Goede zet van NS om moment van reizen bepalend te maken bij actiekaartje

• 18 april 2019
  • 7 reacties
  • 440 Bekeken

Reputatie 4
Er is best veel kritiek van mensen die er moeite mee hebben dat de actiekaartjes van de AH nu alleen maar als e-ticket beschikbaar zijn en dat het moment van reizen bepalend is geworden.

Ik vind het juist een goed zet van de NS, waarvoor mijn hartelijke complimenten. Het wringde natuurlijk bij abonnementhouders (en ook bij mij) dat mensen met een actiekaartje van 16,50 (als je er nu 3 koopt slechts 14,50) gewoon in de spits konden reizen als ze voor 6:30 en 16:00 waren ingecheckt. Heb het zelf ook wel is gedaan en je neemt toch vrij goedkoop een zitplaats in, terwijl iemand anders daar meer voor betaald. Je weert nu in ieder geval de vrije tijds reizigers uit de spits.

De oude van dagen zullen deze treinkaartjes minder snel kopen. Houd ze in ieder geval uit de spits uit de trein. Mensen die de tijd van hun leven hebben hoeven niet in de spits te reizen.

Nogmaals wil ik de NS complimenteren met deze vernieuwde actievorm!

7 reacties

Wat heerlijk om mijn forumweek af te sluiten met een heel groot compliment! Bedankt voor je feedback, hier worden we blij van. :)

Ga je er binnenkort zelf nog op uit?
Reputatie 4
Wat heerlijk om mijn forumweek af te sluiten met een heel groot compliment! Bedankt voor je feedback, hier worden we blij van. :)

Ga je er binnenkort zelf nog op uit?

Ja genoeg.
Dan duim ik voor een heleboel zonnige reizen te komende tijd!

Mwahh.. Als jij het bedrag van jouw abonnement door het aantal dagen deelt wat je er per jaar mee reist ben je per dag denk ik goedkoper uit dan iemand met een actie kaartje….

Badge +3

Mwahh.. Als jij het bedrag van jouw abonnement door het aantal dagen deelt wat je er per jaar mee reist ben je per dag denk ik goedkoper uit dan iemand met een actie kaartje….

Natuurlijk(*) is dat goedkoper, want anders neem je geen abonnement toch?

Maar goed, dit (oude) topic ging over goedkope dagkaartjes van AH/Kruidvat e.d. die met een incheck vlak vóór de spits gewoon geldig waren in de spits en blijkbaar voor overlast zorgden volgens @johnnyvtz1990?.

Dat waren dan wegwerp-chipkaartjes en die zijn er al best lang niet meer. Tegenwoordig zijn het altijd e-tickets waar je NIET mee in de spits mag reizen, óf e-tickets (Spoordeelwinkel) waar je alleen maar vanaf 9:00 mee mag reizen van A naar B en terug, dus géén dagkaartjes voor een hele dag kris-kras door heel Nederland.

(*) Uiteraard zijn er senioren die een abonnement hebben alleen voor de 7 vrij reizen Keuzedagen die ze er goedkoop bij kunnen kopen. Die betalen dan (als ze echt alleen op die keuzedagen reizen) nog altijd rond de €12 per dag vrij reizen (na 9:00 op weekdagen).

Reputatie 4

Op het moment wel ja, maar het gaat om het gebaar. Iemand die 34 euro per maand betaalt of iemand die met 4 actiekaartjes twv 14,50 in totaal 4 reizen kan maken voor 58 euro. Ik maak gemiddeld twee reizen per maand en moet daar 68 euro voor betalen verspreid over twee maanden, waar iemand anders die hetzelfde doet met actiekaartjes maar 58 euro hoeft te betalen.

Badge +3

Kan er niets meer van maken dan dat zoiets een keuze is, en je soms inderdaad kunt besparen door te calculeren. 

Heb het ook niet bedacht allemaal. :smirk:

Reageer