beantwoord

gratis meereiskaart geldig samen met "dagkaart voordeeluren"?

Ik heb een "dagkaart voordeeluren" aangeschaft die aangeboden werd door NS via email voor 12,50 euro aan mij als vaste klant met een dalurenabonnement. Mag ik nu iemand gratis meenemen met een "meereiskaart daluren" van de spoordeelweken?
icon

Beste antwoord door Denice NS 29 juli 2016, 10:45

De Vaste Klanten Dagkaart Voordeeluren is een aanbieding die wordt gedaan richting onze vaste klanten. Deze Dagkaart is voordeliger dan een reguliere Dagkaart. De Vaste Klanten Dagkaart Voordeeluren valt daardoor onder de categorie: Actie. De gratis Dagkaarten die door Klantenservice verstrekt worden in verband met bijvoorbeeld werkzaamheden of een geboden coulance zijn geen tickets die men via een actie ontvangt en kunnen daarom wel gecombineerd worden met de Meereiskaart Spoordeelweken. Ondanks dat de Vaste Klanten Dagkaart Voordeeluren niet in de omschrijving staat als voorbeeld in de Spoordeelweken waarmee de tickets niet gecombineerd mogen worden, mag je de Meereiskaart dus niet combineren met de Vaste Klanten Dagkaart Voordeeluren. Dit heb ik tevens net nagevraagd bij de verantwoordelijke afdeling.
Bekijk origineel

12 reacties

De meereiskaart Daluren mag je niet combineren met een actie. In dit geval is de "Dagkaart Voordeeluren" een vaste klantenactie en dat mag dus niet.
Reputatie 1
De meereiskaart Daluren mag je niet combineren met een actie. In dit geval is de "Dagkaart Voordeeluren" een vaste klantenactie en dat mag dus niet.

Een dagkaart zonder beperkingen, als fysieke chipkaart met als prijs aanduiding €C, uitgegeven door NS zelf.
Mag je deze wel gebruiken in combinatie met het meereiskaartje in de daluren?
Reputatie 7
Badge +4
Ja. De gratis dagkaarten die NS wel eens verstrekt, mogen worden gebruikt.
Ja. De gratis dagkaarten die NS wel eens verstrekt, mogen worden gebruikt.
Maar hoho, zo'n gratis dagkaart is dan toch OOK een actie? Hoezo is de dagkaart die je van NS koopt als vaste klant (NB niet via spoordeelwinkel!) dan niet op deze manier te gebruiken?
Reputatie 7
Badge +4
NS geeft wel eens reguliere dagkaarten weg, bijvoorbeeld als compensatie voor geleden leed. Dat zijn reguliere kaartjes. Het zijn normale kaartjes zo je die ook uit het automaat zou kunnen halen en geen actiekaartjes, zoals bij de spoordeelwinkel of de Hema.
Ik geef overigens aan dat de reguliere dagkaarten wel mogen worden gebruikt.
Een door ons verstrekt vervoerbewijs (zoals een dagkaart) zal niet worden gezien als actieproduct
Op de achterzijde van de Meereiskaart staat: "U mag dit kaartje niet combineren met andere actiekaartjes (bv van het Kruidvat, Blokker en Albert Heijn)." De "Dagkaart Voordeeluren" is geen actiekaartje van het Kruidvat, Blokker en Albert Heijn, en is ook niet aangeschaft via de Spoordeelwinkel. Het is een zelfde soort kaart als van de keuzedagen voor 60+ en daarmee mag de meereiskaart wel gebruikt worden. En nu lees ik hierboven dat het met een gratis dagkaart die door NS is verstrekt ook mag. Wat is dan het verschil?
Een door ons verstrekt vervoerbewijs (zoals een dagkaart) zal niet worden gezien als actieproduct
Okee de "Dagkaart Voordeeluren" is een door NS verstrekt vervoerbewijs!
De "Dagkaart Voordeeluren" kan ook gewoon op je OV-chipkaart geladen worden. Kan iemand me uitleggen waarom het geen regulier vervoerbewijs zou zijn? Kan iemand van NS uitsluitsel geven over een meereiskaart in combinatie hiermee?
De Vaste Klanten Dagkaart Voordeeluren is een aanbieding die wordt gedaan richting onze vaste klanten. Deze Dagkaart is voordeliger dan een reguliere Dagkaart. De Vaste Klanten Dagkaart Voordeeluren valt daardoor onder de categorie: Actie. De gratis Dagkaarten die door Klantenservice verstrekt worden in verband met bijvoorbeeld werkzaamheden of een geboden coulance zijn geen tickets die men via een actie ontvangt en kunnen daarom wel gecombineerd worden met de Meereiskaart Spoordeelweken. Ondanks dat de Vaste Klanten Dagkaart Voordeeluren niet in de omschrijving staat als voorbeeld in de Spoordeelweken waarmee de tickets niet gecombineerd mogen worden, mag je de Meereiskaart dus niet combineren met de Vaste Klanten Dagkaart Voordeeluren. Dit heb ik tevens net nagevraagd bij de verantwoordelijke afdeling.
Okee. Bedankt Denice. Het is me nu duidelijk wat het plan is van NS, met deze verschillende kaarten. Maar kan en gaat een conducteur dit signaleren? De conducteur scant de chipkaarten van de vaste klant en de meereizer... allebei ingechekt... Ik vraag het me af, het lijkt me dat de reizigers er wel gewoon mee wegkomen?
Op de tickets die zijn uitgegeven door Klantenservice staat geen prijs weergegeven. Daar staat bij de prijs een 'C'. Hieraan kan een conducteur zien dat het een ticket betreft dat is uitgegeven door Klantenservice en dat een ticket zoals de Meereiskaart daar mee gecombineerd kan worden.

Reageer