beantwoord

Gratis kaartjes: phishing

• 15 mei 2017
  • 3 reacties
  • 115 Bekeken

Ik kreeg onderstaande mail om 2 kaartjes om gratis te reizen in mijn spam box . Klopt dit of is het inderdaad spam Bij voorbaat dank voor je antwoord
Aanstaande periode wil de NS positief, op tijd en klachteloos gaan rijden.

Maandelijks krijgen we veel klachten over onze dienstregeling zoals uitval of vertragingen die plaatsvinden.

Aanstaande periode streeft de NS naar een stipte en zorgeloze dienstregeling. We zullen er dan ook direct voor zorgen op het moment dat er een vertraging plaatsvind dat er meteen vervangend vervoer is richting dezelfde bestemming.

Een trouwe reiziger zoals jij verrassen we dan ook een beetje deze maand daarom ook met een promotie.

Jij kunt 1 dag gaan reizen op kosten van de NS omdat we 2 dagkaarten klaar hebben liggen voor jou!
icon

Beste antwoord door Chiel NS 16 mei 2017, 11:59

Verstandig Cor van Dijk, het klinkt inderdaad als spam. Als je het vermoeden hebt dat je opgelicht wordt, is het altijd van belang om het volgende lijstje even langs te gaan:

- Het verzendadres is geen NS e-mailadres of dat van onze partners Blokker, Kruidvat, Etos of Hema. Let op! Niet alle e-mails die worden verstuurd, bevatten een NS-toevoeging.

- De link die de mail bevat verwijst naar een website die niet van NS is

- De aanhef is niet juist en de mail bevat spelfouten

- Bij het 'winnen' van de tickets moet je rare dingen invullen, zoals je telefoonnummer of bankgegevens

- Tot slot geldt ook vaak dat het aanbod dat gedaan wordt, vaak te mooi is om waar te zijn en dat is het dan ook.

Heb je bij een of meer punten argwaan? Wees dan voorzichtig, en neem eerst even contact op.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 3
Badge
Op deze website kun je checken of het echt om een actie van de NS gaat: http://www.ns.nl/uitgelicht/interessant-voor-u/waarschuwing-phishingmails.html

Mocht je er alsnog niet uitkomen dan wil een moderator er wel antwoord op geven denk ik.
Heb ik gedaan bedankt voor de tip het is dus inderdaad spam en gevaarlijk ik ga er dus maar niet op in.
Verstandig Cor van Dijk, het klinkt inderdaad als spam. Als je het vermoeden hebt dat je opgelicht wordt, is het altijd van belang om het volgende lijstje even langs te gaan:

- Het verzendadres is geen NS e-mailadres of dat van onze partners Blokker, Kruidvat, Etos of Hema. Let op! Niet alle e-mails die worden verstuurd, bevatten een NS-toevoeging.
- De link die de mail bevat verwijst naar een website die niet van NS is
- De aanhef is niet juist en de mail bevat spelfouten
- Bij het 'winnen' van de tickets moet je rare dingen invullen, zoals je telefoonnummer of bankgegevens
- Tot slot geldt ook vaak dat het aanbod dat gedaan wordt, vaak te mooi is om waar te zijn en dat is het dan ook.

Heb je bij een of meer punten argwaan? Wees dan voorzichtig, en neem eerst even contact op.

Reageer