.

Een groepsretour is geen meerdaags retour en blijft ook niet 24 uur geldig na het begin van de reis.

Wat wel zou kunnen, is op zondagochtend net na middernacht vertrekken naar Amsterdam als u een kaartje heeft voor zondag. Dan kunt u wel dezelfde dag en met het zelfde kaartje terug. Maar waarschijnlijk is dat geen praktisch alternatief.

Prettig nachtfeest toegewenst.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Uw ticket is geldig op zaterdag en tot zondagochtend vier uur vroeg. U zult voor de zondag een nieuw groepsretour moeten kopen. U mag een groepsretour wel als enkele reis gebruiken.

Een groepsretour is geen meerdaags retour en blijft ook niet 24 uur geldig na het begin van de reis.

Wat wel zou kunnen, is op zondagochtend net na middernacht vertrekken naar Amsterdam als u een kaartje heeft voor zondag. Dan kunt u wel dezelfde dag en met het zelfde kaartje terug. Maar waarschijnlijk is dat geen praktisch alternatief.

Prettig nachtfeest toegewenst.
Uw ticket is geldig op zaterdag en tot zondagochtend vier uur vroeg.

Oké bedankt!
Heeft er iemand dan een idee hoe ik het goedkoopst in Amsterdam kan komen? Ik ga met drie andere vrienden, waarvan 1 een student is. Alleen is het dan niet genoeg om voor de rest met korting te reizen.. Het is een beetje lastig aangezien we op 2 verschillende datums reizen. Moet ik dan gewoon 2 enkele reistickets kopen? Want dan zijn we dus best duur uit..
Reputatie 7
Badge +4
Een student met een studenten-ov mag drie mensen met veertig procent korting meenemen. Deze drie reizigers moeten dan wel over een eigen chipkaart beschikken. Het beginpunt van uw reis kan wel van belang zijn voor een goed advies.
Jij en je vriendin kunnen gebruiken maken van een evenementen retour.

https://www.ns.nl/producten/losse-kaartjes/p/evenementen-retour

Je andere vriend(in) kan dan met 40% korting meereizen met de student.
Ik heb al een oplossing gevonden! Bedankt voor de snelle reactie en de moeite!

Reageer