beantwoord

Groepsretour kopen voor in oktober

• 14 augustus 2014
  • 8 reacties
  • 331 Bekeken

Ik ben van plan om groepsretour te gaan kopen voor de dag 11 oktober 2014. Is dit mogelijk?
Op de NS site staat namelijk dat je de coupons kunt verzilveren tot en met 31 oktober 2014.
Alleen kun je ze maar kopen tot 31 augustus. En aangezien je ze maar een maand vooruit kunt kopen is 30 september dus de maximale datum dat je hiermee kunt reizen.
Ik heb echter ook gelezen dat je een couponcode die je gekocht hebt niet direct hoeft te verzilveren maar op zijn minst voor 31 oktober 2014 moet hebben ingevoerd.
Maakt de gekozen datum bij het kopen van het groepsretour dan dus niet uit?

Met vriendelijke groet,
Stijn
icon

Beste antwoord door Pe_pe 19 augustus 2014, 20:13

Uit dit topic:
Goed nieuws: de actie van het NS Groepsretour is verlengd tot 31 december 2015! 🙂 Het bestellen van een Groepsretour met als reisdatum 10 oktober 2014 is dus mogelijk.
Bekijk origineel

8 reacties

Dezelfde vraag is ook in dit topic blijven hangen.
Beste stijn136, Welkom op het NS Serviceforum. Om eerlijk te zijn is hier nog geen duidelijkheid over. Hierover wordt op dit moment nog onderhandeld met andere vervoerders. Zodra weer meer informatie hebben over het groepretour zullen we dit communiceren. Bij het groepsretour koop je geen copoun voor een onbepaalde datum, maar voor een concrete datum in de toekomst (tot een maand in de toekomst). Het aanschaffen van een groepsretour voor 11/10 is dus sowieso nog niet mogelijk. We houden jullie op de hoogte.

Ik heb dit topic verplaatst naar 'Acties & Uitjes' om de vindbaarheid te vergroten.
Waarom staat er op de webpagina

- Gekochte NS Groepsretouren kunnen t/m 31 oktober 2014 verzilverd worden in de e-ticketshop

als de huidige afspraken met andere vervoerders kennelijk maar tot en met 30 september lopen? Waarom is die fout niet al 9 dagen geleden gecorrigeerd toen jullie er via het andere topic op geattendeerd werden?
In de voorwaarden lees ik:
- NS Groepsretour kan gekocht worden t/m 31 augustus 2014 in de e-ticketshop
- Gekochte NS Groepsretouren kunnen t/m 31 oktober 2014 verzilverd worden in de e-ticketshop

En naar mijn mening zit er toch een verschil in betekenis tussen aanschaffen en verzilveren.

Aanschaffen kan t/m 31 augustus, waarna je de toegestuurde coupon gewoon tot 31 oktober kunt verzilveren en omzetten in e-tickets.

Doordat je slechts e-tickets 1 maand vooruit kunt bestellen kun je de coupouns voor het groepsretour dus ook pas 30 dagen voor de reisdatum verzilveren.
Je moet bij het aanschaffen de reisdatum al opgeven en die kan maar minder dan een maand in de toekomst liggen.
Reputatie 4
Badge
En als de onderhandelingen stuklopen kan NS toch gewoon een grote rode balk bij de laatste maand groepsretour plaatsen dat het ticket nu alleen geldig is in NS treinen.
Uit dit topic:
Goed nieuws: de actie van het NS Groepsretour is verlengd tot 31 december 2015! 🙂 Het bestellen van een Groepsretour met als reisdatum 10 oktober 2014 is dus mogelijk.
Goed dat je dit nieuws ook nog even in dit topic vermeld Pe_pe. De info is inderdaad juist, het Groepsretour wordt verlengd tot 31 december 2015!

Reageer