beantwoord

Groepskorting instappen/uitstappen bij een ander station op de route

• 31 mei 2017
  • 8 reacties
  • 158 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Ik wil graag met groepskorting naar Amsterdam Amstel. Ik kom dan heen en terug langs Amsterdam CS.
Op de terugweg ligt het aan het tijdstip of het sneller is via Amsterdam Amstel of via Amsterdam CS.
Ik kom laat terug en volgens mij zijn dan de poortjes op Amsterdam CS al dicht (na 23.15).
Is het evengoed mogelijk om op Amsterdam CS op te stappen voor de terugrit of geeft dat problemen (met poortjes of controles)?
icon

Beste antwoord door Thomas NS 31 mei 2017, 17:29

Hallo GeraK en welkom op het NS Serviceforum.

Deze reis is afhankelijk van jouw route, die ik niet helemaal doorkrijg in jouw bericht. In het algemeen: komt jouw reis langs Amsterdam Amstel en Amsterdam Centraal, en worden beide reizen in de reisplanner aangegeven, dan is dit tussentijds uitstappen toegestaan. Zoals Nooduitgang aangeeft: je kunt bij de poortjes met de QR-code passeren.
Bekijk origineel

8 reacties

Als het goed is kunt u gewoon om Amsterdam Centraal instappen op de terugreis als dit station op uw Reisroute ligt. Wel bij een poortje inchecken die de barcode kan lezen.
Reputatie 7
Hallo GeraK en welkom op het NS Serviceforum.

Deze reis is afhankelijk van jouw route, die ik niet helemaal doorkrijg in jouw bericht. In het algemeen: komt jouw reis langs Amsterdam Amstel en Amsterdam Centraal, en worden beide reizen in de reisplanner aangegeven, dan is dit tussentijds uitstappen toegestaan. Zoals Nooduitgang aangeeft: je kunt bij de poortjes met de QR-code passeren.
Ik moet van Alkmaar Noord naar de Ziggo Dome. Dat kan terug maar 1 keer per uur via Amsterdam Bijlmer. Maar als ik een stukje met de metro reis kan ik veel vaker via Amsterdam Amstel en/of Amsterdam Centraal thuis komen.
Als ik als eindstation Amsterdam Bijlmer op het kaartje zet. Zijn dan alle reis mogelijkheden nog voor mij open?
Ja hoor, dat mag. Als dit jou reiswinst oplevert mag je ook via Amstel of Centraal reizen. Geen probleem.
Reputatie 3
De metro moet u dan natuurlijk wel betalen.
De metro moet u dan natuurlijk wel betalen.

Dat klopt inderdaad. Al kom je de metro niet in zonder in te checken in die regionen.
Badge +3
Dat is niet helemaal correct. Op Amsterdam Amstel kun je bij overstap van trein op metro zonder in te checken in de metro stappen. Op Amsterdam Bijlmer kun je dan niet door het poortje naar buiten.
Daarbij ga ik er vanuit dat iedereen netjes checkt wanneer dit moet 😉

Reageer