beantwoord

Geldigheid Kruidvat kaartje?

Bij Kruidvat is dit kaartje te koop:

In het weekend én doordeweeks
De dagkaarten zijn zowel in het weekend als doordeweeks te gebruiken. Van maandag t/m vrijdag zijn de NS kaartjes in de daluren geldig. De daluren zijn vóór 6.30 uur, tussen 9.00 en 16.00 uur en ná 18.30 uur. In het weekend is de dagkaart onbeperkt geldig.

Kan ik hiermee doordeweeks in de daluren inchecken en doorreizen in de spits?
icon

Beste antwoord door Chiel NS 18 maart 2018, 14:48

Bedankt voor je vraag Martin7182!

Als er niet specifiek staat aangegeven dat je niet in de spits door mag reizen kan je dat gewoon doen.

Over de railrunners: Met een railrunner kan er inderdaad in de 2e klasse zelfstandig gereisd worden. Alleen als je in de eerste klasse reist, moet dat met een begeleider.
Bekijk origineel

19 reacties

Dat mag niet. Alleen bij vertraging mag u de reis in de spits afmaken.
Reputatie 7
Badge +3
Dat zou inderdaad wel wat duidelijker mogen staan op deze pagina:
https://www.ns.nl/uitgelicht/acties/kruidvatactie.html

Wat ik ook vreemd vind:

Railrunner
Een volwassene van 18 jaar of ouder, die in het bezit is van een geldig NS-vervoerbewijs, kan maximaal 3 kinderen in de leeftijd van 4 t/m 11 jaar meenemen voor € 2,50 per kind. De speciale Dagkaart van Kruidvat is een geldig NS-vervoerbewijs dus geldt deze bepaling hier ook.

Met Railrunners mogen kinderen toch ook zelfstandig 2e klas reizen? Dan slaat deze tekst toch nergens op?
Reputatie 7
Badge
met Railrunners mogen kinderen toch ook zelfstandig 2e klas reizen? Dan slaat deze tekst toch nergens op?
bij NS marketing bedenken ze zoveel acties dat ze bij het schrijven niet meer weten wat ze hebben bedacht.
Reputatie 7
Badge +3
Volgens dit topic (antwoord van Thom en vervolgens bevestiging van moderator Denise) mag je wel je reis afmaken in de spits:
https://forum.ns.nl/acties-en-uitjes-10/kruidvatkaartje-46771

Bij de voorwaarden staat er ook niets over dat je je reis niet af zou mogen maken in de spits met die Kruidvatkaartje

Die voorwaarde was tot nu toe alleen van toepassing bij sommige e-tickets, waaronder het groepsticket, maar niet op eenmalige chipkaarten.
Gezien de voorwaarden bij andere actiekaartjes moet er gewoon expliciet bij worden vermeld dat het moment van inchecken telt.

Nu is er geen touw meer aan vast te knopen voor reizigers, precies waar ik al voor had gewaarschuwd.

En met alle respect antwoorden van moderators in zake deze acties zijn ook niet 100% betrouwbaar gebleken in het verleden of geen garantie, het moet gewoon op de site expliciet vermeld worden.
Reputatie 7
Badge
En met alle respect antwoorden van moderators in zake deze acties zijn ook niet 100% betrouwbaar gebleken in het verleden of geen garantie, het moet gewoon op de site expliciet vermeld worden.

1 van de moderators bevestigde dat je bij een voordeeluren e-ticket de spitstijd tot 9 uur kon overbruggen met een e-ticket tot het station waar de IC iets na 9 uur voorbijkwam, ook zonder stoppen...
Bedankt voor je vraag Martin7182!

Als er niet specifiek staat aangegeven dat je niet in de spits door mag reizen kan je dat gewoon doen.

Over de railrunners: Met een railrunner kan er inderdaad in de 2e klasse zelfstandig gereisd worden. Alleen als je in de eerste klasse reist, moet dat met een begeleider.
Reputatie 7
Badge +3
Helemaal mee eens MvanGelder.
En dan mag ook gelijk vermeld worden dat je in de spits niet kunt overstappen naar een andere vervoerder.

Treinreiziger vermeldt dat wel:
https://www.treinreiziger.nl/kruidvat-treinkaartje-voorjaar-2018/
Chiel, het moet gewoon worden aangegeven op de NS site. Nu zeggen jullie in feite dus dat alles wat er niet staat gewoon mag....(zo kan je dat uitleggen)

Er zijn nu simpelweg te veel e-tickets waarbij dat niet mag, dat is verwarrend voor de reiziger.

@Momo goede toevoeging inderdaad, dat je niet kan overstappen naar een andere vervoerder moet ook aangegeven worden, sowieso al belachelijk dat dat niet kan.
Reputatie 7
Badge +3

Dus je gaat doorgeven dat die tekst verwijderd kan worden?
Reputatie 7
Badge +3
Geldt dat maximaal maximaal 3 kinderen in de leeftijd van 4 t/m 11 jaar meenemen niet voor Kids-Vrij ipv Railrunners?
Ik had intern ook al wat voorbij zien komen. Denk dat het bij controle wel los zal lopen, ik (eigenlijk de meesten) kijken bij wegwerp kaartjes naar een geldige checkin, maar ik sluit me wel aan dat het onduidelijk is.
Als iets onduidelijkheid is, dan zien conducteurs het één en ander waarschijnlijk vaker door de vingers. Dan valt er namelijk niet te handhaven. De NS moet zorgen voor duidelijke voorwaarden.
Ja, ik geef de tips zeker door. We zijn als moderators als een gek aan het mailen naar verschillende afdelingen, ook al zeggen we dat niet van elk bericht.
Bedankt Chiel NS, bij andere acties staat dat er inderdaad expliciet bij maar omdat dat hier niet zo was begon ik te twijfelen.
Reputatie 7
Badge
ik geef de tips zeker door. We zijn als moderators als een gek aan het mailen naar verschillende afdelingen, ook al zeggen we dat niet van elk bericht.
@Chiel NS
Ik twijfel niet aan jullie voortdurende inspanning, maar wel aan t uiteindelijke resultaat.

Hoeveel % van jullie e-mails wordt intern geopend bij de betreffende afdelingen?
"Ik zag het bericht. "

From chiel@webh***.nl
To k.nudde@ns.nl;o.n.kunde@ns.nl; o.n.wil@ns.nl
Subject Reminder #11

.........

En dan de Reply

Beste Chiel,

Ik heb je bericht van 14 dagen terug nog niet gelezen. Zodra ik tijd heb zal ik er naar kijken

...

Beste Chiel,

Ik mag daar geen uitspraken over doen en beschouw deze mail als ongelezen.
Je had de mail ook naar iemand anders moeten sturen, maar dat terzijde

Doei doei!

Etc.

😉
Over het algemeen worden onze mails echt wel serieus genomen, daar hoef je niet bang voor te zijn.
Het ligt ook niet aan jullie moderators. Ik heb echt wel het gevoel dat jullie er werk van maken. Vat het zeker niet persoonlijk op. Mijn opmerking is een beetje off topic, dus ik laat het hierbij. 😉

Reageer