-
-
Op het juiste spoor
-
2 reacties
De geldigheid van een hema dagretour is volgens de ns site doordeweeks vanaf 09:00. Nu is mijn plan om aankomende maandag vanaf Amsterdam centraal te reizen naar Antwerpen centraal, op de online route planner zie ik dat er om 08:52 een trein vertrekt die direct vanaf Amsterdam centraal naar Antwerpen centraal rijdt, namelijk de NS International Intercity richting Brussel-Zuid/Midi welke ook bij Antwerpen centraal stopt. Nu is mijn vraag, is het mogelijk om de bovenstaande trein te nemen zonder mogelijk een boete te krijgen, zijn die fatale 8 minuten van belang of loop ik het risico om de eerste 8 minuten wel een boete te kunnen krijgen en pas vanaf 09:00 legaal in de trein te zitten?
icon
Beste antwoord door Pe_pe 29 april 2016, 14:35
Volgens
dit bericht zijn alle vervoerbewijzen die vanaf 9:00 geldig zijn, eigenlijk geldig vanaf 8:55. Uw gewenste vertrektijd van 8:52 is alsnog te vroeg. U kunt eventueel een extra kaartje kopen tot het eerste station waar de trein na 8:55 halthoudt. Doet u dat niet, dan kan er een boete van 50 euro worden uitgeschreven.
Bekijk origineel