beantwoord

Groepskaart buiten daltarief, bestaat dit?

Ik wil in februari met mijn groep leerlingen vanuit Enschede naar Amsterdam. Ik ga met een groepje van 8 leerlingen en 2 begeleiders.
Ik zie dat ik een groepskaart kan kopen (dit worden 2 kaartjes á 5 personen, kosten €126 retour).
Maar reizen kan alleen in de daluren. Daar kan ik niet zoveel mee. Ik kom vanuit Enschede en wil eerder dan 9.00 uur richting Amsterdam, gezien een reistijd van meer dan 2 uur.

Zijn er ook groepstickets om buiten de daluren te kunnen reizen? Ik word op de site niet heel veel wijzer.....
icon

Beste antwoord door Thom 10 januari 2019, 12:48

Helaas, die zijn er niet. Er is geen goedkoop alternatief, behalve buiten de spits in de trein zitten.
Belangrijk is wel hoe oud uw leerlingen zijn. Onder de 12 reizen ze voor 2,50 per dag, ook in de spits. De twee begeleiders kunnen dan voor de spitsreizen òf vol betalen òf van een eigen abonnement gebruik maken als dat er is. U mag acht leerlingen met een Railrunner meenemen, formeel reizen ze zelfstandig. In dat geval bent u retour 4x € 24 plus 8 x € 2,50 kwijt.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Helaas, die zijn er niet. Er is geen goedkoop alternatief, behalve buiten de spits in de trein zitten.
Belangrijk is wel hoe oud uw leerlingen zijn. Onder de 12 reizen ze voor 2,50 per dag, ook in de spits. De twee begeleiders kunnen dan voor de spitsreizen òf vol betalen òf van een eigen abonnement gebruik maken als dat er is. U mag acht leerlingen met een Railrunner meenemen, formeel reizen ze zelfstandig. In dat geval bent u retour 4x € 24 plus 8 x € 2,50 kwijt.
Reputatie 7
Badge +2
Kaartjes met korting zijn alleen geldig in ofwel de daluren danwel de voordeeluren. Zeker tijdens de ochtendspits zijn deze nooit geldig.
De groepstickets zijn alleen tijdens de daluren geldig. U zou dan bv wel een aanvullende vervoerbewijs vanaf Enschede tot het 1e station waar u na 9.00 uur bent kunnen komen.
Goedemiddag mdwolf en welkom bij de NS Community!

Ik ben bang dat er geen goedkopere tickets zijn die jullie kunnen gebruiken als er gereisd gaat worden tijdens de ochtendspits. Dit is een bewuste keuze, gezien de spitsperioden op zichzelf al uitzonderlijk druk zijn door woon-werk en woon-school verkeer. Dat maakt het uiteindelijk ook de spits. 🙂

Zouden we actietickets ook geldig maken tijdens de spits, dan neemt deze drukte alleen maar significant toe. Om die reden zijn actieproducten, waaronder het Groepsticket valt, enkel geldig tijdens de daluren.

Edit: Ik zie dat andere gebruikers al verdere tips hebben gegeven in de tijd dat ik mijn bericht aan het typen was. Hopelijk kun je hier iets mee!
Dank allemaal voor de antwoorden. Dan hoef ik niet verder te zoeken en weet ik wat en hoe ik kan gaan plannen. Ook wel begrijpelijk dat het dan in de daluren zijn!
Ik reis ook het liefst met de trein naar grote steden, makkelijk en relaxed! 😃

Reageer