beantwoord

Groepsretour i.c.m. railrunner

• 4 April 2014
  • 4 reacties
  • 1053 Bekeken

Badge
Kort en krachtig: is het mogelijk om een Groupsretour i.c.m. Railrunners te gebruiken?
In de vakantie willen wij namelijk met een groep kinderen en begeleiders een uitstapje maken met de trein. Het goedkoopst zou zijn om voor de kinderen (t/m 11 jaar uiteraard) een railrunner te kopen en voor de rest (vanaf 12 jaar) een groepsretour te kopen. Is een groupsretour echter een geldig vervoerbewijs waarmee een kind met railrunner mee kan reizen?
icon

Beste antwoord door Loes 4 April 2014, 14:07

Bekijk origineel

4 reacties

Een groepsretour is in feite een normaal vervoersbewijs met een gezamenlijk station van aankomst en eventueel verschillende vertrekstations.
Omdat het in feit een gewoon retour is, zou ik niet weten waarom elke volwassene (vanaf 18 jaar) niet 3 kinderen zou mogen begeleiden op een Railrunner kaartje.
Ik heb althans nergens op de website van NS uitzonderingen dienaangaande kunnen vinden.

Goeie reis en veel plezier met het in toom houden van die kids, :)

Vr,gr,
Hans

Badge
Ik heb het ook niet kunnen vinden, maar je weet maar nooit hè... ;-)
Het wordt vast erg gezellig! 🙂
Ik heb even de exacte omschrijving in mijn railpocket nagekeken t.a.v. Railrunner en er staat:

Vervoersbewijs voor kinderen van 4 tot en met 11 jaar, begeleid door een volwassene van 18 jaar of ouder, die een geldig vervoersbewijs heeft. Een volwassene mag maximaal 3 railrunners meenemen.

Is dus gewoon toegestaan, zoals Hans en Hendrik ook al aangeven :$

Hoi Hendrik,

De antwoorden die hier worden gegeven zijn helemaal juist, een Groepsretour in combinatie met een Railrunner is zeker mogelijk. Aangezien je vraag over de Groepsretour gaat, heb ik je topic verplaatst naar "Acties en Uitjes".

Groet,
Stephan

Reageer