beantwoord

Gratis upgrade naar 1e klas voor keuzedag en meereiskaart

• 30 juli 2016
  • 7 reacties
  • 1011 Bekeken

Ontvingen onlangs, geldig tot 28 augustus 2016:
- Gratis Meereiskaart Daluren
- Gratis upgrade naar 1e klas in weekend

Kan ik mijn keuzedag in het weekend gratis upgraden naar 1e klas?
en vervolgens
Kan mijn medereiziger met die meereiskaart dan ook gratis mee in de 1e klas?
icon

Beste antwoord door Thom 30 juli 2016, 10:30

U combineert twee kaartjes door zowel een upgrade naar de eerste klas te gebruiken als een meereiskaartje. Dag mag niet, zoals Tochjo correct en juist aangeeft. Wat u wilt, mag niet omdat u maar een kaartje per keer mag gebruiken. Het meereiskaartje is geldig als u iemand meeneemt maar dan mag u er niet nog een keer een eerste klas upgrade er aan toevoegen. Dan combineert u namelijk en dat is niet toegestaan. Ik denk dat u veronderstelt dat het meereiskaartje bij de ander hoort.

De tip van Tochjo is echt de juiste als u samen eerste klas wilt reizen.

Het is u waarschijnlijk juist niet bekend hoe het combineren niet mag werken, vrees ik.....

Een moderator zal het ongetwijfeld bevestigen. Wat u wilt, is nou net precies datgene dat niet mag.
Bekijk origineel

7 reacties

Badge +3
U kunt inderdaad de gratis Upgrade naar de 1e klas gebruiken om met een Keuzedag voor de tweede klas in het weekend in de eerste klas te reizen. Maar u mag dan niet nog een medereiziger gratis meenemen in de eerste klas. De Meereiskaart Daluren en gratis Upgrade naar de 1e klas mag u namelijk niet combineren.

Als u met uw medereiziger eerste klas wilt reizen, dan kunt u voor zes euro een Toeslag 2-1 Keuzedag aanschaffen. Dan mag uw medereiziger wel met een Meereiskaart Daluren gratis met u meereizen in de eerste klas.
Bedankt voor je reactie.

Dat Meereiskaart en gratis upgrade naar 1e klas niet mogen worden gecombineerd is mij bekend.

Echter, als de hoofdreiziger een geldig vervoersbewijs heeft voor 1e klas (in dit geval keuzedag met upgrade naar 1e klas), dan mag normaliter de medereiziger mee in dezelfde klasse.

De bedoeling van meereiskaartjes is toch juist: samen reizen.

Kan iemand van NS (wellicht moderator) misschien reageren?
Reputatie 7
Badge +4
U combineert twee kaartjes door zowel een upgrade naar de eerste klas te gebruiken als een meereiskaartje. Dag mag niet, zoals Tochjo correct en juist aangeeft. Wat u wilt, mag niet omdat u maar een kaartje per keer mag gebruiken. Het meereiskaartje is geldig als u iemand meeneemt maar dan mag u er niet nog een keer een eerste klas upgrade er aan toevoegen. Dan combineert u namelijk en dat is niet toegestaan. Ik denk dat u veronderstelt dat het meereiskaartje bij de ander hoort.

De tip van Tochjo is echt de juiste als u samen eerste klas wilt reizen.

Het is u waarschijnlijk juist niet bekend hoe het combineren niet mag werken, vrees ik.....

Een moderator zal het ongetwijfeld bevestigen. Wat u wilt, is nou net precies datgene dat niet mag.
Reputatie 7
Ben geen moderator, maar als conducteur kan ik bevestigen dat Tochjo en Thom allebei gelijk hebben.
Allemaal bedankt.

Als ik het goed begrijp moet ik dus, wil ik met z'n tweeën eerste klas reizen, mijn keuzedag wisselen van 2e klas naar 1e klas (tegen betaling van 6 €).
En dan kan mijn medereiziger met het gratis meereiskaartje ook in de 1e klas meereizen.

Correct?
Reputatie 7
Badge +4
Klopt. In dat geval gebruikt u één van de kaartjes, combineert u dus niet en dan is het toegestaan. Voor zes euro met twee man een dag eerste klas reizen, is nog niet zo gek.
Ben geen moderator, maar als conducteur kan ik bevestigen dat Tochjo en Thom allebei gelijk hebben.

Klopt!

Reageer