Glow Eindhoven 2018 prijs combikaart ns en entree berekenen

• 22 oktober 2018
  • 15 reacties
  • 353 Bekeken

Nou even meerekenen. Een combi ticket trein en entree lichtshow kost 2e klas E 19,- en 1e klas E 23,-. Om die 1e klas kaart te krijgen betaal ik dus E 19,- + E 5,-. Die kaart blijkt dan E 24,95 te kosten en ik heb er, achter af gezien, E 24,- voor betaald. Hoe zit dat? 19 + 5 = 23? 19 + 5 = 24,95? Daar kan mijn brein niet echt tegen.........

15 reacties

Nog iets raars bij het invullen van die Spoordeelwinkel NS kaart trouwens.
Ik, Mappe dus, bestel en koop die kaart. Is voor mijn vriend dus ik vul zijn gegevens in, voorletters en achternaam, AB Achternaam. 'Error' en 'Bad Request' zijn mijn antwoorden en na terug en weer terug zie ik nog net op tijd dat mijn vriend opeens mijn voornaam heeft ipv zijn AB. Dat is raar, ik vulde geen Mappe in, maar AB. Dus waarom werd dit veranderd?

En na afdrukken zie ik dat het vertrekstation veranderd is in een station waarvandaan wij niet vertrekken, omdat we dan extra over moeten stappen, omdat er geen bus stopt, omdat ik er geen fietskluis heb. Ik vulde echt een ander vertrekstation in.
We vertrekken van af A, fietsen heen en fiets in de kluis of van af B, bussen heen en met de IC lekker doorrijden, en dat is dus automatisch veranderd in station C, waarvandaan wij dus niet vertrekken, veel te onhandig.
Vult dat programma zelf andere dingen in of is er iets met mijn denkvermogen aan de hand?
Oh nee, waarom heb ik nou niet eerst een reiskaart gemaakt voor ik die entrees en treinkaarten bestelde......BUS ipv trein tussen den Bosch en Boxtel en tussen Castricum en Wormerveer. Een reistijd van 4 uur zie ik hier terug, en als ik een half uur eerder terug ga zelfs een reistijd van 5 uur!!!!! Van Eindhoven via Roermond en Nijmegen met de IC naar Wormerveer en verder met de NS bus. V Eindhoven 21.27 en A Castricum 2.25. Dat is toch van de zotte?

Had ik nou maar niet die treinkaart gekocht want teruggeven gaat nooit. Die museum kaartjes wel, de entrees stadion ook, maar de ns kaarten niet. Dit is gewoon helemaal niet leuk. Heen 2 keer in de bus en terug ook, dat is totaal niet lekker op stap.

Kan ik al die kaarten, ook de ns kaart, nog omruilen? Maar dan komen er wel andere afspraken die week in de knoei.

Ik denk dat we met de auto gaan.....nee, dat meen je niet, we zijn er in 1.30 uur?
Als we om 11 uur weggaan, dan zijn we er om 12.30 uur al. En met de trein, als we om 11 uur de deur uit gaan richting station, dan zijn we om 14.30. Dat scheelt 2 uur!!!

En terug, als we om 1 uur teruggaan zijn we om 2.30 thuis. Even laat thuis maar gewoon tot 24 uur het lichtfestival zien in plaats van om 21.27 de trein al te moeten hebben. Nou ja, waar we zijn zonder de trein? Blijkbaar lekker op weg naar huis lijkt me zo.........heeft iemand nog een ander idee? Behalve: zie eerst de reisplanner voor je kaarten koopt.........
Reputatie 5
Hi Maartje,

Je situatie is me niet helemaal duidelijk. Hoe ben je oorspronkelijk aan dat bedrag van 5 euro gekomen?
Hai Ben, op de site van Glow doorlinkend naar Spoordeel stonden die prijzen, maar aangezien ik na het 1e klas kaartje te zien kreeg:
An error occurred while processing your request. Reference en dan volgt een enorme code,
en bij de 2e poging kreeg ik te zien:
Bad Request, Your browser sent a request that this server could not understand, reference en dan weer een enorme code
dacht ik dat 1e klas blijkbaar niet kon, klikte op 2e klas en toen ging het opeens wel. En toen popte er op: wilt u niet toch 1e klas? Dat kost maar E 5,-. Daar zei ik toen maar 'ja' op, zodoende. Op de print staat E 24,95 maar volgens mij heb ik E 24,- betaald, terwijl dat kaartje E 23,- zou kosten volgens de site. Ik heb print screens omdat ik het vandaag weer probeerde, nu zonder betalen uiteraard. Het is gewoon raar en verwarrend. En verder niet zo belangrijk maar op een gegeven moment plof ik omdat van alles gewoon niet klopt en blijkbaar kan ik daar niet zo goed tegen. Zie de rest wat ik schreef.

Mijn vriend plofte toen hij hoorde dat er een NS bus rijdt tussen Uitgeest en Wormerveer en tussen Boxtel en den Bosch en dat een late terugreis ons volgens ns.nl van Eindhoven via Roermond en Nijmegen terugstuurde! Want elke keer als ik hem meeneem op een NS uitje, zijn er werkzaamheden, kapotte wissels, kapotte seinen, het lijkt wel absurd. Zo maak ik hem niet echt overtuigd van het plezier van een treinreis.

Dank je voor je bezorgdheid. Wij gaan met de auto naar Wormerveer en nemen van daar af de trein en de NS bus en we gaan op tijd weer terug.
Maar die werkzaamheden terwijl er ik weet niet hoeveel mensen in Eindhoven verwacht worden....... nu de rit voor deze week dagje den Bosch met meereiskaart zien uit te printen onder het genot van een lekker koppie thee, maar eerst kijken of de treinen dan wel rijden....
Met vriendelijke groeten, Maartje
Ik snap inderdaad dat je wat verbaasd bent over de prijs die je hebt betaald. Mocht je restitutie willen dan kun je dat het beste doen via deze weg.
Hallo Jouke, dank je voor de informatie. Even op die link geklikt, contact opnemen met de klantenservice? Laten we dat nou maar niet proberen, te veel vaak grrrrrr ervaringen uit het verleden. En soms een goede hoor. Hebben jullie moderators allemaal een donker omrande bril en snor en baard of heet je Ben en Jouke? In ieder geval, heel erg bedankt. Ik hoop dat NS rekening houdt met de mogelijke drukte tijdens dat Glow festival. Een hele fijne dag en met vriendelijke groeten van Maartje
Nou even voor alle duidelijkheid: ik probeer nu even, (even) het meereiskaartje den Bosch van spoor 4 te bestellen. Ook hier verandert de naam van mijn vriend in mijn naam. Ik veronderstel dat dit door het auto invullen van google komt.
Station Castricum, ons vertrekstation, bestaat niet, wordt mij gemeld.
Na drukken op de bestelknop gebeurt er minutenlang niets en dan komt er weer een Error melding.
Na teruggaan en opnieuw invullen blijk ik nog niet alles ingevuld te hebben, wordt mij vermeld. Station van vertrek, Castricum, 'wordt niet herkend.' En ik moet de geboortedatum van mijn vriend invullen. Hokje 1, klik, dag; hokje 2, klik, maand; hokje 3, klik, geboortejaar, maar dat is niet juist want ik moet nog zijn geboortedatum invullen. Wat is er verder nog in te vullen? Het staat er! Dus ik sluit de hele pagina en begin opnieuw.
Weer invullen, niets automatisch in laten vullen door google, het is inmiddels 22.25 uur en Ajax is al bijna klaar met spelen! Wachten, want na indrukken van de knop gebeurt er weer niets. Ik heb print screens, ik verzin het niet.
An error occurred while processing your request.
Reference #27.4e5b655f.1540326031.3c33aec2 is weer de melding die verschijnt.
Weer terug en weer controleren en op de knop drukken: Let op:
Enkele gegevens zijn nog niet juist ingevuld.
Dus wat werd niet juist ingevuld?
Castricum Dit station werd niet gevonden. Alkmaar dan maar?
11 jan 1960 Geboortedatum is een verplicht veld.
Wat moet ik dan invullen? Dit is het enige dat ik niet invul maar dat ik aanklik. Wat moet ik dan invullen?
Ik vul nu in 8 febr 1948, mijn geboortedatum, maar dat staat niet op Peters ID.
In winkelwagen. Maar weer gebeurt er niets. De knop is van geel lichtgrijs geworden en ik moet wachten
Het is nu 22.31, ik ga thee drinken en Ajax kijken en hoop dat ik morgen om 9 uur weg kan, anders komen we te laat in den Bosch voor de rest van ons programma. Hoe kan ik de conducteur overtuigen dat ik echt die meereiskaart uit Spoor heb maar dat ik hem niet kan bestellen? Wat doe ik fout?
Ha, hij heeft wat gedaan: An error occurred while processing your request.
Reference #27.4e5b655f.1540326677.3c407d09
Kan het zijn dat er in de site een foutje zit, want dat ik dit gedonder krijg bij het binnenhalen van een ns kaart Eindhoven en ook bij een ns kaart den Bosch, dat kan geen toeval zijn. Ik weet nu niet hoe ik aan zo'n kaartje komen moet.
Het is me inmiddels gelukt. Constant opnieuw beginnen en proberen. Krijg nog eens de volgende melding: Er is iets fout gegaan. Bij het opvragen van de gewenste informatie is iets fout gegaan. Een melding hiervan is opgeslagen, zodat de fout opgelost kan worden.
En dat is een understatement van jewelste. Inmiddels werd station Heemskerk herkend, we vertrekken eigenlijk nooit vanuit Heemskerk omdat daar geen bus is en mijn fietskluis daar niet is en er dan meestal een extra overstap nodig is maar alla, Heemskerk, kan niet anders. Het is 22.46, ik kan nog 2 minuten Ajax kijken
Reputatie 7
Badge +3
Maar dat waren dan ook wel de leukste 2 minuten van de wedstrijd 😉
En ik heb nog net het winnende doelpunt van Ajax kunnen zien. Het schijnt een spannende wedstrijd geweest te zijn.

Ligt dit aan mijn computer? En aan de computer van mijn vriend? Of ligt het aan Ziggo? Of aan de NS site? Ik weet het niet, maar dit is echt absurd.

Met vriendelijke groeten, Maartje

En als je iets weet, graag. En een bos bloemen is welkom...
Hallo mrfreeze, dat waren inderdaad de beste 2 minuten.
Hallo MaartjeZee, fijn dat het gelukt is maar als ik het zo lees heeft dit aardig wat voeten in de aarde gehad. Waar dit aan ligt? Ik durf het niet met zekerheid aan te geven. Er waren gister wel problemen met de bestelling van e-tickets, dus het zou goed kunnen dat dit hier ook mee te maken heeft.
Dank je wel Miriam, het is me tenslotte gelukt maar is het mogelijk een gewone 'er is op dit moment een storing, excuses' te geven?
Je bedoelt tijdens het bestelproces? In plaats van al de errors die je nu in je scherm zag?
Hallo Miriam,
Ja, als er duidelijk staat dat er op dit moment problemen zijn en dat 'u het over een paar uur weer kunt proberen' dan is dat al vervelend genoeg. Maar die bad requests en errors met enorme codes, wat betekent het? Geen idee!
'Sorry, excuses, onze website vertoont kuren. Wilt u het later nog eens proberen? Onze hartelijke dank' is toch veel duidelijker en vriendelijker?

Reageer